Dzień kiedy przypadała trzecia rocznica inauguracji pontyfikatu papieża Franciszka, był także dniem jego debiutu na Instagramie. Cele, jakie przyświecają tej inicjatywie, wyjaśnił watykański dziennik „L’Osservatore Romano”.
"Franciscus trafia na Instagram" - ogłosiła gazeta podając w tytule nazwę profilu papieża w popularnym fotograficznym serwisie społecznościowym.
Trzy tygodnie wcześniej przyjął on na prywatnej audiencji w Watykanie szefa i współzałożyciela tego portalu, 32-letniego Kevina Systroma z USA. Rozmawiali między innymi o „sile obrazu jako narzędzia łączącego narody różnych kultur i języków”. „L’Osservatore Romano” sprecyzował, że „jest to nowa inicjatywa papieża, której celem jest to, by mógł dawać ludziom świadectwo swojej bliskości za pośrednictwem języka prostego i bezpośredniego”.
Przypomina się też o sukcesie papieskiego profilu na Twitterze redagowanego w 9 językach. Obserwuje go 25 milionów osób. (pap)