Sobota, 23 listopada 2024 r. 
REKLAMA

Pomoc i wsparcie dla potrzebujących

Data publikacji: 22 marca 2020 r. 13:29
Ostatnia aktualizacja: 23 marca 2020 r. 12:03
Pomoc i wsparcie dla potrzebujących
 

W Miejskim Ośrodku Pomocy Rodzinie w Szczecinie uruchomiono specjalne telefony z ofertą wsparcia psychologicznego i terapeutycznego dla mieszkańców. Inaczej funkcjonują Biura Obsługi Interesanta, skrócono godziny otwarcia kas.

W Dziale Interwencji Kryzysowej MOPR psychologowie i terapeuci telefonicznie udzielają wsparcia oraz porad mieszkańcom miasta. Dyżury są prowadzone pod nr 91 46 46 335, od poniedziałku do piątku w godz. 8-20. Telefoniczna pomoc specjalistów uruchomiona została również w Środowiskowych Domach Samopomocy. W szczególności jest ona adresowana do osób, które nie wychodzą z domów (seniorów czy osób poddanych kwarantannie). Mieszkańcy mogą dzwonić pod specjalne numeru telefonów od poniedziałku do piątku we wskazanych godzinach, aby porozmawiać z wybranymi specjalistami.

W Biurach Obsługi Interesanta wystawiono urny na dokumenty. Można tu pozostawiać podania oraz wnioski, które są rozpatrywane przez pracowników. Klienci są informowani o postępowaniu w swojej sprawie telefonicznie. W ośrodkach w godz. 8-10 przyjmowane są tylko osoby po wcześniejszym umówieniu się z pracownikiem. Skrócono godziny otwarcia kas MOPR, funkcjonują w wybrane dni w godz. 10-12. Większość klientów korzysta z wypłaty świadczeń na konta osobiste lub z odbioru pieniędzy w okienkach bankowych, część jednak odbiera świadczenia w kasie z uwagi na brak konta osobistego. Informacje o  otwarciu kas otrzymują indywidualnie.

 Zgodnie z zaleceniami pracownicy terenowi ograniczają do niezbędnego minimum wizyty w środowiskach.

- Z osobami korzystającymi ze wsparcia kontaktujemy się przede wszystkim telefonicznie - mówi M. Homis. - Pracownicy udają się tylko do mieszkań osób starszych, nieporuszających się samodzielnie, gdy jest np. konieczność przyznania zasiłku na zakup niezbędnych leków. Usługi opiekuńcze są realizowane zgodnie z wcześniejszymi założeniami.

MOPR otrzymuje sygnały od służb mundurowych nadzorujących osoby poddanie kwarantannie domowej o konieczności dostarczenia żywności do mieszkań. Pracownicy Ośrodka kontaktują się z taką rodziną telefonicznie i dowiadują się, jakie są jej potrzeby. Organizacje pozarządowe przygotowują paczki z podstawowymi produktami żywnościowymi. Służby dostarczają je osobom objętym kwarantanną pod wskazany adresy. 

(gan)

 

Najważniejsze telefony:

Centrum Seniora:

• Infolinia (poniedziałek-piątek, godz. 8-16)
 91 312 67 59

• Telefon dyżurny (poniedziałek-niedziela, godz. 8-20)
 882 507 368

Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie:

• Kontakt w sprawie pomocy i świadczeń (poniedziałek-piątek, godz. 7:30-15:30):
 91 480 70 58
 91 480 70 59

• Wsparcie psychologiczne (poniedziałek-piątek, godz. 8-20):
 91 46 46 335

• Sekcja Interwencji Kryzysowej (całodobowo):
 91 48 57 580 oraz 192 89

Pomoc psychologiczna i terapeutyczna dla mieszkańców:

• Terapeuta ds. uzależnień, tel: 732 684 448 Godziny: 16:00 – 20:00
• Terapeuta, tel: 732 684 421, godziny: 8:00 – 13:00
• Terapeuta , tel: 732 684 067, godziny: 8:00 – 13:00
• Terapeuta, tel: 791 934 198, godziny: 12:00 -15.00
• Psycholog, tel: 732 684 062, godziny: 9:00 – 15:00
• Psycholog , tel: 732 684 446, godziny: 12:00 – 18:00
• Psycholog, tel: 732 684 088, godziny: 14:00 – 20:00
• Specjalista pracy socjalnej, tel: 791 411 633, godziny: 8:00 – 13.00

Kontakt dla wolontariuszy oraz osób potrzebujących wsparcia wolontariuszy:

• Stowarzyszenie POLITES - Regionalne Centrum Wolontariatu - poniedziałek-piątek w godz. 10-17
tel. 91 450 11 46

 

REKLAMA
REKLAMA

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA