Wtorek, 16 lipca 2024 r. 
REKLAMA

Cięcia nie pomogły. Katastrofa na przystankach

Data publikacji: 20 września 2023 r. 08:19
Ostatnia aktualizacja: 21 września 2023 r. 13:59
Cięcia nie pomogły. Katastrofa na przystankach
Mimo drastycznych cięć w rozkładach jazdy każdego dnia tramwaje nie wykonują kilkudziesięciu kursów. Fot. Dariusz GORAJSKI  

Miało być lepiej, ale nie wyszło. Pasażerowie złorzeczą, radni grożą prezydentowi i jego urzędnikom, ci ostatni się tylko tłumaczą. Wiadomo jedno: nikt w Szczecinie nie ma pomysłu, jak uzdrowić komunikację miejską.

Od soboty zmiany nastąpiły na kilku liniach. Największe na 11, która poza godzinami szczytu i w dni wolne od pracy kursuje na skróconej trasie z Pomorzan do pl. Żołnierza Polskiego. Jeszcze gorzej mają mieszkańcy prawobrzeża. Będąca osią sieci komunikacyjnej „ósemka", łącząca Turkusową z centrum miasta, Cmentarzem Centralnym i Gumieńcami, kursuje tylko w dni powszednie w godzinach szczytu. Na trasie Gumieńce - Brama Portowa - pl. Żołnierza Polskiego kursuje wprawdzie 10, ale dotarcie na prawobrzeże wymaga już przesiadki.

Na proponowane przez Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego zmiany jeszcze przed ich wprowadzeniem solidarnie oburzyli się szczecińscy radni Prawa i Sprawiedliwości oraz Koalicji Obywatelskiej. Pierwsi złożyli do prezydenta miasta interpelację, w której przypominają m.in., że od ponad dwóch lat alarmują o likwidowaniu połączeń autobusowych na prawobrzeżu,

...
Zawartość dostępna dla Czytelników eKuriera
Pozostało jeszcze 67% treści.

Pełna treść artykułu dostępna w
eKurierze
z dnia 20-09-2023

 

Tomasz Tokarzewski 
REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

@@@do so obsyrvator
2023-09-21 13:16:27
Czyli bez zmian, tylko krytykować potraficie ale podać konkretne nazwisko do rządzenia już nie potraficie. Szach mat, nie po raz pierwszy z resztą. To pytanie zadawałem już wielokrotnie krytykantom Krzystka, nigdy jeszcze nikt nie podał nazwiska osoby która byłaby na tyle kompetentna żeby go zastąpić. Trzeba spojrzeć prawdzie w oczy: Krzystek nie ma z kim przegrać, dlatego wciąż wygrywa kolejne kadencje. To tak jak pis w sejmie, mimo całej miernoty, opozycja szoruje po dnie i pomaga im trwać
Ewelina
2023-09-20 22:53:56
Trzeba przesiąść się na rowery. Szczecin jest w programie 15-o minutowego miasta.
pętla
2023-09-20 20:30:20
Była świetna, używana przez mieszkańców pętla na Krzekowie. Teraz jest mega pętla na Zawadzkiego, po której hula wiatr, a z Krzekowa nie ma jak dojechać (no dobra, jest autobus 222 - jeden kurs na godzinę, można sprawdzić).
Pegasus
2023-09-20 20:17:12
Tam trzeba założyć Pegasusa i dojść kto jest najbardziej nieudolny i odsunąć od decyzji
@@do so obsyrvator
2023-09-20 19:36:05
A Ty? Nie podołalbyś? Ja jestem zajęty swoimi sprawami choc nie uchylę się od wsparcia. Poza tym przy tej degrengoladzie zarządzania to kierownik centrum handlowego staje się jakimś Elonem Muskiem.
Zium
2023-09-20 19:07:42
Proste. Zamiast wydawać dziesiątki milionów na utopię zwaną elektryfikacją komunikacji miejskiej, pieniądze przeznaczyć na wypłaty pensji dla pracowników. Nie, nie biurowych. Przede wszystkim motorniczych. Cieszę się,  że pomogłem.
@Do so obsrywator
2023-09-20 18:53:51
Oni, czyli kto konkretnie? Możesz podać choć jedno nazwisko osoby z opozycji, na tyle kompetentnej żeby rządzić Szczecinem? Proszę jedno konkretne nazwisko!
mhttfv6e
2023-09-20 17:37:03
Poproście lepiej o pokazanie list nagród jakie co roku pan Krzystek przyznaje dyrektorom spółek miejskich w tym także ZDiTM. Zanim ją (listę) zaczniecie czytać - usiądźcie.
Przynajmniej
2023-09-20 17:27:48
Kontroli biletów nie ma :)
Piotr
2023-09-20 16:43:17
Arkońskie i Głębokie są nowe tory, z których odjeżdża tramwaj raz na pół godziny. Jest prawie pusta pętlę na Zawadzkiego i Lasku Arkońskim. Polecam zobaczyć to zobaczyć każdemu.. Kto to wszystko nadzoruje, planuje? Dla kogo nowe puste przystanki w w/w terenie? Dla dzików z lasu? Tam gdzie ludzie i pracownicy jeżdżą, to nie ma ani remontów, ani nowych torów nowych.
Fabryka Kosztów
2023-09-20 16:10:32
Patrząc na tramwaje i autobusy to ciekawe jakpójdzie z utrzymaniem obecnej ekipie tego przeskalowanego projektu jakim jest Fabryka Wody. Dzięki Fabryce Wody to wejdziemy do Europy mowią zachwyceni w magistracie. Jakby nie mogli umyć nóg w domu
Do so obsrywator
2023-09-20 16:05:56
Co ty tam wiesz o opozycji. Na pewno by nie dali na Fryderyki tylko na komunikację miejską.
GDZIE JEST A ???????
2023-09-20 15:18:10
MIESZKAŃCY PRAWOBRZERZA ŻĄDAJĄ PRZYWRÓCENIA LINII AUTOBUSOWE A !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
HogoFogo
2023-09-20 15:08:27
Ilość CO2 produkowanego przez transport miejski wyraźnie spada. Jakiś medal lub premia dla Wydziału Środowiska UM?
pewien poseł
2023-09-20 14:47:23
Parafrazując pewnego posła ze Szczecina, mógłby on domagać się opiłowania decydentów z ich przywilejów. Sio do komunikacji miejskiej! Kiedyś było hasło 'kobiety na traktory', teraz można dopominać się 'prezydenty i dyrektory na rowery'!
do obsrywator
2023-09-20 14:40:46
Szczecinianie w kółko wybierają tych samych, bo mimo ich miernoty, lepszych nie ma. Opozycja potrafi tylko pluć i oczerniać ale jakby doszła do władzy, to też by z problemem braku pracowników komunikacji sobie nie poradziła. Łatwo jest krytykować, a jak rządził pis w tym mieście, już widzieliśmy i powrotu nie chcemy
Ard von Mexen
2023-09-20 14:24:14
Piękna reklama KO przed wyborami. Tak właśnie będzie wyglądał kraj pod ich rządami - dziadostwo, bo nikt nie ma pomysłu. Ale na stołki i do władzy to się sami pchają. Brawo! Stołeczek, pensyjka, wyjazdy, uśmieszki do zdjęć, spotkania, frukty - to tak, ale rozwiązać jakiś problem to już nie ma pomysłu. Gwiazdy filmowe, cholera jasna!
Fg
2023-09-20 14:12:05
Nowocześnie, europejsko i POstępowo w Szczecinie. Przecież nikt że szczecinian nie cierpi pisowskiej, propublicznej polityki . Ci co nie mają samochodów to PO prostu nieudacznicy!
W q rwiony pasażer
2023-09-20 13:59:36
Q rwa zlikwidowano tyle dobrych połączeń lub drastycznie ograniczono kursy, ludzie stoją w tłoku i ścisku już na przystankach nie mówiąc co się dzieje w autobusie lub tramwaju o ile wsiądziesz, no q rwa to jest dramat! Czy ktoś z zarządzających tym burdelem nie widzi co się dzieje w tym mieście??? Za co bierzecie pieniądze za rozkładanie rąk i wzruszanie ramionami???
Zadowolny pisiorek
2023-09-20 13:59:28
A jo łosiemset plus ino mom a tą wasą kooomunikacyję, słu"rz"bę zdrowia czy sport mam głeboko w gumofilcach... przecie to "za darmo" dały rządzące...
Nok
2023-09-20 13:55:11
To może nasza młodzież zacznie płacić za miejsca siedzące w komunikacji miejskiej.
Jak żyć
2023-09-20 13:48:16
Naprawdę sytuacja jest bardzo zła a co będzie w Październiku kiedy wsiądą studenci? Przecież ktoś zarządza tym bałaganem i powinien odpowiedzieć za to się dzieje w KM!
panie Areczku
2023-09-20 13:09:05
Panie Areczku, samochody są dla zarządu miasta, dla pana jest rower i miejsce pod wiatą na przystanku.
Rewolucja Torowa
2023-09-20 13:00:42
W wyborach do samorządu podstawowym kryterium będzie naprawa komunikacji miejskiej ale także wskazanie winnych zaniedbań. Szkoda pieniędzy na elektryczne autobusy i stacje ładowania bo poszły na to miliony zamiast działać aktywnie na rzecz rozwiązania bieżących problemów. Podstawowe to pensje kierowców, motorniczych i mechaników oraz stan taboru. Biurokracje i nadzór do wycięcia do obsady minimum. Dziwne że europejczykom takim jak Krzystek, Słowik czy Biskupski takie rzeczy trzeba rysować
Zenek
2023-09-20 13:00:15
Jaki zarząd taka spółka. Kiedy to zrozumie pan prezydent?
Helikopter z Misia
2023-09-20 12:15:16
właśnie przeczytałem nowe plany UE dla kierowców: rewolucja w prawach jazdy. "nowi" kierowcy - limit prędkości 90 km/h , zakaz jazdy w nocy ! , dla reszty : ograniczenie masy pojazdy z 3500 do 1800 kg, osoby po 60 prawo jazdy tylko na kolejne 7 lat. Serdeczne pozdrowienia dla tych co śpiewali Odę do Radości 4 czerwca na Wałach Chrobrego.
@xxx
2023-09-20 12:12:09
Wiesz w czym może być problem ? By w końcowym rozrachunku (po wyborach i wybraniu kogoś innego niż obecnie miłościwie panującego ciecia) nie wyszło, że zamienił stryjek siekierkę na kijek.
Bogdan
2023-09-20 12:10:59
Bywa w zakładach tak że gdy brakuje pracowników to przesuwa się czasowo innych na te stanowiska. Niech ZDiTM przeszkoli swoich pracowników na czas kryzysu i problem rozwiązany. W przeciwnym wypadku trzeba zakupić furmanki.
Bolek
2023-09-20 11:39:06
Ja mam pomysł jak rozwiązać problem, wymienić cały skostniały zarząd ZDiTM. Powołać na stanowiska ludzi bez koneksji partyjnych i rodzinnych.
Ciekaw jestem
2023-09-20 11:12:18
gdy brak kasy (bo tu brakuje stosownych pieniędzy na wynagrodzenia dla pracowników "pierwszego frontu") czy cieć miasta dalej, z uporem maniaka, przystąpi do budowy mostu koło mostu, gdy nadal nie rozpoczął (bo mu wciąż brakuje kasy) na gruntowny remont drugiej z raptem dwóch czynnych zajezdni tramwajowych. Nie potrafi dbać o to co ma na stanie, a buja w obłokach.
xxx
2023-09-20 11:01:10
Chcieliście krzystka to macie. Juz za rok wybory
powodzenia
2023-09-20 10:50:08
Głosując na PO, zobaczycie taki stan gospodarki w kraju, jaki jest teraz w Szczecinie.
XXX
2023-09-20 10:48:22
Po co wam komunikacja miejska w Szczecinie, macie jaśnie pana prezydenta i państwowe spółki komunikacyjne dla koryciarzy prezesików, dyrechtorów, kierowników od managerowania. Władcy Szczecina jeżdżą elektrykami, prezydent i prezesiki mają flotę państwową elektryków. Komunikacja miejska dla mas w trakcie likwidacji. Masy mają pracować w strefach ekonomicznych w magazynach i na halach zamiast jeżdzić tramwajami. Spalinowe auta na złom pójdą, jak bedzie kolej do stref ekonomicznych zbudowana.
Miś
2023-09-20 10:37:08
Trzeba wprowadzić dzień pieszego pasażera to będzie więcej miejsca w tramwajach
optymalizacja kasy
2023-09-20 10:33:59
Zamiast "8" zlikwidujcie "87" poza szczytem i w weekendy, a zamiast "5" to samo z "57". Będą pieniądze dla motorniczych. Warto też rozważyć wystąpienie z Unii Metropolii Polskich im. Pawła Adamowicza - składka zostanie w mieście. No i czy rzeczywiście potrzebne są służbowe samochody dla urzędników jeśli w mieście istnieje miejska komunikacja? Samochody powinny być dla służb, zwłaszcza wożących więcej niż teczkę.
Pasazer A
2023-09-20 10:30:37
Anna Szotkowska Odpowiedzialna za zarządzanie zasobem mieszkaniowym i bieżące utrzymanie miasta, w tym: nadzór nad zarządzaniem zasobem mieszkaniowym oraz obrotem nieruchomościami bieżące funkcjonowanie miasta lokalny transport zbiorowy, inżynierię i organizację ruchu drogowego handel, usługi i targowiska ochronę środowiska, gospodarkę leśną, cmentarze i ochronę zwierząt administrację geologiczną współpracę z radami osiedli, z wyłaczeniem działalności inwestycyjnej rad osiedlowych udzielanie zam
sztab
2023-09-20 10:27:05
Pierwszy rzut oka w poniedziałek na przystanki powinien skutkować zwołaniem miejskiego sztabu kryzysowego. Zwłaszcza, że za pasem wybory parlamentarne, w których startują partie rządzące miastem (i Koalicja O. i Samorządowcy) - nie zależy wam na głosach mieszkańców Szczecina?
Za co bierze wynagro
2023-09-20 10:17:08
VICEPSzotkowska Odpowiedzialna za zarządzanie zasobem mieszkaniowym i bieżące utrzymanie miasta, w tym: nadzór nad zarządzaniem zasobem mieszkaniowym oraz obrotem nieruchomościami bieżące funkcjonowanie miasta lokalny transport zbiorowy, inżynierię i organizację ruchu drogowego handel, usługi i targowiska ochronę środowiska, gospodarkę leśną, cmentarze i ochronę zwierząt administrację geologiczną współpracę z radami osiedli, z wyłaczeniem działalności inwestycyjnej rad osiedlowych udzielanie zam
????
2023-09-20 10:15:38
A czego wy się spodziewaliście? Jeśli Krzystek i jego ekipa zdestabilizowali sieć drogową miasta, to chyba oczywiste, że transport publiczny nie będzie działał. Tu naprawdę nie potrzeba geniusza, aby zrozumieć to. Do tego jeśli nie są skłonni zaproponować niczego kierowcom zaś kasę marnotrawią na bzdety (choćby wifi w autobusach dla pasażerów), ludzie odchodzą. I transport leży. Proste
Nie dziwi nic
2023-09-20 10:09:38
Były pieniądze na 3x przepłacone autobusiki bateryjne, na stacje ładowania, bo tak łunia kazała, a na kierowców i motorniczych nie było. Efekt widać na przystankach. Pasażerowie mogą się dłużej delektować świeżym powietrzem. A to jeszcze fit for 55 się na dobre nie rozpędził. Jeszcze ludzie mają prywatne samochodu, a co będzie jak ich wkrótce zakażą?!
F. Y.
2023-09-20 10:03:21
"... nikt w Szczecinie nie ma pomysłu, jak uzdrowić komunikację miejską", kur..a, naprawdę!!! Odpowiedź jest prosta debi...e, trzeba dać większe pieniądze na zarobki dla kierowców autobusów i motorniczych tramwajów!!! Ludzi jest w pytę z uprawnieniami na w/w pojazdy ale nie będą pracować za śmieszne srawki.
fgf
2023-09-20 09:58:46
Przebudowujcie Jagiellońską jeszcze kolejne 5 razy... a kasy nie ma na podwyżki dla motorniczych
jaja
2023-09-20 09:45:25
Jak burdel przynosi straty to się wymienia k***y a nie firanki. Pozwalniać tych wielce ważnych dyrektorków a na ich miejsce dać ludzi kompetentnych. Typ po zawodówce lepiej poprowadzi tą firmę niż dyrektorek po oxfordzie.
PO do DNO
2023-09-20 09:37:17
Szczecin to mekka PO, co by się nie działo jak źle by nie było PO ma poparcie mieszkańców. Wystarczy zobaczyć co robi Nitras i jakie ma propozycje, w normalnym mieście nikt takiego obiboka by nie poparł a u nas numer 1 na liście. Żart z mieszkańców ale lud to kupuje.
obserwator
2023-09-20 09:17:38
Serdeczne podziękowania dla mieszczan Szczecińskich, którzy od lat wybierają na wszelakie urzędy ten sam zestaw nieudaczników! Dlaczego NASZ Szczecin się stacza? Bo taki mamy elektorat. Który nie wybiera gospodarzy ale poprawnych politycznie zblazowanych osobników! Panie Piotrze, rób pan co chcesz i tak będziesz waść NIEdowładał NASZYM Szczecinem do końca świata i jeden dzień dłużej. No cóż taka gmina ! No i dobiega końca iż Szczecin to wiosko z tramwajami...za chwilę ich nie będzie :)
✅ Mieszkańcy ✅
2023-09-20 08:38:47
✅✅✅ Dziękujemy radnym PO - KO i herr presidente za wspaniałe zarządzanie miastem ✅✅✅
Noki
2023-09-20 08:37:54
Zamiast 8 trzeba bylo wywalic 10
Proponuję
2023-09-20 08:32:42
"rewitalizację" jeszcze kilku głównych arterii komunikacyjnych w Szczecinie a napewno będzie lepiej.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA