Wtorek, 16 lipca 2024 r. 
REKLAMA

Ponowny wybór oferty. Zaprojektują tunelowy odcinek Zachodniej Obwodnicy Szczecina

Data publikacji: 26 września 2022 r. 16:27
Ostatnia aktualizacja: 27 września 2022 r. 21:58
Ponowny wybór oferty. Zaprojektują tunelowy odcinek Zachodniej Obwodnicy Szczecina
Nowa trasa stanie się alternatywą dla obecnego szlaku S3/A6 omijającego Szczecin od południa oraz wschodu i razem z nim utworzy ring wokół miasta. Fot. GDDKiA/Szczecin  

Szczeciński oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad wybrał najkorzystniejszą ofertę w przetargu na opracowanie projektu budowlanego dla odcinka drogi ekspresowej S6 Police - Goleniów, czyli fragmentu Zachodniej Obwodnicy Szczecina (ZOS). Prace, za 39,8 mln zł, zrealizuje firma Voessing Polska. Teraz pozostali wykonawcy mają 10 dni na ewentualne odwołania. Do końca tego miesiąca GDDKiA powinna wybrać ofertę najkorzystniejszą również dla zadania obejmującego odcinek Kołbaskowo - Police.

- To drugi wybór oferty w tym przetargu - informuje Mateusz Grzeszczuk ze szczecińskiego oddziału GDDKiA. - Na pierwotny wybór wniesiono odwołania do Krajowej Izby Odwoławczej. Zostały uznane, więc obecnego wyboru dokonano po ponownym zbadaniu ofert i wyroku KIO.

Przetarg na opracowanie dokumentacji dla S6 ZOS składa się z dwóch części. Pierwsza dotyczy odcinków Kołbaskowo - Dołuje i Dołuje - Police. Ich łączna długość to 25,5 km. Druga część, dla której właśnie wskazano najkorzystniejszą ofertę, dotyczy odcinka Police - Goleniów o długości 23,41 km. Zawiera on planowany tunel pod Odrą

...
Zawartość dostępna dla Czytelników eKuriera
Pozostało jeszcze 68% treści.

Pełna treść artykułu dostępna w
eKurierze
z dnia 26-09-2022

 

(ek)
REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

mmm
2022-09-27 21:45:15
Jedno mnie zastanawia. Odra koło Polic jest mniej więcej tak samo szeroka i głęboka jak w Świnoujściu. A tam wystarczył tunel o długości 1,5 km. A obok Polic tunel ma mieć 5 km. Czytam że musi być tak długi bo inaczej trasa po wysciu z tunelu przebiegałaby przez tereny zakładów chemicznych. Ale przecież wkoło Polic jest pełno pól i lasów gdzie taki tunel swobodnie może wyjść z ziemi nie kolidując jednocześnie z żadną przemysłową lub inną infrastrukturą . To po co wydawać pieniądze na 5 km tunel?
Jarl Bischek
2022-09-27 13:50:51
🤔 Akurat tunel to dobre rozwiązanie. I prosi się do tego jeszcze most przez zalew. Wtedy ze Szczecina do Świnoujścia możnaby dojechać nawet tramwajem.👍 Ale niestety koncepcja budowy dróg, które tną przyrodę na dwie części jak mur jest błędna i pochodzi z ubiegłego wieku.👎😱 Przed budową należałoby zbadać miejsca wędrówki zwierzyny i tam gdzie nowa droga wchodzi w kolizję budować ....najlepiej kilkusetmetrowe odcinki tuneli.👍 I to wcale nie musi być drogie. 👍
Feliks
2022-09-27 08:19:06
Ta,przeprawa,jest,potrzebne,od,zakonczenia 2 wojny swiatowej,ludzie,z Police,Trzeiezy,Nowego Warpna,I,okolic,jezdza,na,wschodnia,czesc woj. Zachodniopomorskiego trcac,czas,paliwo,nerwy,w,korkach,eksploatuja,pojazdy, itd .Gdzie,jest,partia,"zielonych?Czy im to,nie,przeszladz?A,moze Putin przestal,ich,finansowo?
potrzebna droga 2x2
2022-09-26 22:31:54
kiedy druga nitka na Krygiera?
Ring ok.
2022-09-26 18:34:55
Tylko kiedy w PL ktoś w końcu zauważy, że Centrum miasta Szczecin praktycznie wisi od 1945 na jednej przeprawie wschód - zachód. Jakby ktoś nie rozumiał to dopowiem, że MD to obecnie praktycznie ruch lokalny a TZ i tak wpina się w tę samą ulice co MD. I nie ma żadnej alternatywy w promieniu 1- 2 kilometrów.
.
2022-09-26 17:31:27
Ta droga to by było coś pięknego dla wszystkich... !!!

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA