Piątek, 19 kwietnia 2024 r. 
REKLAMA

Walka z wykluczeniem transportowym. Szansa dla kolei?

Data publikacji: 16 maja 2020 r. 20:24
Ostatnia aktualizacja: 18 maja 2020 r. 11:40
Walka z wykluczeniem transportowym. Szansa dla kolei?
 

Kołobrzeg Wschód, Kołobrzeg Zachód, Koszalin 1, 2 i 3 czy Stargard Kluczewo to robocze nazwy nowych przystanków kolejowych. Mają powstać w ciągu najbliższych 5 lat, o ile uda się zrealizować rządowy program zakładający walkę z tzw. wykluczeniem transportowym.

Program zakłada uruchomienie w całym kraju 200 przystanków kolejowych. Mają powstać w nowych lokalizacjach lub być zmodernizowane, przebudowane albo wydłużone tam, gdzie pociągi od lat się nie zatrzymują. W naszym regionie takich przystanków ma być 14.

– Za kwotę 1 mld zł zamierzamy budować nowe przystanki kolejowe, odbudować te, które od lat nie istnieją, oraz wydłużać perony tam, gdzie nie mogą zatrzymywać się pociągi dalekobieżne. Jest to kolejna odsłona walki naszego rządu z wykluczeniem komunikacyjnym. Bardzo dziękuję panu prezydentowi Andrzejowi Dudzie za inspirację do realizacji tego programu – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

program 200 przystanków

W Zachodniopomorskiem zaplanowano 9 nowych przystanków: Przecław – Warzymice, Kołobrzeg Wschód, Kołobrzeg Zachód, Szczecinek (skrzyżowanie ulic Koszalińskiej i Bugno), Koszalin Północny, Koszalin 1 (skrzyżowanie linii kolejowej z ul. Władysława IV), Koszalin 2 (zbieg linii kolejowej z ul. Prostą), Koszalin 3 (skrzyżowanie linii kolejowej z ul. Szczecińską i ul. Wołyńską) oraz w Szczecinie na granicy z gminą Kołbaskowo. Przystanek w Świdwinie znajdzie się w nowym miejscu. Rządowy program zakłada także odbudowę dwóch przystanków – Stargard Osiedle i Stargard Kluczewo,  oraz poprawę dostępności do przystanku Łubowo. Z kolei przystanek Recz Pomorski ma być przebudowany - wydłużenie peronów.

Niestety, rządowe plany nie oznaczają, że w ciągu 5 lat pociągi w tych lokalizacjach się pojawią. Warunkiem realizacji inwestycji będzie deklaracja regionalnego organizatora przewozów o korzystaniu z wybudowanej infrastruktury. Organizatorem jest Urząd Marszałkowski, który musi sprawdzić, czy będzie zainteresowanie mieszkańców rządowym pomysłem. Rząd bowiem deklaruje środki na budowę czy modernizację przystanków, ale za ich utrzymanie i zorganizowanie przewozów odpowiadać będzie marszałek. Na konkrety musimy zatem poczekać. ©℗

(reg)

Fot. Kapitel/Wikipedia

Na zdjęciu: Przystanek Recz Pomorski ma być przebudowany

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

zed
2020-05-18 11:39:24
Marnotrawstwo pieniędzy. Ludzie jeżdżą samochodami.
Sedno sprawy
2020-05-17 17:42:26
"Niestety, rządowe plany nie oznaczają, że w ciągu 5 lat pociągi w tych lokalizacjach się pojawią".
Do TZ
2020-05-17 17:13:06
Linia kolejowa do Pyrzyc nie ma sensu. Kto będzie miał ochotę tułać się do Szczecina z Pyrzyc w 1,5 godziny przez Stargard, mając S3 pod nosem.
Walka z wykluczeniem transportowym.
2020-05-17 15:11:53
- nowa fucha dla Bartka? Facet się zna, już raz robił z "wykluczeniem" u Donalda. U Kidawy robota spi..na, trza szukać nowej.
TZ.
2020-05-17 11:57:12
Czy modernizacja przystanku Stargard Kluczewo oznacza, że na linię Stargard-Pyrzyce wrócą pociągi pasażerskie? Powinny wrócić i linia ta powinna być włączona do kolei metropolitalnej. Ruch pociągów powinien być wydłużony nawet do Lipian. Myślibórz, niestety, pozbył się na własne życzenie linii kolejowej i przywrócenie jej byłoby bardzo trudne.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA