Potwierdziły się poniedziałkowe informacje Kuriera: most Cłowy, na którym prace dobiegają końca, w początkowym okresie nie będzie dostępny dla wszystkich.
- Kończą się prace przy remoncie mostu Cłowego. Przed finałem regat The Tall Ships Races przeprawa zostanie otwarta - zapewnia Szymon Wasilewski z Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie. - W początkowym etapie korzystać z niej będą pojazdy komunikacji miejskiej, piesi i rowerzyści - dodaje.
Obecnie na moście Cłowym trwają prace nawierzchniowe. Na przyszły wtorek (1 sierpnia) zaplanowano próby obciążeniowe przeprawy, a na 3 sierpnia pełne otwarcie jej dla ruchu komunikacji miejskiej, pieszych oraz rowerzystów.
W ciągu doby mostem Cłowym odbywa się dwieście osiemdziesiąt kursów autobusowych, co daje możliwość podróży kilkudziesięciu tysiącom pasażerów dziennie. Podczas zbliżających się regat The Tall Ships Races przedłużone zostaną godziny kursowania autobusów na terenie całego miasta, co przy otwarciu Mostu Cłowego da jeszcze więcej możliwości dojazdu na teren imprezy bez dodatkowego obciążania Mostu Pionierów i wydłużania trasy taboru kursującego pomiędzy Wielgowem, Załomiem, Zdunowem, Dąbiem, a Basenem Górniczym i centrum.
- Dopuszczenie ruchu samochodowego na moście Cłowym planowane jest na połowę sierpnia. O tymczasowym niedopuszczeniu mostu dla aut, zarówno osobowych jak i ciężarowych, zadecydował fakt, że na miejscu wciąż prowadzone będą prace budowlane i wykończeniowe - tłumaczy Szymon Wasilewski. - W lipcu ich delikatne spowolnienie było spowodowane około 10 dniami intensywnych opadów, które uniemożliwiały wykonawcy realizację tego etapu w zaplanowanym tempie.
Całkowite zakończenie robót, zgodnie z harmonogramem, przewidywane jest na wrzesień.
Do awarii Mostu Cłowego doszło w maju 2016 roku. Wówczas przeprawa została zamknięta i w związku ze stwierdzeniem uszkodzenia konstrukcji zdecydowano o jej kapitalnym remoncie i odtworzeniu mostu. W Gdyni przygotowano ważące ponad 800 ton stalowe elementy przęseł, które przypłynęły do Szczecina wiosną. Następnie zostały one ze sobą zespawane. Do zadań wykonawcy należało też zbrojenie i betonowanie płyty pomostu, prace na przyczółkach, roboty nawierzchniowe. Koszt remontu to 18,6 mln zł brutto. Wykonawcą jest konsorcjum firm Vistal Gdynia i Victal Infrastructure.
Fot. Mirosław WINCONEK