Czwartek, 25 kwietnia 2024 r. 
REKLAMA

Trudna reaktywacja linii nr 420

Data publikacji: 26 listopada 2019 r. 08:23
Ostatnia aktualizacja: 07 lutego 2022 r. 18:01
Trudna reaktywacja linii nr 420
Fot. Sylwia Dudek  

Burmistrzowie czterech zachodniopomorskich miast zwrócili się do ministra infrastruktury o podjęcie działań zmierzających do wznowienia ruchu pociągów na zamkniętej linii kolejowej nr 420. Chcą, by zrewitalizowano linię na odcinku Worowo - Wysoka Kamieńska. Niedawno pismem z Ministerstwa Infrastruktury autorzy listu zostali poinformowani, że na liście inwestycji do realizacji w ramach tworzonego obecnie programu Kolej+, który ma przywrócić część zlikwidowanych lokalnych linii kolejowych, połączenia Worowo - Wysoka Kamieńska nie ma. Ale… może być.

Ten kolejowy szlak ostatecznie wyłączono z ruchu w 2005 roku. Obecnie linia ta jest nieprzejezdna. Samorządowcy chcieliby to zmienić. Uważają, że likwidacja połączenia przyczyniła się do wykluczenia komunikacyjnego dużej części mieszkańców ich gmin i gospodarczej stagnacji. W liście do ministra burmistrzowie podkreślali, że rewitalizacja linii nr 420 ułatwi i przyspieszy transport gazu przez Polskie LNG na wschód.

Burmistrzowie Łobza, Golczewa, Płotów oraz Reska podkreślili, że zlikwidowane połączenie kolejowe po rewitalizacji mogłoby

...
Zawartość dostępna dla Czytelników eKuriera
Pozostało jeszcze 76% treści.

Pełna treść artykułu dostępna w
eKurierze
z dnia 26-11-2019

 

Autor: Roman K. Ciepliński 
REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

MK
2022-02-07 17:55:20
W Golczewie na dawnej ładowni można zrobić bazę kontenerową.
rob
2021-12-12 19:05:31
przy planach budowy portu kontenerowego w Swinoujściu było by to dobre połączenie z pomorzem środkowym i dobry impuls do rozwoju
Zgred
2019-11-26 19:14:25
Lepiej późno, niż wcale...
Mieszkaniec
2019-11-26 18:58:39
To linia dla tych, co będą jechać z Reska do Szczecina. Albo z Golczewa do Szczecina. Tak jak to było te 20 lat temu. Dla przykładu - reaktywacja linii Piła- Szczecin (Wałcz, Recz, Ulikowo) i jej popularność przerosła oczekiwania (PKS niezadowolony musiał pozamykać nierentowne połączenia). Powinno się wszystkie linie reaktywować (w Czechosłowacji i NRD po 1990 r. nie zawieszono prawie żadnej linii i dziś wszystko śmiga jak ta lala!).
Sceptyk
2019-11-26 15:49:51
Jakie ta linia ma perspektywy. Kto będzie jeździł z metropolii typu Resko czy Golczewo do metropolii typu Płoty? Jestem miłośnikiem koleji ale też realistą. Dla kogo ta linia?
@zs
2019-11-26 14:06:51
Nawet nie s6. Jak dobrze pamiętam był przejazd kolejowy w Płotach którego już dawno nie ma, a to chyba właśnie była ta linia.
zs
2019-11-26 12:35:12
obudzili się z ręką w nocniku, przecież tam S6 już przecina.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA