Nie dość, że nie klei się współpraca PKP PLK ze spółką Trakcja przy budowie Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej, to jeszcze okazuje się, że przez przystanek kolejowy na Pogodnie nie można projektować linii ze Szczecina do Polic. Tak przynajmniej twierdzi wykonawca - Trakcja SA.
Chodzi o ciekawą architektonicznie wiatę peronową, którą wybudowano w 1973 r. Za projekt i realizację odpowiadali architekt Danuta Lisiecka i konstruktor Henryk Kowalczyk. Jak opisuje Trakcja SA, obiekt składa się z żelbetowych cienkościennych kielichów, które tworzą charakterystyczne zadaszenie.
Spółka informuje, że w myśl umowy dotyczącej zaprojektowania oraz wybudowania SKM „etap projektowania części inwestycji dotyczącej linii kolejowej 406 miał być zakończony w 12 miesięcy od zawarcia umowy. Trakcja miała m.in. rozebrać wiatę i przebudować przystanek na Pogodnie.
Ale sytuacja się skomplikowała, bo w grudniu 2018 r. „Wojewódzki Konserwator Ochrony Zabytków w Szczecinie wszczął dzięki zaangażowaniu szczecinian postępowanie administracyjne, dotyczące wpisania wiaty do rejestru zabytków". Procedura trwała
...
Zawartość dostępna dla Czytelników eKuriera
Pozostało jeszcze 79% treści.
Pełna treść artykułu dostępna w eKurierze z dnia 02-11-2021
Pisowcy robią wszystko by Szczecin nie miał SKM-ki.
Jola
2021-11-03 06:11:45
Jak to mówią w PO ,jakby natura chciała to by SKM była. Co marszałkowi Geblewiczowi i prezydentowi Krzystkowi i premierowi Tuskowi przeszkadzało budować SKM przez te lata? Byliśmy przecież zieloną wyspą
SKM
2021-11-02 22:57:09
to nacięta żyła na mieście Szczecin, z której siorbią krew miejskie wampiry.
Wojciech
2021-11-02 21:55:37
Trzeba króliczka gonić a nie złapać. Projektowani SKM rozpoczęło się 2015r. mamy 2021r. Mowa jest o 2024 . Jeśli SKM zacznie przewozić pasażerów to będzie 2025-6r. Nikt nie zwraca uwagi na rozwiązania w punktach i węzłach przesiadkowych. Zarówno szybkość handlowa przejazdu jak i technologia przesiadania na SKM i z SKM do tramwaju lub autobusu na poziomie 1990r. "Szalony postęp w stosunku do lat 30 tych ubiegłego wieku".
nexe hexe
2021-11-02 21:35:07
Zabytek? Ten kawałek gruzu, o który nikt nigdy nie dbał? To teraz zabytek? Nie żartujcie! Zrobić zdjęcia, rysunki i wyburzyć tego potworka w cholerę, bo ta wyrywkowa niemoc urzędników w niektórych sprawach bywa już żałosna i żenująca. A jak dalej się nie da, to wywalić z roboty kogo trzeba i zatrudnić kogoś, kto o tym nie wie, że się nie da - sprawę załatwi w trzy minuty.
Teresa
2021-11-02 21:13:37
Nie Danuta Lisiecka, a Danuta Rusiecka z Biura Projektów Budownictwa Kolejowego, inżynier architekt.
Sedina
2021-11-02 20:58:36
Przecież w tym miejscu będzie (mam nadzieję) powstanie za jakiś czas obwodnica, a tory zostaną przesunięte pod sąsiednie przęsła wiaduktu. Nikt na tym nie czuwa?
no jak zabytek
2021-11-02 20:41:12
to nie ma rady...
Bogdan
2021-11-02 20:17:46
Ta szkarada to zabytek? O matko lepszych pomysłów konserwator zabytków nie ma?
Albin
2021-11-02 19:58:07
Przenieść ten zabytek w krzaki 50 metrów w bok i po problemie - przecież on nie nadaje się do użytku ani do remontu. Może sam zaraz się rozsypie?
sdasdsadasdsad
2021-11-02 19:40:34
Kolejne absurdalne zarzuty jak sie nie da wywiazac z kontraktu, w tym temacie od lat wszystko jest zapisane ,kto co gdzie i kiedy,najgorsze ze przez panstwowe psedo firmy cierpi samorzad, firmy prywatne typu Budimex, Mostostal itd. realizuja mega konkrakty w całej Polsce od lat, no ale nie PKP-TAM SIE NIE DA,mentalnosc z komuny, i polityka https://www.skyscrapercity.com/threads/szczecin-aglomeracja-szczeci%C5%84ska-kolej-metropolitalna.1007589/page-175
to żart?
2021-11-02 19:23:54
Jakiś czas temu na Głównym nie wolno było zmienić wiat nad zejściami do tunelu, bo były zabytkowe. Wręcz awantura była, jak się okazało, że wymieniono niektóre szkiełka na tworzywo sztuczne. Bo zabytek. A potem "cudownie" wiaty zniknęły razem z tunelem. A tutaj ktoś nie może rozebrać zmurszałego dachu nad od dawna nieczynnym przystankiem?
Heniek
2021-11-02 19:17:56
Zabytek kontra SKM a co na to miejski konserwator zabytków który pozuje do zdjęć w mediach
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.