Co z terminalem kontenerowym? Rząd mówi, że będzie na pewno – a opozycja nie dowierza
Co z terminalem kontenerowym? Rząd mówi, że będzie na pewno – a opozycja nie dowierza
Data publikacji: 11 grudnia 2024 r. 07:29
Ostatnia aktualizacja: 11 grudnia 2024 r. 20:44
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście: „Prace przygotowawcze idą zgodnie z planem”.Fot. Elżbieta KUBOWSKA
Głębokowodny Terminal Kontenerowy w Świnoujściu to jedna z ważniejszych inwestycji w naszym regionie. Jego powstanie, jak zapewnia Ministerstwo Infrastruktury, jest nieuchronne. Pierwsze kontenerowce mają skorzystać z terminalu na przełomie 2028 i 2029 roku. Ale politycy Prawa i Sprawiedliwości alarmują, że terminalu nie będzie, a rząd prowadzi w tej sprawie grę pozorów.
- Ta inwestycja to działanie strategiczne. Będzie służyć nie tylko miastu, nie tylko Pomorzu Zachodniemu, ale całej gospodarce morskiej - mówił w sierpniu na konferencji prasowej w siedzibie Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście wiceminister infrastruktury Arkadiusz Marchewka. - Będzie to najnowocześniejszy, najbardziej wysunięty na zachód terminal, który poprawi nie tylko nasze bezpieczeństwo ekonomiczne. W niespokojnych czasach, w jakich żyjemy, realizacja inwestycji, która poprawia nasze bezpieczeństwo, jest niezmiernie istotna.
Jest już decyzja lokalizacyjna. Zarząd portu czeka jeszcze na decyzję środowiskową. Trwa procedura odwoławcza. Zarząd portów spodziewa się finału do końca tego roku.
- Prace
...
Zawartość dostępna dla Czytelników eKuriera
Pozostało jeszcze 76% treści.
Pełna treść artykułu dostępna w eKurierze z dnia 11-12-2024
Tusk przyjął program Kononowicza i nie będzie niczego bo po co nam to czy tamto jak już jest albo może być w Niemczech?
Portowiec
2024-12-11 19:50:18
Terminala nie będzie a to co gadają to tylko pozory. Już wszystko załatwili po cichu a głupi lud uwierzyl ze będzie lepiej. To co wyprawiają w porcie to masakra. W białych rękawiczkach. Ale uśmiechajcie się dalej. Będzie szczaw i mirabelki
Jan
2024-12-11 19:11:29
Tusk objął ochroną TVN . Teraz TVN będzie rządzony przez KO.
Krótko
2024-12-11 18:38:32
Nikt normalny tego terminala nie chce
dc 2
2024-12-11 17:32:34
a co na to miś zahorski jest za czy przeciw? .Fachura od siedmiu bolesci
@Piotr
2024-12-11 17:02:39
Ty słuchaj dalej tych swoich "Gównomędrców" co ci rozum wyprali zamiast sam wyciągać wnioski o współczesnym przepływie kapitału , dlatego jesteś na emeryturze , a Świat cie wyprzedził i razem z Edkiem , FIGO itp. zostaliście na peronie ...
Siedź na tyłku i ciesz się z emerytury , bo mnie już taka nie czeka , co najwyżej socjalna , rocznik 1970.
@Bogi
2024-12-11 16:59:45
Szkoda, że takich opinii nie bierze się w ogóle pod uwagę. Szkoda, bo zostanie zrujnowany faktycznie wspaniały ekosystem, piękna plaża, obszar Natura 2000, Nadmorskie Bory Bażynowe. A Szczecin, mając ogromne zaplecze logistyczne doskonale z tym tematem poradziłby sobie.
@Piotr
2024-12-11 16:31:32
"Kogo to- troll tuska mający zamkniete oczy" - paradne. Największy trol na tym portalu zarzuca komuś bycie trole. Złodziej krzyczy łapać złodzieja. Śmieszny jesteś pajacu pisowski
Bogdan
2024-12-11 15:56:45
A tak Marszałek Geblewicz prężył się i obiecywał złote góry. Władza w stolicy każe to musi wykonywać.
