Piątek, 19 kwietnia 2024 r. 
REKLAMA

Uliczne przebudowy. Nowe blokady i częściowe otwarcia

Data publikacji: 03 listopada 2020 r. 09:11
Ostatnia aktualizacja: 04 listopada 2020 r. 10:33
Uliczne przebudowy. Nowe blokady i częściowe otwarcia
 

W najbliższy wtorek, czyli od 3 listopada, czekają kolejne zmiany w organizacji ruchu na ulicach szczecińskiego śródmieścia. Od tego dnia przejezdne będą wreszcie przebudowane odcinki ul. Bohaterów Getta Warszawskiego z wjazdem od pl. Zgody oraz ul. Królowej Jadwigi między ul. Andrzeja Małkowskiego do skrzyżowania z ul. Bohaterów Getta Warszawskiego. Jednocześnie zamknięty dla ruchu samochodowego zostanie odcinek tej ostatniej od al. Piastów do ul. Królowej Jadwigi, gdzie teraz przenoszą się drogowcy. 

- Na skrzyżowaniu ul. Bohaterów Getta Warszawskiego, jadąc od placu Zgody, obowiązywać będzie nakaz skrętu w prawo lub lewo - wyjaśnia Hanna Pieczyńska, rzeczniczka prasowa ZDiTM, zleceniodawcy wspólnie ze spółką ZWiK przebudów ulic w tym rejonie śródmieścia.

Szeroki zakres robót drogowych

Przypomnijmy, że oprócz kolejnego odcinka ul. Bohaterów Getta Warszawskiego od skrzyżowania z al. krzyżowania z ul. Królowej Jadwigi, na remont czekają jeszcze krótki fragment tej ostatniej w kierunku ul. Piotra Ściegiennego, jak też odcinek tej ostatniej do al. Piastów. Wykonawcą prac jest szczeciński Elbud, który zobowiązał się do ich ukończenia w terminie 20 miesięcy od dnia przekazania placu budowy, tj. do końca października 2021 roku. Łączny koszt tych przebudów wyniesie ponad 14,3 mln zł.

To kolejne ze zleceń dla tego podmiotu i zarazem kontynuacja inwestycji drogowych w tym samym rejonie śródmieścia. Wcześniej Elbud realizował także – po sąsiedzku – inwestycje drogowe na ul. Małkowskiego oraz na odcinku ul. Księcia Bogusława X między pl. Zgody do ul. Bolesława Krzywoustego i odcinku ul. Królowej Jadwigi między ulicami Małkowskiego i Bolesława Krzywoustego.

Inwestycja obejmuje przebudowę sieci i przyłączy wody oraz przyłączy kanalizacji deszczowej. Wody opadowe odprowadzane będą przez istniejące i projektowane wpusty deszczowe do istniejącej już sieci ogólnospławnej. Przebudowa sieci wodociągowej oznacza wymianę hydrantów podziemnych na hydranty nadziemne, zgodnie z ich lokalizacją. Projekt nie obejmuje wymiany na nowe oświetlenia tych ulic.

 Wprowadzony zostanie ruch jednokierunkowy

Na wszystkich trzech ulicach, tj. zarówno na całej długości ul. Bohaterów Getta Warszawskiego oraz odcinkach ulic Królowej Jadwigi i Ściegiennego projekt dotyczy remontu jezdni o nawierzchni bitumicznej oraz urządzenie nowej konstrukcji ciągów pieszych z płyt granitowych. Tak samo jak na dotąd przebudowanej w tym kwartale zabudowy ul. Andrzeja Małkowskiego wprowadzony zostanie ruch jednokierunkowy. Po remontach ulice przekształcane są w strefy ruchu „30”, a piesi mogą przekraczać jezdnie w dowolnym miejscu.

Przebudowywane są – wzorem sąsiednich dotąd zmodernizowanych ulic – skrzyżowania i rejony „sugerowanych” przejść dla pieszych. Krawężniki wykonywane są z wyniesieniem 2 cm zapewniającym prowadzenie wód opadowych. W rejonie skrzyżowań oraz „sugerowanych” przejść dla pieszych nawierzchnia układana jest z kostki granitowej szarej 15 x 15 x 15 cm. Nawierzchnia chodników zaś z płyt kamiennych o wymiarach 100 x 60 cm na styk, a opaski wzdłuż krawężnika i przy budynkach z kostki kamiennej szarej 10 x 10 x 10 cm.

Na pozbawionych do tej pory jakiejkolwiek zieleni odcinkach ul. Piotra Ściegiennego i ul. Królowej Jadwigi (nie licząc otoczenia pobliskiego ZSO nr 9 przy ul. Andrzeja Małkowskiego) zaplanowano posadzenie w sumie 44 drzew, a na ul. Bohaterów Getta Warszawskiego ma pojawić się ich 13.

Wzdłuż każdej z ulic urządzane są zatoki postojowe do parkowania równoległego z jednej i prostopadłego z drugiej strony jezdni. W miejscach narażonych na nieprzepisowe parkowanie pojazdów wbudowywane są słupki zabezpieczające oraz ustawiane donice z białego betonu i z siedziskami z desek ze sztucznego drewna. Ponadto pojawią się stojaki rowerowe. ©℗

Mirosław WINCONEK

Fot. Mirosław WINCONEK

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

zenio
2020-11-04 09:50:43
lubiłem przyjeżdżać do miasta na zakupy ale teraz jak nie ma gdzie zaparkować to sobie już od kilku miesięcy daruję wyprawę i zamawiam wszystko przez internet. Prezydent Szczecina mocno mnie zniechęcił tym likwidowaniem miejsc parkingowych od kupowania od stacjonarnych sprzedawców. Chyba chce taki zwykły, normalny handel po prostu wykończyć.
No TAK
2020-11-04 08:14:40
Miejsc do parkowania mniej i mniej... do zobaczenia przy urnach wyborczych panie jeszcze prezydent !
Gryfita
2020-11-03 15:53:43
Wszystkie ulice tylko do Krzywoustego. A co z drugą częścią Królowej Jadwigi? Co z ulicą Jagiełły która jest w złym stanie nie wspominając o chodnikach.
Paweł
2020-11-03 14:38:24
Fatalny, niepraktyczny projekt. Urzędnicy tego miasta potrafią tylko spieprzyć coś co dobrze funkcjonuje.
Obserwator
2020-11-03 12:47:00
Taki zachwyt to tylko o tych co na taka ulicę zajeżdżają od święta. Skoro ulice się jednokierunkowe to czemu nie ma parkowania skośnego, szybkie i dla każdego, jak wygląda parkowanie prostopadłe i równoległe wystarczy 5 minut postać na Jagiellońskiej, jeden samochód potrafi zablokować cały cykl zmiany świateł, żeby wpasować się na miejsce. Z litości nie wspomnę o pomyśle skanalizowania wyjazdu z Małkowskiego i Jagiellońskiej w jedną ulicę, wiecznie zapchaną, co z tego, że zrobili zmianę pierwszeństwa jak ci co lecą Bogusława, raz znaku nie widzą bo postawiony tak, że trzeba go dojrzeć, dwa po prostu lecą na pamięć. Sam wyjazd z Bogusława w prawo to pomyłka bo zaraz samochody wbijają się na pasy. Całość poza wyglądem z planowaniem ma taki związek jak ... wg uznania, ale tylko bluzgi przychodzą do głowy
Ignacy
2020-11-03 12:16:22
A dlaczego nie ma więcej drzew? W Europie Zachodniej robi się dziury w chodnikach dla nowych nasadzeń drzewostanu. A Szczecin?
Andrzej J.
2020-11-03 11:07:49
Codziennie obserwuję postęp robót i mogę stwierdzić, że ten wykonawca to jedna wielka porażka. W porywach pracuje to do 7 osób a są dni/tygodnie, że nikt się na budowie nie pojawia, wszystko strasznie się wlecze! Czasami pojawiają się o 6.30 narobią wielkiego hałasu maszynami, pobudzą mieszkańców i o 10.00 nikogo już nie ma, budowa stoi. Podobnie było gdy przebudowywali ul. Małkowskiego. Odrębna sprawa to ilość miejsc parkingowych. Wg zapewnień władz miejskich składanych przed przebudową miało być ich tyle samo co wcześniej. W rzeczywistości jest ok 30% mniej. Za to będą ławeczki dla okolicznych pijaczków i drzewka do połamania dla wracających z nocnych imprez na deptaku "studentów". Takie prawdomówne są władze miasta..
Cezary
2020-11-03 10:40:17
Prezydentowi polecam ul.Stefana Żółkiewskiego na odcinku Boh.Warszawy, B.Śmialego. Jezdnia zapada się pomału
Świetnie to wszystko teraz wygląda
2020-11-03 09:31:05
Nareszcie ten fragment Śródmieścia odżył. Wreszcie nie ma się czego wstydzić, zniknął ten cały brud, syf, parkujące wszędzie samochody. Ten fragment miasta zaczyna wyglądać jak miasta na zachodzie Europy.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA