Od 1 lutego br. nie ma już w handlu godzin dla seniorów. Do Stowarzyszenia STOP Nieuczciwym Pracodawcom na przestrzeni ostatnich miesięcy dotarło kilkadziesiąt skarg w sprawie zachowania klientów wobec ekspedientów w porze zarezerwowanej na zakupy wyłącznie dla osób starszych. Dochodziło do awantur, wyzwisk czy nawet rękoczynów - twierdzą przedstawiciele stowarzyszenia.
- Godziny dla seniorów powodowały, że między godziną 10 a 12 w sklepach spożywczych i aptekach obsługiwani mogli być tylko klienci powyżej 65. roku życia. Zdajemy sobie sprawę, że to był irytujący przepis, ale obowiązywał on pod rygorem kar, stąd też ekspedienci zobowiązani byli do jego przestrzegania. Klienci zachowywali się wobec pracowników sklepów bardzo niekulturalnie, zdarzały się groźby, wyzwiska, a nawet ataki fizyczne. Wszystko to, gdy ekspedient odmawiał na przykład obsłużenia klienta - mówi Małgorzata Marczulewska, prezes Stowarzyszenia STOP Nieuczciwym Pracodawcom.
Obowiązujący przepis generował dla obsługi spore problemy.
- Wysłaliśmy od października 2020 r. kilkanaście pism i wykonaliśmy wiele
...