Sobota, 20 kwietnia 2024 r. 
REKLAMA

Ulica Szafera już w połowie zamknięta. Ruszyła przebudowa [GALERIA]

Data publikacji: 25 listopada 2019 r. 13:08
Ostatnia aktualizacja: 21 stycznia 2020 r. 13:56
Ulica Szafera już w połowie zamknięta. Ruszyła przebudowa
 

Nieprzejezdna od poniedziałkowego przedpołudnia dla samochodów jest ul. Władysława Szafera w Szczecinie na odcinku od ronda Szczecińskich Olimpijczyków do skrzyżowania z ul. Franciszka Jarzyńskiego. Ten jej fragment to już teraz oficjalnie plac przebudowy ulicy. Obecnie dopuszczony jest nią tylko ruch autobusów miejskich trzech linii, a autobusy linii 75 kursują częściowo zmienioną trasą w obu kierunkach, tj. do Krzekowa i do centrum, objazdem ulicami Stefana Marlicza i Eugeniusza Romera. Ten stan tymczasowości obowiązywać ma w tym rejonie do czerwca.

W tyn etapie rozpoczynającej się przebudowy - przypomnijmy - z ruchu ogólnego wyłączona została istniejąca nitka jezdnia ul. Władysława Szafera od ronda Szczecińskich Olimpijczyków. Kierowcy natkną się tam na blokadę. Z dochodzącej do niego ul. Tadeusza Zawadzkiego kierowcy mogą skręcić tylko w prawo w przyległą ul. Litewską, by nią dotrzeć do pobliskich budynków, stadionu lekkoatletycznego lub do skrzyżowania z ulicami Unii Lubelskiej i Sebastiana Klonowica bądź skorzystać z ul. Litewskiej jako objazdu także w przeciwnym kierunku do osiedla Zawadzkiego-Klonowica.

Inny z zalecanych teraz objazdów wytyczony został od al. Wojska Polskiego ulicami Unii Lubelskiej, Sebastiana Klonowica, Tadeusza Zawadzkiego i dalej ulicami Stefana Marlicza, Eugeniusza Romera, dostępnym wciąż dla ruchu odcinkiem ul. Władysława Szafera i ul. Franciszka Jarzyńskiego, między halą widowiskowo-sportową i jednostką wojskową, aż do al. Wojska Polskiego.

Przebudowa ulicy Szafera w Szczecinie etap I

Jednocześnie od poniedziałku częściowo przywrócony został ruch samochodowy przez przebudowane skrzyżowanie al. Wojska Polskiego, ul. Władysława Szafera i ul. Arkońskiej, obecnie rondo im. Jana Olszewskiego. Tam możliwy jest przejazd zarówno nitką jezdni do Głębokiego, jak i tą wreszcie odblokowaną do centrum, ale na razie tylko w relacjach na wprost, bez możliwości zjazdu w ul. Władysława Szafera i w ul. Arkońską.

Przebudowa ul. Szafera - zmiany w komunikacji miejskiej

Autobusy linii 75 kursują objazdem (w obu kierunkach): od przystanku „Zawadzkiego Kościół” ulicami Stefana Marlicza i Eugeniusza Romera do ulicy Władysława Szafera i dalej bez zmian do przystanku „Krzekowo Kościół”. Na trasie tego objazdu wyznaczone zostały dla nich trzy tymczasowe przystanki: „Marlicza” – na ul. Stefana Marlicza przy skrzyżowaniu z ul. Tadeusza Zawadzkiego (nr 39911 w kierunku Krzekowa i 39912 w kierunku centrum), „Romera Szkoła” – na ul. Eugeniusza Romera na wysokości boiska Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 4 (nr 39412 i 39411) oraz „Romera” – na ul. Eugeniusza Romera w odległości ok. 100 m od skrzyżowania z ul. Władysława Szafera (nr 32421 i 32422). Ten sam objazd dotyczy nocnych autobusów linii 521.

Natomiast autobusy linii 80 jadą w obu kierunkach nadal ul. Tadeusza Zawadzkiego. Z tą różnicą, że teraz wyznaczono dla nich objazd wyłączonymi już z ruchu ogólnego rondem Szczecińskich Olimpijczyków i odcinkiem ul. Władysława Szafera, ul. Franciszka Jarzyńskiego i al. Wojska Polskiego do przebudowanego skrzyżowania z ul. Arkońską i ul. Władysława Szafera (obecnie ronda im. Jana Olszewskiego). Autobusy linii 529 kursują (w obu kierunkach): od przystanku „Tor Kolarski” ulicami Stefana Jarzyńskiego i Władysława Szafera do przystanku „Zawadzkiego” i dalej bez zmian (z pominięciem przystanków „Rondo Olszewskiego (Spacerowa)”. Autobusy linii 531 też mają wyznaczony objazd (w obu kierunkach): od ronda im. Jana Olszewskiego przez al. Wojska Polskiego, ul. Franciszka Jarzyńskiego i ul. Władysława Szafera do przystanku „Zawadzkiego” .

Jak ul. Szafera będzie wyglądać po przebudowie?

Za prace budowlane odpowiada EUROVIA POLSKA S.A., która złożyła najlepszą ofertę w przetaru. Koszt prac został wyceniony na 125 190 424,45 zł brutto. Nadzór nad realizacją kontraktu sprawuje spółka Tramwaje Szczecińskie, której powierzono funkcję zastępstwa inwestorskiego oraz funkcję inżyniera kontraktu.

Inwestycja, która obejmie przebudowę ponadkilometrowego odcinka ul. Władysława Szafera, zakłada urządzenie z niej nowej arterii z dwoma jezdniami i wydzielonym między nimi pasem torowiska tramwajów, z czterema nowymi rondami i pętlą tramwajowo-autobusową na obecnych ugorach po garażowisku za halą widowisko-sportową, z wymianą całego uzbrojenia podziemnego oraz urządzeniem na nowo wzdłuż niej pasów chodników i ścieżek rowerowych. Powinna ona być zrealizowana - do czego Eurovia Polska S.A. zobowiązała się w umowie podpisanej z miastem 21 października  br. - w terminie nie dłuższym niż 18 miesięcy. ©℗

Tekst i fot. Mirosław WINCONEK 

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Koko
2019-11-26 15:29:52
Ulica nazywa się prof. Krzysztofa Marlicza, panie dziennikarzu.
@Adam
2019-11-26 15:09:00
Dobrze Adam, że mamy w urzędzie takich ekspertów od zieleni jak Ty, inaczej wkrótce stalibyśmy się buszmenami. Jeszcze w poniemieckich alejach zostalo trochę drzew. Zajmij się tym. Obiecuję Ci publicznie na forum, że wystąpię ze swoją prezydencką inicjatywą o premię specjalną dla Ciebie.
ale ściema
2019-11-26 13:32:06
dziś na budowie: 2xkoparka+wywrotka=całość robót. ale za to ogrodzenie super: siatka druciana taka jak do trzymania królików.
Gość
2019-11-26 07:49:33
To coś z czarną ziemią, to jest przystanek autobusowy Romera?
Adam
2019-11-26 04:50:54
Co wy z tymi drzewami? Byliście? Widzieliście? Samosiejki bez ładu. Zresztą, dobrze że tu się odzywa tylko paru malkontentów. Płaczecie jak dzieci. Ktoś tam napisał by puścić ruch Arkońską. Przemyśl to sobie inżynierze. Bez podpowiedzi
Co do drzew to...
2019-11-25 21:40:19
W Pilchowie na jednej z ulic przy żabce posadzili drzewa (jakieś na 3m wysokie) pod liniami wysokiego napięcia. Za dwa lata trzeba będzie je usunąć bo onaczej pozrywają linie.
Przestance miauczec o tych drzewach
2019-11-25 21:08:47
w Szczecinie nie da się nawet krzaków przyciąć co dopiero zadbać o drzewa... śmieci posprzątać, trawę przystrzyc, chodniki naprawić bo już niedługo pełnosprawni zaczną sobie nogi łamać na tych wykrotach... prezydent Krzystek powinien spotkać się z osobami niewidomymi i posłuchać co maja do powiedzenia o szczecińskich chodnikach - Krzystek zlitują się nad ludźmi, zadbają o miasto... wprowadźcie zielona falę dla pojazdów straży pożarnej, karetek i policji (przecież macie kamery monitoringu i informacje od oficerów dyżurnych), zacznijcie w końcu myśleć a nie tylko reagować z przypadku
A po wam drzewa?!
2019-11-25 18:30:17
Będzie pięknie, morze betonu, kostki. I 3 lata opóźnienia. No i jak najszybciej zacznicznijcie przebudowę Glebokiego, żeby sparaliżowac wszystko w tej okolicy. Aaa drzewa? Wyrznac wszystko w promieniu 10km. Najlepiej z lasem Arkonskim. Szczecin to stan umysłu. Kiedys był pięknie zielony. Był...
Zastanawiam sie
2019-11-25 18:12:04
jakie kierunki studiów mają pokonczone osoby w UM odpowiadające za organizację ruchu oraz terminy tych wszystkich rozbabranych remontów w miescie w ostatnim czasie ? Czy jest to ten sam co prezydenta ? Bo wiele by to tłumaczylo.
Europa
2019-11-25 15:05:14
Przystanek Romera z iście europejską nawierzchnią...
Ronson
2019-11-25 14:42:48
do Tom wyobrażam sobie aleję pełną nie wyrżniętych drzew a tak poza tym można je było przesadzić ale to już przekracza możliwości umysłowe i fizyczne tych co na to pozwolili......
małkowskiego
2019-11-25 14:39:11
A zjazd z ronda Woj. Polskiego w arkońską zamknięty, a byłby taki baj pas dla ruchu prosto do i ze sródmieścia zamiast zablokowaną remontami Wojska Polskiego i Zalewskiego. Niestety brak w mieście profesjonalistów od planowania i organizowania ruchu.
Tom.
2019-11-25 14:34:08
Wyobrażacie sobie wycinkę drzew po zakończonych robotach?
Ronson
2019-11-25 13:59:31
Czy dobrze widzę zaczęli od rżnięcia drzew.... jak zwykle....
Drzewa maja wartość!
2019-11-25 13:41:46
Czy te jeszcze młode drzewka idą pod topór? Nie jestem /ekologiem/ ale szlag mnie trafia jak widzę tę pseudo dbałość miasta o zieleń!

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA