Środa 01 grudnia 2021r. 
REKLAMA

Szczecińska Kolej Metropolitalna. Wybrali wykonawcę dwóch przystanków - na Pomorzanach i Niemierzynie (akt. 1)

Data publikacji: 2021-10-27 13:14
Ostatnia aktualizacja: 2021-10-28 13:42
Szczecińska Kolej Metropolitalna. Wybrali wykonawcę dwóch przystanków - na Pomorzanach i Niemierzynie
Wiadomo już kto wykona miejską część przystanku SKM Szczecin Niemierzyn (Arkońska) Fot. Mirosław Winconek  

Mimo że nie wiadomo czy i kiedy wyprostowane zostaną kwestie ślimaczącej się budowy trasy Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej przez PKP PLK S.A. wraz ze stacjami i przystankami, w samym Szczecinie kontynuowana jest swoista ofensywa przetargowa związana z urządzaniem infrastruktury towarzyszącej tej liczonej setki milionów złotych inwestycji kolejowej.

Właśnie rozstrzygnięte zostały dwa z kilku już rozpisanych zamówień - te dotyczące przystanków Pomorzany i Niemierzyn. Trzy są wciąż na etapie oceny i weryfikacji ofert (Skolwin Północy, Stołczyn Północy i Zdunowo). A w przetargu ogłoszonym na SKM Cmentarz Centralny przy ul. Ku Słońcu termin składania ofert przez potencjalnych wykonawców upływa w połowie listopada.

- Działamy według założonego wcześniej przez nas planu i harmonogramu. I na zadania, do których zobowiązaliśmy się jako jedna ze stron całego przedsięwzięcia, ogłaszamy i będziemy ogłaszać kolejne postępowania przetargowe dotyczące nowej infrastruktury towarzyszącej dla przystanków i stacji SKM. I realizować je tak jak zaplanowaliśmy. Niezależnie od perypetii z samą budową linii kolejowych i stacji przez PKP PLK S.A. i przepychanek z wybranym przez tego inwestora wykonawcą spółką Trakcja - podkreśla Piotr Zieliński, rzecznik prasowy spółki Szczecińskie Inwestycje Miejskie.

Budowa Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej

Z informacji przekazanej w środę wynika, że jedna i ta sama firma zajmie się urządzaniem infrastruktury przy przystankach SKM Niemierzyn w rejonie skrzyżowania ulic Arkońskiej, Wszystkich Świętych i Niemierzyńskiej oraz SKM Pomorzany, zlokalizowanym poniżej wiaduktów drogowych między ul. Mieszka I i al. Powstańców Wielkopolskich. Wybrane zostały oferty firmy KRISTONE Krystian Suda odpowiednio za kwoty 573 919,97 zł brutto i 1 229 868,72 zł brutto.

Każde z zadań, jakie na siebie wziął samorząd, ma różny zakres prac. Dlatego terminy ich wykonania są różne.
Infrastruktura przyszłego przystanku SKM Niemierzyn (Arkońska) powinna być gotowa w czasie nie dłuższym niż 90 od podpisania umowy z wykonawcą, a w przypadku przystanku SKM Pomorzany do 7 miesięcy. ©℗

(MIR)


Przystanek SKM Szczecin Pomorzany

Koszt prac na Pomorzanach zgodnie z ofertą ma wynieść 1 229 868,72 zł brutto.

Prace budowlane obejmą:

  • budowę jezdni manewrowej ze zjazdem i miejscami postojowymi dla samochodów osobowych i rowerów;
  • budowę oświetlenia ulicznego;
  • przebudowę sieci i urządzeń elektroenergetycznych;
  • budowę przyłącza wodociągowego;
  • gospodarkę drzewostanem;
  • budowę zasilania szafy teletechnicznej monitoringu oraz urządzeń małej architektury;
  • wykonanie elementów małej architektury;
  • wykonanie monitoringu wizyjnego oraz wykonanie kanalizacji teletechnicznej w rejonie ulicy Mieszka I w Szczecinie.

Termin wykonania zamówienia wynosi 210 dni od daty podpisania umowy.

Przystanek SKM Szczecin Niemierzyn (Arkońska)

W przypadku drugiego przystanku SKM koszt prac ma wynieść 573 919,97 zł brutto.

W ramach inwestycji przewidziano:

  • budowę chodników;
  • wykonanie elementów małej architektury;
  • budowę zasilania elementów małej architektury;
  • budowę przyłączy telekomunikacyjnych oraz powiązań komunikacyjnych z urządzeniami systemu informacji pasażerskiej;
  • gospodarkę drzewostanem oraz odtworzenie trawników w rejonie ulicy Arkońskiej w Szczecinie.

Wykonawca na zrealizowanie zamówienia ma 90 dni od daty podpisania umowy. 

Obie inwestycje są dofinansowane ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, działanie 5.2. Rozwój Transportu Kolejowego.

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Pogodniak
2021-10-29 10:46:52
Może ktoś wpadnie wreszcie na pomysł i uporządkuje teren w rejonie ulicy Sienkiewicza i Zaleskiego.To co tam się dzieje to dramat. Rozjeżdżono cały park, wszędzie woda której tam nigdy, nie było i błoto. Czy ktoś robił tam jakiekolwiek badania geotechniczne bo na razie to postępująca degradacja.
Do @@a czy jest
2021-10-28 13:26:14
Kible? A w tramwajach i autobusach są kible? Rozumialbym gdyby to były kilkugodzinne trasy ale poniżej godziny nie ma sensu istnienia kibli, to tylko podnosi koszty eksploatacji. Wysikaj się w galerii albo w domu... A przy czujnikach dymu jarać... Zapomnij albo płać...
klemens
2021-10-28 13:22:33
nagłe wzmożenie aktywności urzędników SOM . Zrobiło im się ciepło koło pleców , bo katastrofa poronionego pomysłu jest nieunikniona .
@@a czy jest
2021-10-28 09:59:06
Owszem,dłużej,ale w pociągu można zajarać (w kiblu),i wypić browara.
bez pośpiechu
2021-10-28 01:51:03
kolejarskie spółki może? skończą swoją robotę w 2024.
@A czy jest
2021-10-27 19:31:35
Tak, co 500 metrów. Dłużej będzie SKM ka jechać do Polic niż autobus 107.
A czy jest
2021-10-27 17:16:54
planowane więcej przystanków?!
Pomorzanin
2021-10-27 14:53:07
Bardzo dobrze, robić swoje a pisowskie spółki PKP obciążyć kosztami za niedotrzymanie terminu, jeśli nie wyrobią się do końca 2023 i wnioskować o wyłużenie perspektywy finansowej w UE - wnioskodawca i beneficjent realizują swoje zadania w terminie...

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA