Środa, 06 listopada 2024 r. 
REKLAMA

Walka o budowę tunelu. Włosi jednak najkorzystniejsi

Data publikacji: 17 kwietnia 2018 r. 20:36
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 12:08
Walka o budowę tunelu. Włosi jednak najkorzystniejsi
 

Komisja Przetargowa dokonała ponownego wyboru najkorzystniejszej oferty w postępowaniu na zaprojektowanie i budowę tunelu łączącego wyspy Uznam i Wolin w Świnoujściu. Po ponownym przeanalizowaniu wszystkich ofert zgodnie z wyrokiem Krajowej Izby Odwoławczej i Sądu Okręgowego w Szczecinie jako najkorzystniejsza została wybrana - ponownie - oferta konsorcjum włoskich firm Astaldi S.p.A. i Ghella S.p.A.

- Pozostali oferenci mają 10 dni na złożenie ewentualnych odwołań od wyboru wykonawcy. Komisja Przetargowa działa sprawnie i z zachowaniem jak największej staranności, ale wpływ na terminarz działań w przetargu ma ostra walka o kontrakt pomiędzy oferentami - mówi Łukasz Lendner, dyrektor GDDKiA w Szczecinie.

Na wcześniejsze rozstrzygnięcia w tym przetargu były odwołania do Krajowej Izby Odwoławczej (KIO), a część wyroku KIO została zaskarżona następnie do sądu. Realizacja tunelu w Świnoujściu powinna zakończyć się w terminie 4 lat od podpisania umowy. Stała przeprawa w Świnoujściu połączy wyspy Uznam i Wolin, które rozdziela rzeka Świna, będąca również częścią toru wodnego do portu w Szczecinie. Obecnie komunikację zapewniają przeprawy promowe, które nie posiadają wystarczającej przepustowości (co powoduje często długi czas oczekiwania na prom) i są wrażliwe na zmienne warunki atmosferyczne. Wspomniane powyżej problemy rozwiąże powstanie tunelu drogowego. Całkowita długość inwestycji wyniesie około 3,4 kilometra, w tym 1,44 kilometra jednorurowego tunelu drążonego. Średnica wewnętrzna tunelu będzie wynosić 12 metrów, zostanie w nim wykonana dwukierunkowa jezdnia z pasami ruchu, każdy o szerokości 3,5 m. Poniżej jezdni powstanie również galeria ewakuacyjna.

BaT

Wizualizacja: GDDKiA

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

woźnica
2018-04-18 15:22:54
Za celową obstrukcję i działania spowalniające,opóźniające takie inwestycje przez podmioty przegrane powinno się karać karami finansowymi lub traktować jak pospolite przestępstwa.Nie pierwszy i nie ostatni to przypadek kiedy prowadzi się taką wojnę podjazdową a potem działania destrukcyjne dla projektu.
Obs.ryver
2018-04-18 08:36:48
Tymczasem ENERGOPOL ryje nowiutkie torowisko SSTramwaju i skutki tej świńskiej roboty widać na trasie od Mostu Długiego do Elektrowni na ul. Gdańskiej. Dziur już nawet nie zasypują, Ryją nocami a rano możemy oglądać zbuchtowane tory!Magistracki inwestor-ZDiTM już nawet nie zagląda na te zryte tory . Kto Szczecinianom zwróci poczucie bezpieczeństwa jazdy SST i kilkaset milionów PLN? ENERGOPOL startował do "budowy" tunelu Wolin-Uznam.... Praktykę w kreciej robocie mają... Budowa węzła KIJEWO też leży w wyrabanych krzakach...
niestety
2018-04-18 07:11:55
Nieudolność obecnego rządu przekracza wszelkie granice
Kriwicz
2018-04-18 06:56:21
3,5 metra jeden pas? Matkobosko..
Osada
2018-04-17 23:21:23
Kupiłbym dwa nowe promy typu "BIELIK", dwa nowe promy na przeprawę Karsibór oraz małe promy typu FAFIK i FILUTEK (pamiętamy ? pamiętamy ! ) i po krzyku. A ile atrakcji dla turystów. A tych FILUTKÓW I FAFIKÓW to by w ogóle nie wychodzili turyści. TANIEJ, BEZ STRESÓW .....
adam 25
2018-04-17 23:17:35
Nie kopią ci, co kopać powinni. A dziennikarze piszą, bo temat daje ciągle nowe "impulsy". I tylko gra toczy się na papierze, a nie na boisku... I tyle
ewa35
2018-04-17 22:30:44
KIEDY zaczna kiedy skoncza.. wszystko co napisane znamy na pamiec

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA