wtorek, 26 stycznia 2021r.

Wiedzą czemu pękały szyny

Data publikacji: 2016-05-10 15:50
Ostatnia aktualizacja: 2019-07-09 11:02
Wiedzą czemu pękały szyny
 

Znane są oficjalnie przyczyny pękania szyn na trasie Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju. Zastosowano złą technologię. Trwają negocjacje w sprawie ewentualnej rekompensaty.

- Technologia spawania była przyczyną pękania szyn na trasie Energetyków-Gdańska-Basen Górniczy - informuje Hanna Pieczyńska, rzecznik Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego. - Określa to jednoznacznie ekspertyza wykonana na zlecenie firmy Energopol, a także ta, którą miasto otrzymało od Instytutu Spawalnictwa w Gliwicach. Obie stawiają jasną diagnozę: brak zachowania reżimu spawalniczego. Miasto oczekuje od wykonawcy działań zmierzających do zapewnienia właściwej, dalszej eksploracji torowiska, a także konkretnej rekompensaty. Samorząd wyszedł z propozycją wydłużenia gwarancji na roboty torowe. Trwają negocjacje w tej sprawie, czekamy na ostateczną decyzję przedstawicieli firmy. Jej dyrektor Marcin Konarzewski zobowiązał się dać odpowiedź w ciągu tygodnia.

(jps)

Fot. Mirosław WINCONEK

Komentarze

szyny
2016-05-11 19:01:11
W Olsztynie był inny wykonawca a szyny pękały tak jak w Szczecinie
SromotnikBezwstydny
2016-05-11 10:51:15
Wczesniej było info, że to były szyny przeznaczone przez Austriaków dla DUBAJU(na pustynię)... Trafiły do Szczecina , gdzie mamy zupełnie inny klimat... Ponadto, wcześniej informowano, że teraz szyn się nie spawa lecz zgrzewa... Czy kiedyś poznamy PRAWDĘ???
TZ.
2016-05-11 10:37:43
Nie "czemu" tylko "dlaczego". "Czemu" to rusycyzm - od "paczemu" (pol. dlaczego).
Złe
2016-05-11 10:31:06
Po prostu, szyny były złe, podwozie było złe i w ogóle, wszystko było złe.
tak myslę
2016-05-11 09:37:04
Pierdu, pierdu… Albo redaktorek cienki, albo znów ktoś próbuje zrobić ze społeczeństwa głupków (niektórzy się dają). „Zastosowano złą technologię” to dla mnie brak należytej wiedzy na temat potrzeb spawania tamże zastosowanych szyn (inna sprawa czy świadomie, czy nie). Ale „brak zachowania reżimu spawalniczego” to dla mnie jednoznaczne, że była wiedza na temat wymagań spawalniczych tego „złomu szynowego”, ale go nie zastosowano. A co tam w Energopolu będą się wysilać, pospawamy po staremu, „drutem”. Dla mnie każde ze stwierdzeń obciąża kogo innego, jedno dostawce, drugie wykonawcę.
szpece
2016-05-11 09:35:36
A na PKP PLK S.A. firmy zewnetrzne spawaja termitowo i szyny nie pekaja. Brac przyklad z PKP PLK S.A. a nie ciac koszta i pozniej jakies nieokreslonej dlugosci wstawki szynowe wstawiac i spawac elektrycznie-
new world dealer
2016-05-11 08:24:40
Urzad miasta - wszyscy won (jak mawia W. Cejrowski).
dumny
2016-05-11 08:14:50
Chciałbym złożyć gratulacje całemu zespołowi od inwestycji w Tramwajach Szczecińskich za perfekcyjne przeprowadzenie budowy szybkiego tramwaju
Szczecinianin od kołyski
2016-05-11 08:00:00
Oj słabiutki, słabiutki ten materialik autora(ki) (jps). W dodatku autor(ka) tej notki powtarza oklepany slogan, wprowadza zamęt, podając błędny komunikat, że to chodzi o trasę Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju. Wyniki ekspertyz dotyczących pęknięć na trasie SST są znane co najmniej od dwóch miesięcy, urzędnicy magistratu o nich opowiadali. Nawet dziecko w przedszkolu już wie, że tą trasą SST to dopiero tramwaje "mkną", ale od Basenu Górniczego przez most Pionierów do Turkusowej na prawobrzeżu. Dla jasności więc powtarzać trzeba wciąż do znudzenia: Energopol Szczecin S.A. nie budował trasy Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju, Energopol wymieniał tylko torowiska w ul. Energetyków i Gdańskiej i przebudowywał pętlę Basen Górniczy ze swoimi podwykonawcami. Tylko tyle i aż tyle. Z takim opłakanym skutkiem.
braki w czytaniu
2016-05-10 23:46:22
Dziennikarz był za leniwy, by przeczytać raporty i na to liczył urząd pisząc streszczenie pomijające kluczowe kwestie?
Brrum
2016-05-10 23:26:37
Całkowicie zgadzam się z jlc. Towarzystwo nie odpowiadające za nic. Do tej pory nie przeprowadzili żadnej poważnej inwestycji bez kompromitacji a mimo to ciągle tkwią na swych stołkach.
1948
2016-05-10 20:39:57
rezim spawalniczy coz to?
ckm
2016-05-10 18:56:47
ale mi to nowina, a swoją drogą to jakie Vmax jest teraz na tej linii?
Darek
2016-05-10 18:31:45
Coś słabiutki ten artykuł, konkurencja lepiej przestudiowała ekspertyzy. Ani słowa o tym że szyny prawdopodobnie są wykonane ze stali niezgodnej ze specyfikacją zamówienia, czyli zamiast stali R260 są wykonane ze stali o właściwościach odpowiadających R360GHT czyli o mniejszej wytrzymałości na pękanie i to dużo bo aż trzykrotnie, oraz mniejszej plastyczności. A to oznacza iż szyny mogą pękać w temperaturze pokojowej a nie tylko w czasie mrozów. Moim zdaniem energopol powinien na własny koszt wymienić wszystkie szyny, bo może się okazać że trzeba będzie to wymieniać zaraz po upłynięciu okresu gwarancji.
Olek
2016-05-10 18:02:28
Nie ma stoczni - nie ma wykwalifikowanych spawaczy.
stoczniowiec
2016-05-10 18:00:20
Tak samo bylo ze spawami na chemikaliowcach przez co upadla Stocznia Szczecinska.
jlc
2016-05-10 17:38:49
"Zastosowano złą technologię". "brak zachowania reżimu spawalniczego". A od czego są tzw. inspektorzy nadzoru ze strony inwestora? Całe to towarzystwo od inwestycji miejskich należałoby pogonić na zbity pysk z sążnistym wyrokiem karnym a nie pozwolić "ze sceny zejść niepokonanym"

Dodaj komentarz

HEJT STOP


Tylko teraz -50% na prenumertę eKuriera. KUP TERAZ