Poniedziałek, 23 grudnia 2024 r. 
REKLAMA

Tunel zbuduje najtańszy

Data publikacji: 30 czerwca 2016 r. 22:31
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 11:07
Tunel zbuduje najtańszy
 
Kryteriami, które zadecydują o wyborze wykonawcy budowy tunelu między wyspami Uznam i Wolin w Świnoujściu, będą cena oraz czas realizacji. Przy czym w aż 90 procentach decydować będzie ten pierwszy czynnik. Miasto złożyło już wniosek aplikacyjny o dofinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Został on oceniony pozytywnie.

Przypomnijmy, że ogłoszenie przetargu stało się możliwe po podpisaniu aneksu do porozumienia z 2007 r. pomiędzy Ministerstwem Infrastruktury i Budownictwa, Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad oraz prezydentem Świnoujścia w sprawie realizacji stałego połączenie wysp Uznam i Wolin.

Na jego mocy GDDKiA będzie się zajmowała prowadzeniem tej inwestycji, natomiast jej finansowanie – z wykorzystaniem środków unijnych – i późniejsze utrzymanie  będzie leżało w gestii miasta.

– Ogłoszony przetarg jest postępowaniem ograniczonym. W pierwszym etapie będą sprawdzane wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Następnie podmioty spełniające warunki uczestnictwa w postępowaniu zostaną zaproszone do składania ofert cenowych. Kryteriami w przetargu są cena, w 90 procentach, oraz czas realizacji, w 10 procentach. Wykonawca wybrany w przetargu będzie miał 50 miesięcy na realizację zadania, w tym 15 miesięcy na prace projektowe i uzyskanie decyzji ZRID. Z czasu realizacji robót budowlanych są wyłączane okresy zimowe – podaje Robert Karelus, rzecznik prasowy prezydenta Świnoujścia.

Świnoujście złożyło wniosek aplikacyjny do Centrum Unijnych Programów Transportowych o dofinansowanie inwestycji budowy tunelu łączącego wyspy Uznam i Wolin z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wniosek przeszedł etap formalny, został pozytywnie oceniony i dopuszczony do konkursu, którego rozstrzygnięcie planowane jest na przełomie sierpnia i września br. Planowane oddanie tunelu do użytku to przełom 2021/22 roku.

BaT

Fot. GDDKiA

 

 

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Do stoczniowca
2016-07-01 15:18:02
Rząd ma różne plany i wizualizacje. Np zaplanował sobie wpływy z podatku bankowego. Ale do rzeczy. W przywołanym Dzienniku Bałtyckim (i nie tylko) jest sporo materiałów o a) szkodliwym wpływie na przyrodę, b)kompletnej nieopłacalności inwestycji. Fakt, że oba te punkty są mało istotne dla Dobrej Zmiany wobec faktu, że pokażemy Ruskim, że nas stać. Ten ostatni argument nawet bym poparł, ale niech nie mydlą oczu gospodarką. No i ostatni temat - mosty, chyba oba zwodzone. To synonim korków i długich czasów oczekiwania i na wodzie i na drodze. No i poza tym za 10 lat będzie szansa przekopania tunelu. Bo po co teraz, inną tańszą metodą to zrealizować.
Stoczniowiec wyklęty odpowiada niedoinformowanemu
2016-07-01 14:34:28
Początek prac budowlanych związanych z przekopem Mierzei Wiślanej rząd planuje na 2017 rok.(Dziennik Bałtycki) P.S. Czy naprawdę jesteś taki tępy, że nie potrafisz znaleźć w internecie informacji? Nie wierzę, że jeszcze są jakieś lemingi.
Stoczniowcu wyklęty...
2016-07-01 14:07:04
Jak idzie kopanie obiecanego w lokalnych (wygranych!) wyborach przekopu przez Mierzeję Wiślaną i zrobienie z Elbląga konkurencji dla wielkich portów Bałtyku?
....
2016-07-01 12:17:11
Najtańszy - podczas deszczu będzie przeciekał, a i tak będzie dwa razy droższy niż w projekcie.
tom
2016-07-01 11:42:54
co z tego, że najtańszy? firma krzak nie wystartuje w przetargu, ponieważ nie spełnia warunków brzegowych... w ten sposób zaoszczędzimy
tylko pytam...
2016-07-01 09:06:18
Czy to ten budowniczy "szybkiego" tramwaju? tylko pytam...
REDA
2016-07-01 08:46:44
Budowa Eurotunelu pod kanałem La Manche trwała 7 lat. 1.średnica tunelu przewozowego wynosi 7,60 metrów 2.średnica tunelu serwisowego wynosi 4,80 m 3.długość każdej nitki tunelu wynosi 50 km 4.tunele przebiegają od 45 do 70 metrów pod poziomem dna morza (La Manche) Ciekaw jestem jak długo będzie trwała budowa tunelu pod Świną ? Wieki ?
Stoczniowiec wyklęty
2016-07-01 08:30:58
Świnoujski tunel był by już czynny od paru lat ale Zachodniopomorskie wolało umiłować Tuska.
Tunel
2016-07-01 07:22:48
Owszem, cena i czas realizacji to ważne czynniki, ale w tego typu inwestycjach najważniejsze jest doświadczenie.
ckm
2016-07-01 00:12:53
najtańsze wykonawstwo, nie zawsze najlepsze!

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA