Elektryczne hulajnogi są tanie w eksploatacji i pozwalają na szybkie i sprawne poruszanie się po mieście. Nic więc dziwnego, że przybywa osób korzystających z takiej formy transportu, zwłaszcza w godzinach komunikacyjnego szczytu. Nadal jednak nie ma spójnych przepisów dotyczących takich pojazdów.
Pierwszymi miastami, w których pod koniec 2018 roku pojawiły się elektryczne hulajnogi, były Warszawa i Wrocław. Z czasem wypożyczalnie takich pojazdów „na minuty" pojawiły się w kolejnych miastach, a od kilku tygodni elektryczne hulajnogi można wypożyczyć także w Szczecinie. Fanów elektrycznych dwukołowców przybywa, a niektóre z modeli hulajnóg pozwalają na rozpędzenie się nawet do 25-30 km/h. Niestety, coraz częściej w całej Polsce dochodzi też do wypadków na chodnikach z udziałem rozpędzonych maszyn, których ofiarą padają piesi.
Status takich środków transportu wciąż nie jest precyzyjnie uregulowany w przepisach.
- Przepisy ustawy Prawo o ruchu drogowym nie określają jasno statusu hulajnóg, w tym elektrycznych. Z ustawy tej również nie można wyprowadzić wyraźnego wniosku co do tego,
...