Nie wcześniej niż za kilka tygodni dojdzie do podpisania umowy między władzami Szczecina i przedstawicielami Eurovii Polska S.A. na przebudowę ul. Władysława Szafera. Tym samym pobożnymi życzeniami okazały się wielokrotnie składane przez minione miesiące zapowiedzi, graniczące z pewnością, a padające z ust Michała Przepiery, zastępcy prezydenta miasta odpowiedzialnego za realizację inwestycji drogowo-komunikacyjnych w mieście, że do zawarcia umowy dojdzie na tyle szybko, że na przełomie września i października wejdzie on na plac przebudowy.
- Aktualnie trwa załatwianie formalności koniecznych do podpisania umowy. Zakładamy, że umowę będzie można podpisać za kilka tygodni. Mając na uwadze powyższe, dokładny termin przekazania placu budowy jest na ten moment trudny do określenia, ponieważ jest zależny od dokładnej daty podpisania umowy - odpowiada na nasze pytania Piotr Zieliński z Centrum Informacji Miasta Urzędu Miasta Szczecin.
Jak wyjaśnia P. Zieliński, całe postępowanie przetargowe wymagało kontroli uprzedniej prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, która zakończyła się w połowie września. Jest to standardowa procedura. Do tego czasu nie można było podejmować czynności związanych z podpisaniem umowy.
Nowa dwujezdniowa droga z wydzielonym pośrodku pasem dla tramwajów i autobusów, z czterema nowymi rondami i pętlą na ugorach za halą widowiskowo-sportową. Wysadzana szpalerami drzew, z nowymi chodnikami i drogami dla rowerów oraz parkingami. Tak ma wyglądać po przebudowie w 2021 roku ul. Władysława Szafera.
Eurovia Polska SA z Kobierzyc zaoferowała swe usługi za najniższą cenę spośród potencjalnych wykonawców, którzy wystartowali w przetargu. Zaproponował wynagrodzenie za nie w wysokości 125 190 424,45 zł brutto. A informacja o wyborze jej oferty jako najkorzystniejszej podana została już dwa miesiące temu, 2 sierpnia.
– Na przełomie września i października na plac przebudowy ul. Władysława Szafera powinien wejść wykonawca – takie były jeszcze lata zapowiedzi Michała Przepiery, zastępcy prezydenta Szczecina ds. inwestycji.
Przypomnijmy, że to ma być w założeniu ledwie pierwszy etap zadania, które podzielone zostało na trzy odrębne. A ma on objąć przebudowę całej ul. Władysława Szafera do rejonu, gdzie zbiegają się z nią ulice: Eugeniusza Romera, Modra i Szeroka. Od miejsca przed obecnym rondem Szczecińskich Olimpijczyków, gdzie zakończyć się powinna do najbliższej jesieni trwająca aktualnie budowa fragmentów nowych jezdni z wydzielonym pasem torowiska od nowego ronda u jej zbiegu z al. Wojska Polskiego. To ma być kontynuacja przebudowy całego układu komunikacyjnego od pętli „Las Arkoński”, przez osiedle Zawadzkiego-Klonowica i dalej przez Krzekowo.
- Projekty czasowej organizacji ruchu oraz zakresy zmian w kursowaniu komunikacji miejskiej będą przedstawianie do akceptacji przez wykonawcę po podpisaniu umowy - dodaje P. Zieleński. - O szczegółach i wprowadzanych zmianach będziemy informować w toku realizowanych prac.
W imieniu miasta pełnieniem funkcji zastępstwa inwestorskiego oraz inżyniera kontraktu w trakcie realizacji tej inwestycji zajmie się komunalna spółka Tramwaje Szczecińskie. Tę rolę powierzono jej za wynagrodzenie oszacowane na 2 035 616,66 zł netto. I będzie ją ona sprawować przez 21 miesięcy, licząc od dnia zawarcia umowy z Eurovią Polska S.A. na roboty budowlane. ©℗
Tekst i fot.: Mirosław WINCONEK
Ul. Władysława Szafera na odcinku od ronda Szczecińskich Olimpijczyków do skrzyżowania z ul. Modrą. Stan przed przebudową.