W Miejskim Ośrodku Pomocy Rodzinie w Szczecinie uruchomiono specjalne telefony z ofertą wsparcia psychologicznego i terapeutycznego dla mieszkańców. Inaczej funkcjonują Biura Obsługi Interesanta, skrócono godziny otwarcia kas.
W Dziale Interwencji Kryzysowej MOPR psychologowie i terapeuci telefonicznie udzielają wsparcia oraz porad mieszkańcom miasta. Dyżury są prowadzone pod nr 91 46 46 335, od poniedziałku do piątku w godz. 8-20. Telefoniczna pomoc specjalistów uruchomiona została również w Środowiskowych Domach Samopomocy. W szczególności jest ona adresowana do osób, które nie wychodzą z domów (seniorów czy osób poddanych kwarantannie). Mieszkańcy mogą dzwonić pod specjalne numeru telefonów od poniedziałku do piątku we wskazanych godzinach, aby porozmawiać z wybranymi specjalistami.
W Biurach Obsługi Interesanta wystawiono urny na dokumenty. Można tu pozostawiać podania oraz wnioski, które są rozpatrywane przez pracowników. Klienci są informowani o postępowaniu w swojej sprawie telefonicznie. W ośrodkach w godz. 8-10 przyjmowane są tylko osoby po wcześniejszym umówieniu się z pracownikiem. Skrócono godziny otwarcia kas MOPR, funkcjonują w wybrane dni w godz. 10-12. Większość klientów korzysta z wypłaty świadczeń na konta osobiste lub z odbioru pieniędzy w okienkach bankowych, część jednak odbiera świadczenia w kasie z uwagi na brak konta osobistego. Informacje o otwarciu kas otrzymują indywidualnie.
Zgodnie z zaleceniami pracownicy terenowi ograniczają do niezbędnego minimum wizyty w środowiskach.
- Z osobami korzystającymi ze wsparcia kontaktujemy się przede wszystkim telefonicznie - mówi M. Homis. - Pracownicy udają się tylko do mieszkań osób starszych, nieporuszających się samodzielnie, gdy jest np. konieczność przyznania zasiłku na zakup niezbędnych leków. Usługi opiekuńcze są realizowane zgodnie z wcześniejszymi założeniami.
MOPR otrzymuje sygnały od służb mundurowych nadzorujących osoby poddanie kwarantannie domowej o konieczności dostarczenia żywności do mieszkań. Pracownicy Ośrodka kontaktują się z taką rodziną telefonicznie i dowiadują się, jakie są jej potrzeby. Organizacje pozarządowe przygotowują paczki z podstawowymi produktami żywnościowymi. Służby dostarczają je osobom objętym kwarantanną pod wskazany adresy.
(gan)
Najważniejsze telefony:
Centrum Seniora:
• Infolinia (poniedziałek-piątek, godz. 8-16)
91 312 67 59
• Telefon dyżurny (poniedziałek-niedziela, godz. 8-20)
882 507 368
Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie:
• Kontakt w sprawie pomocy i świadczeń (poniedziałek-piątek, godz. 7:30-15:30):
91 480 70 58
91 480 70 59
• Wsparcie psychologiczne (poniedziałek-piątek, godz. 8-20):
91 46 46 335
• Sekcja Interwencji Kryzysowej (całodobowo):
91 48 57 580 oraz 192 89
Pomoc psychologiczna i terapeutyczna dla mieszkańców:
• Terapeuta ds. uzależnień, tel: 732 684 448 Godziny: 16:00 – 20:00
• Terapeuta, tel: 732 684 421, godziny: 8:00 – 13:00
• Terapeuta , tel: 732 684 067, godziny: 8:00 – 13:00
• Terapeuta, tel: 791 934 198, godziny: 12:00 -15.00
• Psycholog, tel: 732 684 062, godziny: 9:00 – 15:00
• Psycholog , tel: 732 684 446, godziny: 12:00 – 18:00
• Psycholog, tel: 732 684 088, godziny: 14:00 – 20:00
• Specjalista pracy socjalnej, tel: 791 411 633, godziny: 8:00 – 13.00
Kontakt dla wolontariuszy oraz osób potrzebujących wsparcia wolontariuszy:
• Stowarzyszenie POLITES - Regionalne Centrum Wolontariatu - poniedziałek-piątek w godz. 10-17
tel. 91 450 11 46