Poniedziałek, 23 grudnia 2024 r. 
REKLAMA

W KURIERZE. Tory do zmiany

Data publikacji: 11 maja 2016 r. 12:16
Ostatnia aktualizacja: 11 kwietnia 2021 r. 15:53
W KURIERZE. Tory do zmiany
 

W centrum Szczecina szykują się kolejne duże wykopki. Ale najwcześniej za dwa lata. Przebudowane mają być torowiska od al. Niepodległości aż do ronda Giedroycia, w tym „pętla” prowadząca przez pl. Żołnierza Polskiego, ul. Matejki i pl. Rodła.

Plany są jednak bardziej ambitne. Wspomniana modernizacja jest tylko jedną z dziesięciu części drugiego etapu przebudowy szczecińskich torowisk. Trwa właśnie przetarg na opracowanie dokumentacji.

- Zadanie „Przebudowa torowiska wraz z siecią trakcyjną w ciągu al. Niepodległości - pl. żołnierza Polskiego - al. Wyzwolenia - pl. Rodła do Ronda Giedroycia” obejmuje swoim zakresem wykonanie koncepcji oraz następnie projektu budowlano-wykonawczego - mówi Hanna Pieczyńska, rzecznik spółki „Tramwaje Szczecińskie”. - Na wykonanie dokumentacji projektowej zleceniobiorca będzie miał 450 dni od podpisania umowy. Na oferty czekamy do 30 maja. Realizacja robót budowlanych planowana jest w latach 2018-2023.

Modernizowane mają być też inne trasy. Zainteresowani mogą składać oferty na każdą z części oddzielnie. Dopuszczalne jest też ubieganie się o kilka zleceń. Otwarcie ofert zaplanowane jest na 30 maja na godz. 11.

Według szacunków koszt drugiego etapu modernizacji szczecińskich torowisk to około 200 mln zł.©℗

Więcej w środowym Kurierze Szczecińskim i e-wydaniu z 11 maja 2016

(jps)

Fot. R.PAKIESER

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Marcin
2016-05-12 22:02:52
Remonty kilkudziesięcioletnich torowisk tylko w Szczecinie mogą uchodzić za coś ambitnego.
Syk
2016-05-11 21:23:48
Energopol wygra
jerzyn
2016-05-11 21:11:27
a kiedy torowisko szóstki
Wykopki
2016-05-11 17:43:09
Wykopki to są na wsi! Jesienią, lub późnym latem jak rolnik ziemniaki, lub buraki z pola zbiera to są wykopki. W mieście to ewentualnie wykopy, jednak bardziej roboty drogowe, roboty torowe ;)

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA