W piątkowe popołudnie 4 lipca prom Peter Pan zabierał pasażerów i samochody z Trelleborga do Świnoujścia. Samochody, którymi podróżowały rodziny z małymi dziećmi i niepełnosprawni wpuszczono na statek w pierwszej kolejności i skierowano na najniższy pokład nr 1. Fot. Ilustracyjne/Piotr SIKORA
Minął już ponad tydzień od naszego artykułu „Załoga zapomniała o pasażerach!", w którym opisaliśmy incydent na niemieckim promie Peter Pan, kiedy to kilkudziesięciu pasażerów zapomniano wypuścić ze statku na przystani w Świnoujściu. Niewiele brakowało, a popłynęliby z powrotem do Trelleborga.
REKLAMA
Niezwłocznie zwróciliśmy się do firmy TT-Line o wyjaśnienia oraz odpowiedź na kilka pytań. Chcieliśmy firmie dać możliwość zajęcia stanowiska jeszcze przed publikacją artykułu opartego na relacji pasażerki pechowego rejsu. Niestety, firma do dzisiaj (17 lipca) uparcie milczy, żadnej odpowiedzi nam nie udzieliła.
Przypomnijmy fakty. W piątkowe popołudnie 4 lipca prom Peter Pan zabierał pasażerów i samochody z Trelleborga do Świnoujścia. Samochody, którymi podróżowały rodziny z małymi dziećmi i niepełnosprawni wpuszczono na statek w pierwszej kolejności i skierowano na najniższy pokład nr 1. Podróż przebiegła normalnie, na mniej więcej godzinę przed dopłynięciem do Świnoujścia polecono, by wszyscy udali się do samochodów i przygotowali do wyjazdu. Tak też uczynili podróżni,
...
Zawartość dostępna dla Czytelników eKuriera
Pozostało jeszcze 78% treści.
Pełna treść artykułu dostępna w eKurierze z dnia 18-07-2025
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Selavi
2025-07-20 12:19:20
Crew responsible for embarking and disembarking passengers, for loading, discharging or securing cargo, or for closing hull openings on board ro-ro passenger ships, must complete approved training in passenger safety, cargo safety and hull integrity.113 lat lat temu zatonął Titanic co dało impuls do uchwalenia konwencji SOLAS Jak rozumiem Urząd Morski już sprawdza jak to jest ze znajomością konwencji wśród załogi owego statku.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
germanofobia
2025-07-20 11:31:14
germanofobia w akcji, typowe polskie narzekactwo
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Nolan
2025-07-20 10:34:57
Relacja pasażerki amatorki nie wydaje mi się wiarygodne lub jest przesądzona. Zazwyczaj do "piwnicy" pakuje się ciężarówki, żeby poprawić stabilność jednostki. Jeżeli załadowano tam osobówki, to zapewne z powodu dużego ruchu turystycznego. A turyści niezaznajomieni z zasadami panikują z byle powodu. Żeby wyjechać z tej "piwnicy" najpierw załoga musi opróżnić górne pokłady, żeby móc otworzyć pokrywę wyjazdową z tego dusznego i gorącego ,zwłaszcza latem, dołu. A to niestety trochę trwa.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Cieszcie się
2025-07-20 09:29:51
Niech się cieszą że nie zapłacili kary za ukruwanie się na statku i próbę odbycia drugiego rejsu bez ważnego biletu
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
TyPOwaniemieckabuta
2025-07-20 07:38:10
I tak co niektórzy będą bezkrytycznie korzystać z niemieckich" usług". Będą kupować w ich sklepach,będą od nich kupować złom na kółkach, będą jeździć na szparagi do "pana" i będą bez słowa protestu przyjmować "inżynierów i lekarzy" . Bo "pan" niemiec tak kazał i"tak musi być ".Taki już mają gen POddaństwa. Nawet niemieckie ludobójstwo II WW nie było w stanie tego zmienić i nic ich nie nauczyło.To gen niewolnika.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Ale jak
2025-07-20 06:50:53
Jak zostawili ? Przecież byli wszyscy razem 🫠
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Max
2025-07-20 06:19:48
a przepraszam a po co pasazerowie weszli do ladowni?
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
ORP Lwów
2025-07-20 01:12:40
A po naszej stronie nie ma żadnej instytucji broniącej praw pasażerów? To Polski urząd powinien stanąć w obronie polskich obywateli.Ale widać państwo z gówna i słomy potrafi tylko ściągnąć podatki.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.