Poniedziałek, 07 października 2024 r. 
REKLAMA

Życzenia z Grenlandii. Samotny żeglarz pozdrawia

Data publikacji: 06 maja 2023 r. 14:12
Ostatnia aktualizacja: 10 maja 2023 r. 07:44
Życzenia z Grenlandii. Samotny żeglarz pozdrawia
Fot. archiwum Grzegorza Węgrzyna  

„Ahoj przygodo! Z okazji naszych świątecznych dni, Dnia Flagi i Święta Konstytucji 3 Maja, składam najserdeczniejsze życzenia Redakcji i Czytelnikom „Kuriera Szczecińskiego”. Serdecznie pozdrawiam z Aasiaat” – napisał z Grenlandii kapitan jachtowy Grzegorz Węgrzyn.

Przypomnijmy, że samotny żeglarz opuścił Szczecin 23 kwietnia ub.r. z zamiarem pokonania Przejścia Północno-Zachodniego (Northwest Passage), które pozwala przepłynąć jednostkom szlakiem arktycznym. Niestety, gdy opływał Kanadę w kierunku Alaski i był już blisko celu, zaniemógł silnik jachtu „Regina R. II”. W efekcie kpt. Węgrzyn zdecydował się zawrócić w kierunku Grenlandii. Na razie więc wyprawa został zawieszona, żeglarz i jego jednostka przezimowali w grenlandzkim Aasiaat. Jakie będą dalsze decyzje śmiałka – zobaczymy.

Jak widzimy na zdjęciu, z okazji minionych świąt – Dnia Flagi oraz Konstytucji 3 Maja, żeglarz obdarował miejscowych pamiątkami, polską banderą i albumem o Polsce.

(kl)

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Kpt. z.w
2023-05-10 07:44:38
Skoro proza życia na morzu, to admiralnie, a nie generalnie:) . To , że wszystko może zawieść i maszty kładą się przez zawleczkę za 0.5 zł, się wszystko zgadza, brak przewidywania i niezaplanowane budżetu awaryjnego, to jest coś co nie jest ujęte w tzw. zwykłej praktyce morskiej.Nie mam kasy, nie ma imprezy.
@Kpt. z.w
2023-05-09 17:23:25
Generalnie masz rację ale nie można osądzać, nie znając szczegółów. Może tam się wydarzyło coś, co było zupełnie niespodziewane i nie dało sie tego uniknąć, nawet przeprowadzając bardzo gruntowne przygotowania. Nie wiemy, wiec nie ferujmy wyroków. Sam nie jestem może bardzo doświadczonym żeglarzem ale kilka rejsów mam za sobą i prawie za każdym razem były jakieś usterki, mniejsze czy większe. To po prostu proza życia na morzu, nigdy nie wiadomo co zawiedzie, zwłaszcza na starszych łajbach.
Kpt. z.w
2023-05-09 15:39:56
Z brakiem profesjonalizmu i nonszalancja wśród tzw. kapitanów jachtowych i ogólnie żeglarzy spotykam się na co dzień. Mają racje Ci którzy twierdzą, że facet niedostatecznie i niemerytoryczne przygotował się do rejsu. Pomijam tu kwestie techniczne, ale wychodząc w taki rejs bez zaplecza finansowego... . Ktoś twierdził, że wszystko się może zdarzyć, zwłaszcza w Arktyce, cóż któryś z promów kosmicznych rozwalił się przez uszczelkę, za 40 centów, ale tutaj można było osiągnąć odpowiedni stan tech.
same mądrale
2023-05-08 13:53:59
Się tu zleciały mądrale, i jeden przez drugiego się ściga w wytykaniu błędów kapitana i pomawianiu o brak przygotowania i kiepski stan techniczny. Ciekawe czy któryś z was mądrale kiedykolwiek żeglował i ma choć najmniejsze pojęcie o prowadzeniu takiego jachtu. Zwłaszcza w warunkach arktycznych, gdzie nawet w pełni sprawne systemy, mogą zawieźć ze względu na trudne warunki pogodowe. Pływanie po Arktyce, to nie to samo co niedzielne żeglowanie na Mazurach. Pamiętajcie o tym, zanim znów osądzicie!
kasa????
2023-05-07 20:20:32
Masz rację... chciałem pomóc z zakresu radiowym, tak ogólnie!!! mędrala odmówił dalszej współpracy. ZA DARMO chciałem z kolegami to zrobić. Niech tam zimuje nadal !! Widocznie po sprawie na Pacyfiku niczego się nie nauczył!!! A apel o kasę.... jak u kpt Baranowskiego... masz to dawaj na nich!!!
@xl
2023-05-07 09:58:51
Chce samodzielnie pływać to niech samodzielnie finansuje swoje pomysły . Skoro jego już druga jednostka ma problemy techniczne to znaczy ,że jednostki nie były prawidłowo przygotowane albo jako Kapitan nie ma pojęcia o technicznej stronie jednostki i jej obsłudze. Co innego wydawać polecenia załodze a co innego samemu coś zrobić , zwłaszcza przy silniku i systemach. Ciekawe czy tym razem zrobił kurs operatora urządzeń radiowych i podszkolił język
do @ xl
2023-05-07 09:29:37
- wysłałeś "kase"? Chyba za mało skoro "żeglarz" nie ma na remont.
xl
2023-05-07 05:55:09
zamiast narzekac zgredy wyslijcie mu kase na remont i po sprawie
znów to samo ?
2023-05-06 18:21:06
Coś pechowy ten Kapitan .Jego poprzednia jednostka Regina R. zatonęła na Oceanie Spokojnym. Komisja jako „błędy ludzkie” wymienia m.in. niedostateczną konserwację i brak odpowiedniej kontroli stanu elementów podwodnej części systemu sterowania, a także brak urządzeń do komunikacji.„Mimo wyposażenia jachtu w radiotelefony UKF oraz sprzęt GMDSS i mimo posiadania pozwolenia na stację statkową, kapitan nie posiadał żadnego świadectwa operatora urządzeń radiowych. Nie odbył odpowiedniego szkolenia,
Dream
2023-05-06 18:10:06
Czy on tam dalej stoi od października ? Nie znaleźli się sponsorzy na opłacenie remontu i kosztów zimowania jednostki ? Mało to profesjonalne wyruszać w taką wyprawę niesprawnym technicznie jachtem bez zaplecza finansowego. Można mieć marzenia ale trzeba mieć kogoś kto za nie zapłaci
PRL
2023-05-06 17:20:40
Co z niego za Kapitan skoro nie poradził sobie samodzielnie z awarią , taki Kapitan od noszenia Kapitańskiej czapki ? Oznacza to tylko jedno, że nie jest przygotowany na samotne rejsy .
oleju nie było ?
2023-05-06 15:37:21
Co z niego za Kapitan skoro nie potrafił przygotować siłowni do rejsu .Ja rozumiem, że on woli mapy i nawigacje ale łódź bez sprawnego silnika i systemów jest jedynie bezwładną skorupą na wodzie .Mało profesjonalne , tym bardziej że mineło zaledwie kilka dni od wypłynięcia
;/
2023-05-06 15:36:18
jeszcze jachtu i lofe poland brakuje tam :)
Eng
2023-05-06 15:04:10
Jak on ten Jacht do podrózy przygotował skoro nie jest go w stanie naprawić silnika ? SIlnik po 2 tygodniach padł , coś chyba za szybko się popsuł
zawodowcy
2023-05-06 14:37:30
Znaczy się jacht nie był przygotowany do takiej wyprawy pod względem mechanicznym ? Rozumiem, że Kapitan poza włączaniem i wyłączaniem nie ma wiedzy o codziennej obsłudze i eksploatacji ?
profesjonalista
2023-05-06 14:25:34
Przecież taki silnik powinien być przed wyprawą w idealnej kondycji , prosto po remoncie i dodatkowo remoncie pozostałych systemów . Rozumiem, że nie ma żadnych części zamiennych a żeglarz nie potrafi naprawić silnika samodzielnie ? Trochę to mało profesjonalne

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA