Wejście do kołobrzeskiego portu będzie poszerzone. Chodzi o niewielki jego odcinek na wysokości przyczółku falochronu zachodniego. Przebudowa umożliwi zawijanie do portu większych jednostek, niż ma to obecnie miejsce.
Teraz mogą do niego wchodzić statki o maksymalnej długości 100 metrów. Po zmianie z portu będą mogły korzystać jednostki o 30 metrów dłuższe. Choć zmiana z pozoru wydaje się nieduża, będzie ona kluczowa dla jego rozwoju. Likwidacja tzw. wąskiego gardła sprawi, że nowy potencjał będzie mogła wykorzystywać zarówno miejska spółka, którą jest Zarząd Portu Morskiego Kołobrzeg, jak i Siły Zbrojne RP. Przebudowany ma zostać także 250 odcinek nabrzeża Portu Wojennego, co przełoży się na poprawę jego infrastruktury krytycznej.
Wielomilionowa inwestycja nie byłaby możliwa bez połączenia sił wspomnianego Zarządu Portu Morskiego Kołobrzeg, Ministerstwa Obrony Narodowej i Urzędu Morskiego w Słupsku. Realizację trójstronnego porozumienia w tej sprawie koordynować będzie ZPM, który włada 40 procentami nabrzeży portowych. Planowana inwestycja obejmie swym zakresem powierzchnię w 13
...