Szczeciński oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad złożył wniosek o wydanie decyzji środowiskowej dla obwodnicy Stargardu w ciągu DK20. W dokumencie zostanie określony przebieg drogi i środowiskowe uwarunkowania jej realizacji. Dla inwestycji opracowano pięć wariantów przebiegu. Długości wariantów obwodnicy wynoszą od 4,3 do 4,8 km.
Po wydaniu decyzji środowiskowej, dla wybranego wariantu zostaną wykonane badania podłoża i opracowane elementy koncepcji programowej. Realizacja inwestycji w formule projektuj i buduj planowana jest w latach 2024-2028. Powstanie ona w ramach rządowego „Programu budowy 100 obwodnic".
Obecnie, pomimo wyprowadzenia ruchu w ciągu drogi ekspresowej S10 ze Stargardu, jeśli kierowca chce pojechać w kierunku Czaplinka czy Złocieńca, musi wjechać do miasta. Obwodnica w ciągu DK20 pozwoli na całkowite wyprowadzenie ruchu tranzytowego ze Stargardu.
- Pod koniec października 2020 roku podpisaliśmy umowę na opracowanie dokumentacji dla tej inwestycji - przypomina Mateusz Grzeszczuk ze szczecińskiego oddziału GDDKiA. - Przygotowana została
...