Carot
2024-12-11 15:50:10
Chwilowo bronimy TVN u , porty pisiory kiedyś i tak zrepolonizuja
@@@obsrywaczom
2024-12-11 15:41:14
ruska mennica kopiejki i rubliczki na cztery zmiany produkuje; brawo maładcy, nawet was poganiać nie trzeba, stachanowcy
Karol
2024-12-11 15:25:38
Przecież w Szczecinie głosują oświeceni prostacy! Zagłębie jajogłowych "biznesmenóf" głosujących na niemieckiego kelnera!
Bogi
2024-12-11 14:52:17
Należy rozwijać port w Szczecinie pogłębiając tor wodny, a nie marnować plażę na budowę zbędnego portu. Do Świnoujścia prowadzi jeden tor kolejowy i jeden ze Świnoujścia - już na wysokości Międzyzdrojów. Dla tirów i turystów tylko dwupasmówka S3. To tak jakby ktoś z motyką na słońce....
Piotr
2024-12-11 13:52:34
Kogo to- troll tuska mający zamkniete oczy na to co sie w Polsce dzieje! Niczego nie będzie! Nie wierzcie w to! Tusk spłaca obietnice dane niemcom! Ceny w sklepach popatrzcie! Z dnia na dzień ceny wzrosły o 100 PROCENT!! Dosłownie! Tusk wyrzucil szefa gus i cud od razu! Inflacja 5% gdy w rzeczywistosci przekroczyła 100 procent! A od 1 stycznia prąd i gaz znów w góre o 40 procent!
Pogratulujcie zniszczenia Polski wyborcom PO, HOŁOWNI, PSL I LEWICY!!
Edek
2024-12-11 13:43:12
Czy w tym kraju jest jeszcze ktoś kto wierzy w obietnice ryżego zdrajcy? Zwijanie Polski idzie pelna para zgodnie z wytycznymi urzedasow UE inaszych zachodnich sąsiadów.Usmiechajcie się szczęśliwej Polski juz czas🤣🤣🤣.
cdn
2024-12-11 13:26:23
Oczym ta dyskusja? Przeciez Tuskoczenko to wodolej nabierajacy liczne polactwo wtrakcie kampani,Po jej zakonczeniu mowi ,ze nic takiego nie mowil,Macie sie usmiechac i przylepiac plastikowe serduszka.
@Terminal kosztów
2024-12-11 13:25:05
Na razie to rząd w Polsce wziął KREDYT 450 mln euro, żeby utrzymywać "uchodźców" z w Ukrainie. Po co być mocarstwem gospodarczym jak można być humanitarnym. Można się uśmiechać. Szczególnie wyborcy KO i PiS.
Piotr
2024-12-11 13:18:04
Rada nadzorcza Orlenu, po uchwale zarządu, wyraziła zgodę na zatrzymanie projektu budowy kompleksu Olefiny III !! Zwijania Polski ciag dalszy! Niczego nie bedzie! Mają byc niemcy a Polska ma byc wsch landem niemiec!!
kogo to?
2024-12-11 12:59:18
Kogo obchodzi co te pieniacze z pisu mają do powiedzenia i w co wierzą? Jak to powiedział kaczaffi "nikt nam nie wmówi że białe jest białe a czarne jest czarne". Dajcie spokój! Stop making stupid people famous!
Bslu
2024-12-11 12:54:03
Będzie! Obok CPK, elektrowni atomowej i Olefin!
kenzo
2024-12-11 12:52:37
jak dalej tak będzie szedł rozkwit portu Szczecin -
Świnoujście tylko patrzeć jak wybuchnie a po co nam porty skoro mają Niemcy to wystarczą jak startujący na prezydenta może coś takiego mówić to śmierdzi na kilometry Niemcami.Już stoją żeby wykupić DB port który już nie dyszy Bulk Cargo sprzedane większy pakiet Niemcy pogonić tych z PO tylko niszczą nasze dobra a wina powiedzą leży po stronie PIS.
Piotr
2024-12-11 12:00:51
Przecież niczego nie będzie! Tusk na nic nie pozwala! Na nic! Niemcy mają się rozwijac a my i nasz kraj mamy być siłą roboczą! Tu ma niczego nie być! Wczorajsza decyzja o CPK pokazuje to bardzo dobitnie! Same zakazy - zakaz palenia węglem, drewnem , palić nie mozna! Tylko pompy ciepła na niemieckim prądzie i to już teraz na bardzo drogim, najdroższym w Europie! Ceny żywności szaleją! Z dnia na dzień ceny rosną w sklepach o 100 PROCENT!!
CD "Czy ABY ..."
2024-12-11 11:29:42
Port Szczecin już wydał na 12,50 M ca 1,5 MLD PLN - i co ? Ile statków o zanurzeniu ponad 10 metrów wpłynęło ? (kilka!!), Kto za to zapłacił ? (Nie armatorzy) , a Zalew Szczeciński się dalej "zamula" . Fachowcy mówią : "Jakby chociaż połowę 12,50 M wydano na modernizacje naszego portu - to Szczecin by zyskał więcej jako średni port. Teraz mamy aspiracje "walki z Gdańskiem/Gdynią o kontenery" wskazując , że Świnoujście jest bliżej .... ale Czy to zasadna aspiracja ? To projekt polityczny .
Portowiec
2024-12-11 11:23:25
Olefiny zatrzymane, terminala kontenerowego w Świnoujściu też nie będzie,ponieważ coś podobnego jest w Gdańsku.....
Bliższa koszula ciału :(
Czy aby .....
2024-12-11 11:19:08
ZAŁOŻENIA na 2mln TEU rocznie są realne ? Obecnie Bałtyk to ok 12 mln TEU , Polska ok 25% tego "tortu" , Gdański Baltic Hub pracował na swój wynik (ponad 2 mln TEU) przeszło 10 lat . Terminal SWI ma sens tylko przy jednym założeniu - wzrost chińskiego importu o 300% - Czy tego chcemy "aż takiego uzależnienia" . Już Szwecja - Finlandia ograniczają takie "uzależnienie" . Dla zobrazowania 2 MLN TEU to ok 200 zawinięć rocznie , to gigantyczna logistyka odbioru takiej masy . POMYŚLMY !!!
Jan
2024-12-11 10:55:20
A kto normalny jeszcze wierzy w to co mówią politycy z KO. Gdzie są te miliardy z KPO które Tusk zapewnił że zaraz po wyborach wypłacą Polsce. ?
@Andrzej
2024-12-11 10:14:47
Tego Kilińskiego co to w Warszawie stoi?
Terminal kosztów
2024-12-11 10:05:41
Zadłużajmy Polskę dalej. Jeszcze nasze wnuki będą spłacać ten terminal.
Przeciwnik
2024-12-11 10:02:33
STOP PORT KONTENEROWY NATURA 2000 obowiązuje
@123
2024-12-11 09:46:33
Mam nadzieję że Gróbarczyk beknie za tą niegospodarność.
Andrzej
2024-12-11 08:56:55
Więcej kontenerowcow, to wieksze wpływy dla Kanału Kilińskiego.
@123
2024-12-11 08:15:44
Gdyby natura chciała, to by ci rozum dała.
123
2024-12-11 07:54:43
Terminal byłby juz dawno gdyby np nie wydano 2 miliardów złotych na przekop mierzei dla kajakow
obserwator
2024-12-11 07:52:35
DB PORT TERMINAL WYSTARCZY. I TAK NIE MA ŁADUNKÓW. A NIEMCY NIE DADZĄ DOPROWADZIĆ DO BUDOWY TERMINALA. ŻADEN ARMATOR NIE ZAWINIE DO ŚWINOUJŚCIA BO I PO CO. WSZYSCY ARMATORZY DO ROTTERDAMU, HAMBURGA I BRENERHAVEN CHODZA.
DB TERMINAL W SZCZECINIE NAJLEPSZY TERMINAL NA ŚWIECIE .
Odra
2024-12-11 07:40:21
Najważniejsze, aby barki z kontenerami, ze Świnoujścia, mogły swobodnie płynąć Odrą na południe Polski i nie tylko.
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.