wtorek, 23 lipca 2019.
Strona główna > Gospodarka > Chińczycy zbudują prom na paliwo LNG

Chińczycy zbudują prom na paliwo LNG

Chińczycy zbudują prom na paliwo LNG
Data publikacji: 2018-12-12 14:45
Ostatnia aktualizacja: 2019-01-03 10:05
Wywietleń: 1014 366420

„GreenShips” ma być przyjaznym dla środowiska promem typu ro-pax. Firmy należące do grupy kapitałowej TT-Line podpisały już kontrakt na budowę statku. Jednostka ma zostać zwodowana w 2022 roku.

Kontrakt zawiera opcję zamówienia drugiej jednostki i został przyznany chińskiej stoczni Jiangsu Jinling. Jednostka ma być zwodowana w 2022 roku. Prom będzie obsługiwał połączenia TT-Line na Morzu Bałtyckim.

– Statek będzie zoptymalizowany pod kątem wydajności, uniwersalności i będzie miał 230 m długości i 31 metrów szerokości. W porównaniu do poprzedniej generacji statków ro-pax TT-Line „GreenShips” będzie miał zredukowaną o ponad 50 procent emisję spalin przy jednoczesnym utrzymaniu tych samych parametrów prędkościowych – podaje Jakub Dendor z działu sprzedaży i marketingu TT-Line Polska.

Ten przyszłościowy prom będzie zasilany dwoma typami paliwa, w tym LNG, czyli skroplonym gazem ziemnym. Paliwo tego typu emituje mniej dwutlenku węgla i spala się bez dymu. Efektem tego jest bardzo niska emisja cząsteczek stałych. Spalanie skroplonego gazu jest również prawie całkowicie wolne od siarki i powoduje bardzo niską emisję tlenku azotu.

– To nowy standard w zakresie redukcji szkodliwych emisji spalin. Ten innowacyjny i przyszłościowy statek TT-Line „GreenShips” będzie najbardziej przyjaznym dla środowiska statkiem typu ro-pax w naszym regionie operowania – mówi Bernhard J. Term Uhlen, dyrektor zarządzający TT-Line.

Prom będzie mógł zabierać na pokład do 800 pasażerów i ponad 200 ciężarówek oraz naczep. Podczas projektowania statku szczególny nacisk położono na nowoczesne rozwiązania, które mają skrócić czas załadunku i wyładunku w portach.

– Przewidujemy dalszy wzrost popytu na usługi żeglugi bliskiego zasięgu w obrębie Morza Bałtyckiego. Dzięki tej inwestycji możemy jeszcze skuteczniej reagować na potrzeby naszych klientów i wspierać ich rozwój. Jednocześnie statek ten będzie oferował naszym pasażerom nowoczesne doświadczenie podróżowania, łącząc komfort z najlepszym, przyjaznym środowisku rozwiązaniem transportu – mówi Hanns H. Conzen, dyrektor zarządzający TT-Line.

Dodajmy, że TT-Line oferuje sieć najkrótszych połączeń promowych do południowej Szwecji. Linie promowe są obsługiwane przez sześć promów oferujących do 17 rejsów dziennie. Łączą port w Świnoujściu, porty niemieckie w Travemünde i Rostoku oraz litewskie miasto Kłajpeda z południowym szwedzkim węzłem komunikacyjnym Trelleborg. 

BaT

Komentarze

prom na gaz
a co z tym trudnego , trzeba tylko chęci. No i duże pomieszczenie na zbiorniki gazu
2018-12-15 18:39:46
5rrrr
O jej, a nasza stocznia nie chciała budować tego statku. Armator nie wie co traci! A nasz socjalistyczny rząd nie pomógł?
2018-12-12 16:46:17

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu
Pogoda
16
na godz. 03:00
Zobacz prognozę na trzy dni

Przez granice

Dodatek specjalny do „Kuriera Szczecińskiego”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
CZYTAJ WIĘCEJ

Über die Grenzen

Sonderbeilage der Zeitung „Kurier Szczeciński”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
LESEN SIE MEHR

Filmy

Masowe bieganie nad morzem

Sonda

Czy uważasz, że w ostatnich latach Szczecin utracił swój akademicki charakter?

 

W Kurierze Szczecińskim
Pierwsza strona
Kup najnowsze lub archiwalne wydanie Kuriera Szczecińskiego w wersji elektronicznej.
Przejdź do eKuriera
Zamieść ogłoszenie w Kurierze Szczecińskim oraz w wersji elektronicznej.
Daj Ogłoszenie