Wtorek, 24 grudnia 2024 r. 
REKLAMA

Dwie „Goplany” kapitana Saka. Urok melodii

Data publikacji: 23 kwietnia 2022 r. 09:53
Ostatnia aktualizacja: 23 kwietnia 2022 r. 09:53
Dwie „Goplany” kapitana Saka. Urok melodii
Fot. archiwum  

Był m/s „San". Pierwsze moje kapitaństwo, bo rejsu jako p.o. kapitan na „Dunajcu" nie liczę. Obydwa statki były prymitywnie proste. Nie zapewniały marynarzom należytego bytowania, nie mówiąc o wygodzie. Po „Sanie" zamustrowałem na „Goplanę". Pracowałem na tym stateczku ponad dwa lata. Doświadczyłem wielu osobistych przeżyć: miłych, sympatycznych, zawodowo pozytywnych.

Przewiozłem kilkanaście lokomotyw o wadze 96 ton, dla przekory nazwanych Bo-Bo. Lokomotywy przewożono na pokładzie. Jej gabaryty nie mieściły się w ładowni.

Po przewiezieniu ostatniej z 20 zakupionych otrzymałem od ministra komunikacji odznaczenie „Przodujący Kolejarz" PRL. Prasę prosiłem, by nie nagłaśniała wybitnego kolejarza. Skąd ta skromność? Dziwili się. Wyjaśniłem: nie chcę, by palcami wytykano moje dzieci i wyzywano „ojciec kolejarz". Dla zamknięcia tematu „kolejarza" wyjaśniłem, że liczyłem na bezpłatny bilet - na wszystkie relacje - powiedzmy na pięć lat. Uznali prawdopodobnie, że kapitana nie przystoi obrażać bezpłatnym biletem. Kolejarski takt i elegancja!

„Goplaną" obsługiwaliśmy regularną

...
Zawartość dostępna dla Czytelników eKuriera
Pozostało jeszcze 92% treści.

Pełna treść artykułu dostępna w
eKurierze
z dnia 22-04-2022

 

Autor: Zbigniew SAK
REKLAMA
REKLAMA

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA