W centrum Szczecina szykują się kolejne duże wykopki. Ale najwcześniej za dwa lata. Przebudowane mają być torowiska od al. Niepodległości aż do ronda Giedroycia, w tym „pętla” prowadząca przez pl. Żołnierza Polskiego, ul. Matejki i pl. Rodła.
Plany są jednak bardziej ambitne. Wspomniana modernizacja jest tylko jedną z dziesięciu części drugiego etapu przebudowy szczecińskich torowisk. Trwa właśnie przetarg na opracowanie dokumentacji.
- Zadanie „Przebudowa torowiska wraz z siecią trakcyjną w ciągu al. Niepodległości - pl. żołnierza Polskiego - al. Wyzwolenia - pl. Rodła do Ronda Giedroycia” obejmuje swoim zakresem wykonanie koncepcji oraz następnie projektu budowlano-wykonawczego - mówi Hanna Pieczyńska, rzecznik spółki „Tramwaje Szczecińskie”. - Na wykonanie dokumentacji projektowej zleceniobiorca będzie miał 450 dni od podpisania umowy. Na oferty czekamy do 30 maja. Realizacja robót budowlanych planowana jest w latach 2018-2023.
Modernizowane mają być też inne trasy. Zainteresowani mogą składać oferty na każdą z części oddzielnie. Dopuszczalne jest też ubieganie się o kilka zleceń. Otwarcie ofert zaplanowane jest na 30 maja na godz. 11.
Według szacunków koszt drugiego etapu modernizacji szczecińskich torowisk to około 200 mln zł.©℗
Więcej w środowym Kurierze Szczecińskim i e-wydaniu z 11 maja 2016
(jps)
Fot. R.PAKIESER