poniedziałek, 28 maja 2018.
Strona główna > Wiadomości > Walka o budowę tunelu. Włosi jednak najkorzystniejsi

Walka o budowę tunelu. Włosi jednak najkorzystniejsi

Walka o budowę tunelu. Włosi jednak najkorzystniejsi
Data publikacji: 2018-04-17 20:36
Ostatnia aktualizacja: 2018-04-18 15:34
Wywietleń: 1454 323309

Komisja Przetargowa dokonała ponownego wyboru najkorzystniejszej oferty w postępowaniu na zaprojektowanie i budowę tunelu łączącego wyspy Uznam i Wolin w Świnoujściu. Po ponownym przeanalizowaniu wszystkich ofert zgodnie z wyrokiem Krajowej Izby Odwoławczej i Sądu Okręgowego w Szczecinie jako najkorzystniejsza została wybrana - ponownie - oferta konsorcjum włoskich firm Astaldi S.p.A. i Ghella S.p.A.

- Pozostali oferenci mają 10 dni na złożenie ewentualnych odwołań od wyboru wykonawcy. Komisja Przetargowa działa sprawnie i z zachowaniem jak największej staranności, ale wpływ na terminarz działań w przetargu ma ostra walka o kontrakt pomiędzy oferentami - mówi Łukasz Lendner, dyrektor GDDKiA w Szczecinie.

Na wcześniejsze rozstrzygnięcia w tym przetargu były odwołania do Krajowej Izby Odwoławczej (KIO), a część wyroku KIO została zaskarżona następnie do sądu. Realizacja tunelu w Świnoujściu powinna zakończyć się w terminie 4 lat od podpisania umowy. Stała przeprawa w Świnoujściu połączy wyspy Uznam i Wolin, które rozdziela rzeka Świna, będąca również częścią toru wodnego do portu w Szczecinie. Obecnie komunikację zapewniają przeprawy promowe, które nie posiadają wystarczającej przepustowości (co powoduje często długi czas oczekiwania na prom) i są wrażliwe na zmienne warunki atmosferyczne. Wspomniane powyżej problemy rozwiąże powstanie tunelu drogowego. Całkowita długość inwestycji wyniesie około 3,4 kilometra, w tym 1,44 kilometra jednorurowego tunelu drążonego. Średnica wewnętrzna tunelu będzie wynosić 12 metrów, zostanie w nim wykonana dwukierunkowa jezdnia z pasami ruchu, każdy o szerokości 3,5 m. Poniżej jezdni powstanie również galeria ewakuacyjna.

BaT

Wizualizacja: GDDKiA

Komentarze

woźnica
Za celową obstrukcję i działania spowalniające,opóźniające takie inwestycje przez podmioty przegrane powinno się karać karami finansowymi lub traktować jak pospolite przestępstwa.Nie pierwszy i nie ostatni to przypadek kiedy prowadzi się taką wojnę podjazdową a potem działania destrukcyjne dla projektu.
2018-04-18 15:22:54
Obs.ryver
Tymczasem ENERGOPOL ryje nowiutkie torowisko SSTramwaju i skutki tej świńskiej roboty widać na trasie od Mostu Długiego do Elektrowni na ul. Gdańskiej. Dziur już nawet nie zasypują, Ryją nocami a rano możemy oglądać zbuchtowane tory!Magistracki inwestor-ZDiTM już nawet nie zagląda na te zryte tory . Kto Szczecinianom zwróci poczucie bezpieczeństwa jazdy SST i kilkaset milionów PLN? ENERGOPOL startował do "budowy" tunelu Wolin-Uznam.... Praktykę w kreciej robocie mają... Budowa węzła KIJEWO też leży w wyrabanych krzakach...
2018-04-18 08:36:48
niestety
Nieudolność obecnego rządu przekracza wszelkie granice
2018-04-18 07:11:55
Kriwicz
3,5 metra jeden pas? Matkobosko..
2018-04-18 06:56:21
Osada
Kupiłbym dwa nowe promy typu "BIELIK", dwa nowe promy na przeprawę Karsibór oraz małe promy typu FAFIK i FILUTEK (pamiętamy ? pamiętamy ! ) i po krzyku. A ile atrakcji dla turystów. A tych FILUTKÓW I FAFIKÓW to by w ogóle nie wychodzili turyści. TANIEJ, BEZ STRESÓW .....
2018-04-17 23:21:23
adam 25
Nie kopią ci, co kopać powinni. A dziennikarze piszą, bo temat daje ciągle nowe "impulsy". I tylko gra toczy się na papierze, a nie na boisku... I tyle
2018-04-17 23:17:35
ewa35
KIEDY zaczna kiedy skoncza.. wszystko co napisane znamy na pamiec
2018-04-17 22:30:44

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu
Pogoda
17
na godz. 06:00
Zobacz prognozę na trzy dni

Przez granice

Dodatek specjalny do „Kuriera Szczecińskiego”
Przez granice
CZYTAJ WIĘCEJ

Über die Grenzen

Sonderbeilage der Zeitung „Kurier Szczeciński”
Uber die grenzen
LESEN SIE MEHR

Filmy

Za nami 4. Ekobieg
Różne odcienie filharmonii
Zwiedzanie z prezydentem
Poprzedni Następny

Nekrologi

kondolencje

W Kurierze Szczecińskim
Kup najnowsze lub archiwalne wydanie Kuriera Szczecińskiego w wersji elektronicznej.
Przejdź do sklepu
Zamieść ogłoszenie w Kurierze Szczecińskim oraz w wersji elektronicznej.
Daj Ogłoszenie
Cyfrowy
„Mirosław Kwiatkowski niniejszym przeprasza za bezprawne naruszenie dóbr osobistych Pana Przemysława Rafała Chmury, których to naruszeń dopuścił się w treści sporządzonych przez siebie artykułów pod tytułem: – „Biuro nieruchomości w przepompowni”, „Pośredników ci u nas dostatek”, „Wypaczone notarialne umowy”, „Notariusze naginali przepisy”, „Czarna dziesiątka mijającego roku”, „Chwasty tygodnia”, „Pośrednicy drwią z Temidy” oraz „Wyrok na notariusza” opublikowanych w Kurierze Szczecińskim odpowiednio w dniach 23 stycznia 2015 r., 13 lutego 2015 r., 27 listopada 2015 r., 28 grudnia 2015 r., 31 grudnia 2015 r., 9 września 2016 r. oraz 11 października 2016 r., a także stronie internetowej gazety, w których to artykułach zawarto nieprawdziwe i niesprawdzone informacje na temat sposobu świadczenia usług przez Pana Przemysława Rafała Chmurę, w czasie gdy wykonywał on zawód notariusza, oraz o rzekomych nieprawidłowościach, których miał się dopuścić przy świadczeniu tych usług. Mirosław Kwiatkowski zobowiązuje się również do poszanowania dóbr osobistych Pana Przemysława Rafała Chmury.”