Najwcześniej za miesiąc dowiemy się, kto i za ile wymieni na nowe odcinki torowisk i trakcji zasilania dla tramwajów w węzłach komunikacyjnych: most Długi - Nabrzeże Wieleckie - Wyszyńskiego i pl. Szarych Szeregów w Szczecinie. To pierwsza z długiej listy inwestycji zapowiadanych do realizacji najpóźniej do końca 2023 roku z planowanym wsparciem środkami z funduszy Unii Europejskiej w obecnej jej perspektywie finansowej, czyli z budżetem ustalonym na lata 2014-2020.
Koperty z ofertami usług od potencjalnych wykonawców otwarte zostały w połowie marca. Tę inwestycję - podobnie jak inne z długiej listy - w imieniu miasta prowadzić ma spółka Tramwaje Szczecińskie. Wpłynęły oferty od czterech firm i tak samo jak w przetargach na przebudowę torowiska w ul. Mickiewicza (dwukrotnie ogłaszane od ubiegłego roku i dwukrotnie unieważniane) oraz wydłużenie linii tramwajów na Gumieńcach (ostatecznie również unieważniony, ma być ogłoszony kolejny) przekraczają one oczekiwania zamawiającego. Spółka TS podała, że na realizację tego zadania zamierza przeznaczyć 31 294 957 zł brutto.
Tymczasem najtańsza
...