Szybciej do Warszawy, szybciej do Poznania. „Przyszedł renesans na polską kolej”
Szybciej do Warszawy, szybciej do Poznania. „Przyszedł renesans na polską kolej”
Data publikacji: 09 grudnia 2024 r. 22:49
Ostatnia aktualizacja: 13 grudnia 2024 r. 22:55
Piotr Bruss z PLK mówił o tym, co dał pasażerom remont infrastruktury kolejowej. Fot. Dariusz GORAJSKI
Cztery godziny osiemnaście minut - tyle ma trwać najkrótsza podróż koleją ze Szczecina do Warszawy. A ze Szczecina do Poznania - poniżej dwóch godzin. Nowy rozkład jazdy ma zostać wprowadzony 15 grudnia.
Prace na torach między Szczecinem a Poznaniem trwają od 2018 roku. A teraz mamy cieszyć się ich efektami. Czas podróży pociągiem ekspresowym na linii Szczecin - Warszawa obniży się do ok. 4 godzin 20 minut. Najszybciej pojedziemy Pendolino, które wyruszy ze Szczecina o g. 7.41 i zamelduje się w stolicy o g. 11.59. Teoretycznie możemy wtedy załatwić w Warszawie sprawę i wracać ekspresem do Szczecina już o g. 16. lub o g. 18.
- Skróciliśmy czas przejazdu, podnieśliśmy bezpieczeństwa przejazdu - cieszył się Piotr Bruss, dyrektor regionu zachodniego PKP PLK, na poniedziałkowej konferencji prasowej w siedzibie PKP. - Zbudowaliśmy centrum sterowania ruchem kolejowym. Wybudowaliśmy ponad 60 peronów. Na linii Szczecin - Poznań przebudowano 45 km torów, przebudowano też sieć trakcyjną. Na stacji Stargard jesteśmy na ostatnim etapie robót. Zwiększamy też przepustowość.
- Pociągi między
...
Zawartość dostępna dla Czytelników eKuriera
Pozostało jeszcze 57% treści.
Pełna treść artykułu dostępna w eKurierze z dnia 10-12-2024
Po co ta poniemiecka nazwa Sedina dla pociągu.
Czyżby nie było żadnej nazwy związanej z historią Szczecina i Polski.
Przecież jesteśmy w Polsce.
w 1936
2024-12-10 22:45:54
w 1936 wg rozkładu Rzeszy parowóz jechał aus Stettin zu Breslau w czasie 4,5 godziny
Psychole
2024-12-10 11:57:44
Dobrze że was jest tylko tylu. Ciągle ci sami. Ubolewajcie nad swoim losem bo coś macie z tymi mózgami. Albo do roboty się weźcie. I broń cię panie byście nie wsiadali do jakiegoś pociągu
Makos
2024-12-10 11:18:44
To znaczy że kolej mogłaby jeździć szybciej ale nie jeździ bo czeka na nowy rozkład? JPRDL . Boże miej nas w opiece bo poginiemy z takim zarządzaniem
Obrzydliwe kłamstwo
2024-12-10 11:01:36
"Skróciliśmy czas przejazdu, podnieśliśmy bezpieczeństwa przejazdu"
Jest to wierutna bzdura i całkowita nieprawda-fałsz jeżeli chodzi " o poprawę bezpieczeństwa" Wczorajszy reportaż w jednej ze stacji zdemaskował do bólu jak archaiczny system kontroli bezpieczeństwa i nadzoru posiada Kolej w Polsce.Mamy XXI w. PKP tkwi po uszy w analogu.Nie ma ani jednej linii w Polsce objętej kontrolą-nadzorem" cyfrowym" Jak można tak igrać z bezpieczeństwem
Pasażer
2024-12-10 10:03:01
A dlaczego nie ma w rozkładzie szybkiego połączenia bezpośredniego z Wrocławiem? 1:50 do Poznania, tam 5 min postoju i 1:30 z Poznania do Wrocławia. niecałe 3,5 godz mógłby funkcjonować. Bardzo dużo pasażerów oczekuje takiej relacji
Pasazer
2024-12-10 10:02:50
Jedz Pan do Chin
W 4,5 godziny pociąg 20 lat temu jechał 1000 km pomiędzy Pekinem a Szanhajem
Czyli do Warszawy kiedy pojedziemy około 2vgodzin ?
@ Nieźle
2024-12-10 09:29:42
" całe 11 minut" - jajca! „To jest całe 11 minut na miarę naszych możliwości. My tymi całymi 11 minutami otwieramy oczy niedowiarkom! Mówimy: to jest nasze całe 11 minut, przez nas zrobione i to nie jest nasze ostatnie słowo!”
Realista
2024-12-10 09:12:13
15 lat modernizacji linii i szalona jak na XXI wiek prędkość 160 km/h. A co z odcinkiem Szczecin Główny -Szczecin Dąbie? nadal z ograniczeniami do 80 km/h? Niezły rozwój kolei w naszym Bantustanie!
uśmieszki heheszki
2024-12-10 08:23:12
Warto aby ktoś poszperał w temacie, jaką prędkością przed tym "wielkim" remontem poruszały się pośpiechy, Szczecin - Poznań - Konin - Kutno, nie wiele wolniej od tych zapowiadanych, no trochę zwalniały od Kutna do Warszawy. Po drugie. Obecne połączenia Szczecina z resztą kraju, to namiastka tego co było w latach ...90 XX wieku :) Jest do sprawdzenia. Ci którzy likwidowali te połączenia Szczecina z resztą kraju, aktualnie to uśmiechnięta władza :) Oni również likwidowali przemysł w Szczecinie!
Zapomnieli tylko
2024-12-10 07:34:39
dodać, że remont trasy (4 mld. zł.) między Poznaniem a W-wą nie wniósł nic do skrócenia czasu przejazdu, zwiększenia prędkości - nadal jest max. 160 km/h. Remont trasy Szczecin - Poznań (wciąż nie skończony) pozwolił podwyższyć prędkość ze 120 do 160 km/h i to też nie na wszystkich odcinkach. I większej nie będzie. Jest lepiej niż 2 - 3 dekady temu, ale to już jest koniec postępu ze zwiększeniem prędkości z takim myśleniem. No chyba, że po remoncie ma być kolejny.
Kpina
2024-12-10 07:13:08
Wprowadzają na siłę drogie Pendolino, które do Warszawy będzie jechało niewiele krócej, niż zwykle składy. Poza tym na trasie do Poznania będzie jechać dokładnie z taką samą prędkością, jak o wiele bardziej komfortowe pociągi regionalne
Nieźle
2024-12-10 07:04:44
Skoro czas ma wynieść ok. 4h20, a teraz najkrótszy wynosi 4h31, więc zyskujemy całe 11 minut - super!
@czytam
2024-12-10 06:20:29
Nie pij tyle, bo nie da się czytać tego bełkotu...
Znajdź sobie inny portal
a tymczasem w TVN
2024-12-10 01:27:11
a tymczasem w TVN fabularyzowany dokument o tym że kolej niebezpieczna jest bo ani Tusk ani Kaczyński nie potrafili wyposażyć polskich kolei w system ERTMS
Poznań
2024-12-10 00:23:13
"Poniżej dwóch godzin", czyli ile dokładnie? Według rozkładu jest to 1h51, czyli tylko 9 minut poniżej 2 godzin.
czytam
2024-12-09 23:15:59
Co to tam było po renesansie? Barok,klasycyzm.... wiek pary? TO niech przyjdzie -jak chodzi-KOSMOS.Skoro chodzi,przychodzi renesans,to niech przyjdzie ...co?
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.