Wtorek, 16 lipca 2024 r. 
REKLAMA

Tramwajem w XXI wiek. Po torach na osiedle Kaliny

Data publikacji: 27 maja 2024 r. 17:23
Ostatnia aktualizacja: 28 maja 2024 r. 08:45
Tramwajem w XXI wiek. Po torach na osiedle Kaliny
Osiedle Kaliny Fot. Dariusz GORAJSKI  

Linie autobusowe i tramwajowe są prawdziwym nerwem miasta. W sytuacji gdy lawinowo przybywa samochodów, komunikacja miejska staje się wręcz niezbędnym środkiem transportu. Szczecin, ze względu na swoją specyfikę układu terytorialnego, potrzebuje rozładowania ruchu na odcinkach najbardziej newralgicznych. Są nimi połączenia pomiędzy odległymi osiedlami miasta. Każdy z nas ma wyobrażenie, jak wygląda przemieszczanie się samochodem np. z północnego Szczecina do centrum lub na prawobrzeże w godzinach szczytu.

Aktualnie w Szczecinie jest realizowanych kilka inwestycji mających związek z transportem publicznym - najważniejsze z nich to przebudowa ulicy Szafera i udostępnienie połączenia tramwajowego z pętlą na os. Zawadzkiego i dalej przebudowa ulicy Kolumba i otwarcie pętli „Pomorzany". W kolejce na dokończenie realizacji czekają też prace związane ze Szczecińską Koleją Metropolitarną. I są to niewątpliwie priorytety.

Czy w najbliższej przyszłości miasto planuje uruchomienie kolejnych inwestycji związanych z budową linii tramwajowych?

- Gmina Miasto Szczecin ma ogólne założenia

...
Zawartość dostępna dla Czytelników eKuriera
Pozostało jeszcze 63% treści.

Pełna treść artykułu dostępna w
eKurierze
z dnia 27-05-2024

 

Krzysztof Żurawski
REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

@Stary
2024-05-28 07:38:06
Jak ma się wszystko pod twarz podane i jeździ się tylko punkt A <> B to se można z KM korzystać. A prawda jest taka, że cieć i jego podwładni r....bali w ostatnich kilkunastu latach KM. Do tego zabieranie pasów ruchu (Brama Portowa, pl. Hołdu Pruskiego) pod rozdmuchane ponad wszelką przyzwoitość ścieżki rowerowe to jest kolejny debilizm (+ zwężenie WP) powodujący coraz większe trudności w poruszaniu się po Centrum. I jeszcze w szczycie 15 minutowa częstotliwość, to jest parodia KM, a nie KM.
Wojbak
2024-05-28 06:41:50
No i SKM też wspomoże zwiększenie zdolności przewozowej komunikacji publicznej. Trzeba tylko trochę środków finansowych i dokończenie SST a aglomeracja będzie nowoczesna
Artur
2024-05-27 22:53:27
Mała uwaga... zdjęcie podpisane jako osiedle Kaliny, tak na prawdę przedstawia osiedle Przyjaźni. Czyli jadąc z miasta od strony Turzynu jest jako pierwsze. Kaliny jest dalej. Pozdrawiam
Stary
2024-05-27 18:51:29
Trudno odmówić słuszności. Komunikacja masowa to przyszłość. Sam nie jestem bez grzechu. Też kiedyś uważałem że muszę w blaszanej skorupce się poruszać. I faktycznie poruszałem się jak ślimak. Teraz z okien autobusu lub tramwaju widzę jak kiedyś czekałem kiedy zagotuje się chłodnica. Teraz autobus jedzie buspasem i trasę od Portu Centr. pokonuje znacznie szybciej niż pojazdy na pasach obok. Tramwaje też mają przewagę. Trzeba dokończyć trasę 6 i budować linie wzdłuż Mieszka I i 26 kwietnia. I SKM

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA