Do końca września ub. roku miała ruszyć Szczecińska Kolej Metropolitalna. Pociągi w ramach tej inwestycji nadal jednak nie jeżdżą. Co więcej, nie wiadomo kiedy i czy w ogóle pojadą. Najwyższą Izba Kontroli opublikowała właśnie raport, w którym miażdży inwestycję. W ocenie kontrolerów SKM pozbawiona jest nadzoru i nie była odpowiednio przygotowana.
Za uruchomienie SKM odpowiadają PKP PLK, które miało odbudować infrastrukturę kolejową i Stowarzyszenie Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego. SSOM zrzesza samorządy, na terenie których kolej ma funkcjonować. Miasta i gminy swoje zadania, polegające na budowie przystanków, parkingów i niezbędnej infrastruktury, w dużej części już zrealizowały.
- Najwyższa Izba Kontroli negatywnie oceniła działalność PKP PLK w zakresie przygotowania i nadzoru nad realizacją zadania. PKP PLK nie wykonała żadnego z dwóch projektów inwestycyjnych - czytamy w opublikowanym kilka dni temu raporcie. - W zakresie działalności Stowarzyszenia NIK stwierdziła, że nie posiadało ono wobec PKP PLK kompetencji pozwalającym na podjęcie decyzji, które mogłyby podlegać
...
Zawartość dostępna dla Czytelników eKuriera
Pozostało jeszcze 77% treści.
Pełna treść artykułu dostępna w eKurierze z dnia 24-01-2023
No i jak zwykle... wystarczy że artykuł dotyczy krytyki czegokolwiek państwowego, w tym przypadku pkp, a już się zleciały pisowskie trole i odwracają kota ogonem. Chciałby tylko przypomnieć że szefem NIKu jest wasz kolega Banaś z pisu. Skoro już nawet pisowcy krytykują pisowskie instytucje, to wiedz że jest w tym kraju tragicznie i wasze zakłamywanie rzeczywistości niczego już nie zmieni.
@@@@Wojtek
2023-01-26 16:57:42
Oho, wyszedł pisior z worka i już wszystko jasne. Taaa, narzekać to wy potraficie bardzo dobrze
@@@Wojtek
2023-01-25 22:19:23
Na pewno nie będzie to za czasów PO bo wtedy gdy rządziła PO zwijano tory - większość linii likwidowano między 2009 a 2012...
@@Wojtek
2023-01-25 14:27:43
Aaa, czyli tu jest pies pogrzebany. Mieszkasz pewnie na jakimś zadupiu, gdzie kursują 3 autobusy dziennie i niestety kolej metropolitalna omija szerokim łukiem. Dlatego tak bardzo torpedujesz ten pomysł i twierdzisz ze perony będą puste. W myśl zasady "skoro ja nie korzystam, to nikt nie musi". Może kiedyś do twojego zadupia też dociągną tory?
@Wojtek
2023-01-25 10:23:35
Bardziej zorientowani i świadomi uczestnicy komunikacji zbiorowej raczej oczekują od miasta przemyślenia swojej gigantomani i rozmachu bo te pociągi i stacje będą świeciły pustkami jak nie zostaną dobrze zaplanowane. Sprawdź obciązenie komunikacji miejskiej i likwidację połączeń przez władze miejskie jak to uderzyło w mieszkańców i w ekologię. Jak to przemyślą to powstanie nowa siatka i nowa koncepcja o wiele bardziej użyteczna.
.
2023-01-24 22:39:12
@ryba-jak suweren glosował tak ma, czy ktos protestuje ? wszystko ok ,super kraj, polska w ruinie 2023
gg
2023-01-24 22:36:55
Tak to jest jak za "biznesy" biora sie postkomunistyczne molochy z mentalnoscia rodem z prl, zero kompetencji,kwalifikacji, tylko prywatne firmy i samorządy daja rade przy takich inwestycjach, a pk.p.? jak to bylo z wegelm -sprzedaly weglarki kilka lat temu a w 2022 nie mieli czym wozic wegla ktorego nie ma ? PKP-POCIAG KIEDYS PRZYJEDZIE, A SUWEREN BULI 200% WIECEJ ZA BILETY NALEZALO SIE !
Wojtek
2023-01-24 19:14:55
Mam nadzieję, że miasta szczecińskiego obszaru metropolitalnego wystąpią z pozwem przeciw tym nieudacznikom i dywersantom z państwowych molochów. Do tych jak TZ, kolej metropolitalna jest niezbędna do rozwoju aglomeracji szczecińskiej. Ważne aby resztę komunikacji zbiorowej zrewolucjonizować, tak aby autobusy dojeżdzały tylko do najbliższej stacji SKM. Inne miasta podobnej wielkości jak Gdansk czy Poznań odgapiły już nawet nazwę szczecińską i działają mimo gorszych warunków infrastr. kolejowej.
@TZ.
2023-01-24 15:17:26
TZ czyli Totany Z*eb co się wypowiada "Fszędzie" i na każdy temat ? KOpertowicz coś obiecał KOledze ?
Myśl
2023-01-24 15:15:45
Monopolista (państwowy) kolejowy PKP działa na szkodę szczecinian i mieszkańców regionu w sprawie SKM i nie tylko. Czy to ma być swoiste wykluczanie komunikacyjne regionu nieuwielbiającego aktualnej władzy? Samorządy uczestniczące w projekcie SKM powinny pozwać partnera, jakim jest PKP o odszkodowanie równoważne poniesionym stratom i utraconym korzyściom. Po kolejnej zmianie terminów najgorzej wygląda połączenie kolejowe z Policami - termin przesunięty na koniec 2025 r. Indolencja PKP bez granic
@Waldek
2023-01-24 14:35:46
Jaka znów "propozycja rozbudowy kolei regionalnej"? O czym ty piszesz? Co ma kolej regionalna do komunikacji miejskiej? SKM była by częścią komunikacji miejskiej i można by z niej korzystać w ramach wspólnego biletu. Taka jest idea SKM. Z kolei regionalnych możesz już teraz korzystać, tylko ze bilet jest znacznie droższy a do tego trzeba po niego stać w kolejce w kasach pkp. Natomiast miasto ma osobną umowę na honorowanie biletów okresowych, za którą polregio kasuje od miasta kilka tys dziennie.
@TZ.
2023-01-24 14:30:57
Przecież to właśnie część kolejowa jest daleka od bycia gotową, więc co ci zmieni czy będzie to regio czy skm? To państwowe spółki, podległe rządowi pis, sabotują nasze lokalne plany, żeby postawić władze samorządowe w jak najgorszym świetle. Dobrze to opisuje poniżej @Pacynka. To jest czysto polityczne zagranie. Gdyby w regionie rządzili ludzie pisu, to już od dawna byśmy mieli skm. Ale że tu opozycja, to nic nie moze się udać, bo jeszcze przypadkiem wyborcy pomyślą że opozycja jest skuteczna
Waldek
2023-01-24 13:03:06
W sumie to dobrze że możemy przemyśleć SKM bo widząc jakie obciązenia ma obecnie miasto i co się dzieje na świecie to trzeba bardzo oszczędnie wydawać pieniądze. Jest propozycja rozbudowy kolei regionalnej i to jest rozsądne, jeszcze raz trzeba przemyśleć jak chcemy racjonalnie przewozić mieszkańców między dzielnicami. Szybki tramwaj donikąd to też przykład pośpiechu a nie rozsądku bo powinien być do Kijewa a nie na Turkusową
@Wolne m.Szczecin
2023-01-24 11:58:20
A od kiedy Krzystek jest z PIS ? Przecoeż to KOlego POprostu rządy PO
TZ.
2023-01-24 11:39:18
Kolej metropolitalna, ha! Nadymanie się i generowanie kosztów. Potrzeby transportowe Szczecina i okolic z powodzeniem obsłuży kolej regionalna. Trzeba tylko zwiększyć jej zasięg, odbudować połączenia do Trzebieży i Pyrzyc, zbudować zachodnią kolejową obwodnicę Szczecina. Jak się chce być metropolią, to trzeba mieć perspektywy i plany jak metropolia, a nie jak miasto powiatowe, podupadające, chociaż z tramwajami.
@ Pacynka
2023-01-24 11:00:42
Nic dodać nic ująć Pacynka PO całości.
@Zgred
2023-01-24 10:58:34
Masz rację, przerost formy nad treścią. O sprawności zarządczej miasta i samorządu regionalnego mamy przykład na lichych pociągach do Kołobrzegu a skupieniu się na malowaniu pociągów. Podobnie w mieście rozgrzebane ulice, lichy tabor tramwajowy i codzienne awarie komunikacji miejskiej i likwidacji tras. Za to na tik toku filmiki i zabawa. Tu trzeba mieć dobrze przygotowany plan, środki i kooperantów a nie hasło SKM jak Rewolucja Torowa 2
Zgred
2023-01-24 10:49:22
Kolej metropolitalna. Przerost formy nad treścią. Ścieżki rowerowe i likwidacja miejsc parkingowych w centrum. To wychodzi najlepiej.
Pacynka
2023-01-24 10:47:29
Nie ma co się dziwić. Nie od dziś najbardziej poszkodowane są samorządy, w których nie głosuje się na ***. Później mogą trąbić w TV***, że w Zachodniopomorskim nie udają się żadne inwestycje bo rządzi taki i śmaki. Siedzi na ścianie wschodniej Janusz przed TV i gada potem jaki to Szczecin zacofany bo *** nie rządzi tutaj. Cała machina państwowo-urzędnicza nastawiona na posadzenie swoich na kolejnych stołkach.
Emu
2023-01-24 10:42:56
Dobrze się stało że nie ruszyli z SKM bo by utopili jak z Rewolucją Torową. Do takiej inwestycji trzeba się dobrze przygotować a widzimy jak jest miasto rozgrzebane. No i czekają jeszcze koszty uruchomienia Fabryki Wody. Działajmy racjonalnie
Wolne m.Szczecin
2023-01-24 10:40:55
To już nie dziwi,bo PiSowskich skandali,porażek i nieudanych projektów jest tyle,że można tym obdzielić kilka innych państw gdyby chcieli pogrążyć swój rząd za nieudolność.Odliczam godziny,dni miesiące kiedy ta banda zniknie z politycznego życia Polaków.
Janek
2023-01-24 10:13:54
Hmm, super władze, inwestor i wykonawca państwowi ale wiadomo to wina Tuska i Krzystka.
miś
2023-01-24 10:13:45
Przecież nie jest ważne czy ta kolej powstanie czy nie. Ważne ,że zaprzyjaźnione firmy zarobiły mnóstwo pieniędzy na obsłudze tej inwestycji i im ona trwa dłużej trwa tym więcej jeszcze zarobią ,Bareja by tego tak dobrze nie wymyślił
klemens
2023-01-24 10:06:52
przeciwnie , był i jest nadzór nad robieniem kasy i robieniem samorządów w bambuko . Od początku był to wynalazek był to wynalazek SOM na miarę misia . Samorządy powinny jak najszybciej wycofać się z tego pomysłu i rozwiązać SOM . Może Redaktor dopyta , ile kosztuje uczestnictwo w tej dziwnej organizacji - przechowalni .
ryba
2023-01-24 10:04:29
zapraszam do Gryfina. Rozwalili peron, zrobili w połowie i zniknęli - od 1,5 roku ani śladu brygady remontowej. Kable w przejściu podziemnym Wisza luzem. Dworzec ma 3 perony- żadnej szansy na utrzymanie terminu- no może w 2031 roku. No ale tercet burmistrzów z Solidarnej to nie dziwi bałagan
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.