Wtorek, 05 listopada 2024 r. 
REKLAMA

Po skargach do UOKiK w sprawie wakacji kredytowych. Banki zmieniają niekorzystne praktyki

Data publikacji: 17 sierpnia 2022 r. 20:11
Ostatnia aktualizacja: 17 sierpnia 2022 r. 20:11
Po skargach do UOKiK w sprawie wakacji kredytowych. Banki zmieniają niekorzystne praktyki
Fot. Ryszard Pakieser  

W ciągu pierwszego tygodnia obowiązywania przepisów o wakacjach kredytowych do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynęło ok. 550 skarg konsumenckich. W wyniku działań UOKiK wiele banków zmieniło niekorzystne dla konsumentów praktyki, np. umożliwia złożenie wniosków o zawieszenie rat na dowolny, ustawowy okres.

Przypomnijmy, że 29 lipca weszła w życie ustawa o finansowaniu społecznościowym dla przedsięwzięć gospodarczych i pomocy kredytobiorcom, która wprowadziła wakacje kredytowe. Może z nich skorzystać każdy konsument, który zaciągnął kredyt hipoteczny w walucie polskiej na własne potrzeby mieszkaniowe. Ulga w spłacie rat może objąć maksymalnie 8 miesięcy do końca 2023 r. Prezes UOKiK w ramach postępowań wyjaśniających od początku monitoruje, jak banki informują konsumentów o możliwości zawieszenia spłaty i czy nie utrudniają im skorzystania z wakacji kredytowych.

- W ciągu pierwszego tygodnia obowiązywania przepisów o wakacjach kredytowych dostaliśmy ok. 550 skarg - poinformował Tomasz Chróstny, prezes UOKiK. - Dotyczyły głównie problemów z elektronicznym składaniem

...
Zawartość dostępna dla Czytelników eKuriera
Pozostało jeszcze 64% treści.

Pełna treść artykułu dostępna w
eKurierze
z dnia 17-08-2022

 

(K)
REKLAMA
REKLAMA

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA