Sobota, 18 maja 2024 r. 
REKLAMA

Nowa arteria w wersji okrojonej. Obwodnica z tramwajem na razie tylko do Krzekowa [GALERIA]

Data publikacji: 25 maja 2022 r. 11:42
Ostatnia aktualizacja: 26 maja 2022 r. 12:29
Nowa arteria w wersji okrojonej. Obwodnica z tramwajem na razie tylko do Krzekowa
Pętla Krzekowo u zbiegu ulic Żołnierskiej i Sebastiana Klonowica. Po czekającej ten rejon przebudowie w tym kształcie już jej nie będzie. Fot. Mirosław WINCONEK  

Kto i za ile zechce podjąć się zadania dobudowy dalszego odcinka w okrojonej jednak wersji nowej trasy dwujezdniowej z torowiskiem dla tramwajów na razie od ul. Władysława Szafera do wysokości obecnej pętli przy ul. Żołnierskiej dowiemy się 1 lipca. Na ciąg dalszy torów od nowych rozjazdów na Krzekowie pieniędzy na razie nie ma. Dlatego powstanie tylko część drogowa. Przetarg na wykonawcę spółka Tramwaje Szczecińskie ogłosiła w ubiegłym tygodniu.

Inwestycja zakłada dobudowę odcinka torowiska do wysokości skrzyżowania ulic Klonowica i Żołnierskiej. Przy tej ostatniej zniknąć ma pętla w dotychczasowym kształcie. Będzie to lustrzane odbicie arterii, która już istnieje wzdłuż przebudowanej ul. Szafera. Teraz ten szlak kończy się ślepym wylotem tuż za rondem Żołnierzy Polskich Misji Pokojowych ONZ, jakie powstało przy skrzyżowaniu z ul. Romera. Nowa trasa stanie się przedłużeniem tej swoistej obwodnicy tramwajowej wokół zachodnich osiedli miasta. A biec będzie nowym śladem równolegle do ul. Szerokiej, tuż za znajdującymi się przy niej domami z wylotem przez pas obecnych nieużytków

...
Zawartość dostępna dla Czytelników eKuriera
Pozostało jeszcze 71% treści.

Pełna treść artykułu dostępna w
eKurierze
z dnia 25-05-2022

 

Autor: Mirosław Winconek 
REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

xxx
2022-05-26 12:28:10
Teraz nagle w radiu dyskusja dlaczego rondo na Głębokim się korkuje od Pilchowa ? Bo jest źle zaprojektowane. To samo na Granitowej dalej ciężarówki będą jeździły do góry po jednym pasie i za nimi wlokły się osobówki. A można było zrobić wiadukt z autostrsdy bezpośrednio na Krygiera. Teraz nowy odcinek Szerokiej będzie projektować ulubiony projektant lokalnego dodatku ogólnopolskiej gazety. Przypadek ?
@@@mieszkaniec centr
2022-05-26 07:32:31
Życie w Centrum miasta to "+" i "-", a nie same "+++" jakbyś sobie marzył. A metro..., nie w tym chorym państwie, patrz ile do dzisiaj jest kilometrów metra w Warszawie i żadnym innym mieście tego państwa nie przystąpiono do budowy choćby jednej linii. I jeszcze: tramwaj jest szybszy od autobusu, a metro od tramwaju, ale jest równie głośne. Wg twojego rozumowania, pociągi też powinni zaorać bo generują hałas i drgania.
@@mieszkaniec centru
2022-05-25 15:35:17
Nie każdy jest takim masochistą jak ty, żeby tęsknić za zgrzytaniem starego złomu. Nawet te obecne modele jak przejeżdzają, to wytwarzają hałas podobny do startu odrzutowca oraz wprawiają w drgania całe budynki. Nie mówiąc już o tym, że szpecą całą okolicę lasem słupów i kabli. Nowoczesne to jest metro! Tramwaj to przeżytek.
@Brawo
2022-05-25 15:08:45
To jest poważne inwestowanie? Popatrz na "węzeł" na Granitowej - rozwiązanie z początku XX wieku.
@@Gumieńce czekają
2022-05-25 14:27:30
Na Gumieńcach, przedłużenie torów, też zaplanowane było (w Miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego) już w latach 70-tych ubiegłego wieku i co z tego. Na nowe torowisko na Gumieńcach nawet było dofinansowanie z UE , zabrane potem na budowę na Szafera. Dodatkowo, trzy razy było ogłaszane w każdej kampanii samorządowej. A torów jak nie było tak nie ma. Nie ma jak dojechać do domu. Tramwaj dojeżdza do pętli, a autobusy czmychają przed pasażerami. Ale płać podatki w Szczecinie.
Brawo
2022-05-25 13:46:04
Wreszcie od kilku lat Szczecin zaczął poważnie inwestować w infrastrukturę komunikacyjną.
@Gumieńce czekają
2022-05-25 13:24:20
To co obecnie robią na Szafera, to zaplanowane było już w latach 70-tych ubiegłego wieku. I było o tym wówczas m.in. w Kurierze Szczecińskim.
Alicja
2022-05-25 13:24:17
Jeśli to ma wyglądać tak samo jak to coś co stworzyli na skrzyżowaniu Wojska Polskiego_Traugutta to ja podziękuję. Takich bubli już chyba dość mamy w Szczecinie. W godzinach szczytu korki tam są większe niż były przed remontem. Jadąc od ul. Arkońskiej w kierunku Wojska Polskiego i skręcając w lewo w W.Polskiego to jakiś koszmar. Kto tak spartolił skrzyżowanie!!! Z kolei jadąc w Traugutta czy skręcając w prawo stoimy w mega korkach. Ja jadę Arkońską do Wojska Polskiego, wolę nadrobić kilometrów
@Mieszkaniec Centrum
2022-05-25 13:22:18
To się wyprowadź poza granice miasta. Tylko później nie narzekaj, że do wszystkiego daleko. Osobiście mieszkam od kilkudziesięciu lat przy trasie tramwajowej, którą dopiero kilka lat temu w końcu przebudowano. Bardzo dobrze pamiętam N-ki, pięknie piszczące na zakrętach, które mogłyby dla mnie nadal jeździć, ale właśnie po tym wyremontowanym torowisku. Tramwaj jest najlepszym / najszybszym środkiem KM.
maciek
2022-05-25 12:57:37
Trzeba było zostawić w spokoju al. Wojska Polskiego i trochę pieniędzy by się znalazło.
Mieszkaniec Centrum
2022-05-25 12:42:24
Co za mania z tymi tramwajami. Każdy kto mieszkał albo przebywał w okolicy po której sunie takie coś wie jak to wygląda. Mury kamienicy czy domu się trzęsą, kłęby kurzu i piachu z drogi unoszą się na wysokość 3 piętra, a huk jest taki jakby bombardowali ruskie. Nie mówiąc już o zgrzytaniu na zakrętach. Tramwaj to koszmar dla mieszkających w pobliżu linii.
fin
2022-05-25 12:21:18
Co się dzieje z ulicami to zakrawa na żart. Ulica Szwedzka na Warszewie ...wykonano na asfalcie pas dla pieszych , ustawiono kilka słupów po zachodniej stronie. Po wschodniej stronie jest chodnik i pas ulicy szeroki na 1,5-2 normalnego. Cały pic polega na tym że na tej części ulicy stoją samochody blokując pas drogi i .....chodnik. To dlatego robiono pas dla pieszych na asfalcie
Gumieńce czekają
2022-05-25 12:14:48
Czy były już konsultacje społeczne na temat przełużenia torów tramwajowych od ul. Szafera do obecnej pętli przy ul. Żołnierskiej, najlepiej kilkuletnie? Przecież bez konsultacji nie da się wybudować nowego odcinka torów tramwajowych.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA