Nie zanosi się co najmniej do najbliższych wakacji na jakiekolwiek zmiany w funkcjonowaniu szczecińskiej Strefy Płatnego Parkowania. A postulaty w tej kwestii sformułowane w stanowisku do prezydenta Piotra Krzystka, jakie przyjęli swego czasu radni komisji ds. gospodarki komunalnej, rewitalizacji i ochrony środowiska, w większości pozostaną na papierze. Także ten zobowiązujący prezydenckie służby do poboru opłat w płatnej strefie tylko w tych miejscach, gdzie spełniają one wymogi rozporządzenia ministra infrastruktury co do oznaczeń pionowych i poziomych.
We wtorek Paweł Adamczyk, dyrektor wydziału ds. gospodarki komunalnej i ochrony środowiska UM zakomunikował, że do magistratu dotarła wyczekiwana odpowiedź z ministerstwa infrastruktury na pismo prezydenckiego zastępcy Marcina Pawlickiego z prośbą o wykładnię i ostateczne rozstrzygnięcie co do stosowania przepisów ustawy i rozporządzenia dotyczących znakowania miejsc płatnego postoju wobec wątpliwości wokół kwestii, czy legalnym jest pobór opłat w obszarze strefy w miejscach, które nie są np. czytelnie wydzielone jednocześnie znakami pionowymi i poziomymi na jezdniach, czy chodnikach.
- Minister infrastruktury właściwie nie odniósł się do meritum wobec różnych w istniejącym stanie prawnym także w tym względzie orzeczeń sądów. To pismo jest ucieczką od problemu. Ma charakter wymijający, żeby nie powiedzieć niegrzeczny – stwierdził dyr. Adamczyk. – Minister raczył skierować do nas taką oto tezę, że skoro mamy gdzieś problem z wyznaczaniem strefy, z prawidłowym oznakowaniem poziomym i pionowym miejsc zgodnie z wymogami, to nie róbmy tam strefy.
Jak zapowiedział P. Adamczyk, urzędnicy jeszcze raz zwrócą się do ministra o wyjaśnienie, po sprecyzowaniu, czego problem wciąż dotyczy. Bo - jak zaznaczył dyrektor WGKiOŚ UM– kwestia musi zostać uregulowana tak, by nie budziła już żadnych wątpliwości. By pobór opłat był oparty na czytelnych, jasnych zasadach i nie wywoływał sporów czy roszczeń użytkowników strefy.
Nawiązując do stanowiska radnych komisji komunalnej, w którym wezwali prezydenta do wprowadzenia zmian zapisów uchwały z 2012 r. w sprawie miejsc płatnego postoju, w tym granic i obszaru samej SPP, Adamczyk zaznaczył, że ewentualnie zmiany w funkcjonowaniu będą częścią pakietu rozwiązań wobec oczekiwań wprowadzenia także w Szczecinie tzw. taryfy przystankowej w komunikacji miejskiej i docelowego innego niż do tej pory rozwiązania odnośnie zasad korzystania z tzw. pierwszych 20 darmowych minut za wypożyczenie roweru miejskiego. Te mają być gotowe do wakacji. Ich wprowadzenie planowane jest od 1 wrzenia, wraz z nowym rokiem szkolnym. ©℗
Cały artykuł w środowym "Kurierze Szczecińskim" i w wydaniu cyfrowym gazety oraz e-wydaniu z 1.03.2017 r. http://www.24kurier.pl/cyfrowy
Tekst i fot. Mirosław WINCONEK