Przypomnijmy, że ogłoszenie przetargu stało się możliwe po podpisaniu aneksu do porozumienia z 2007 r. pomiędzy Ministerstwem Infrastruktury i Budownictwa, Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad oraz prezydentem Świnoujścia w sprawie realizacji stałego połączenie wysp Uznam i Wolin.
Na jego mocy GDDKiA będzie się zajmowała prowadzeniem tej inwestycji, natomiast jej finansowanie – z wykorzystaniem środków unijnych – i późniejsze utrzymanie będzie leżało w gestii miasta.
– Ogłoszony przetarg jest postępowaniem ograniczonym. W pierwszym etapie będą sprawdzane wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Następnie podmioty spełniające warunki uczestnictwa w postępowaniu zostaną zaproszone do składania ofert cenowych. Kryteriami w przetargu są cena, w 90 procentach, oraz czas realizacji, w 10 procentach. Wykonawca wybrany w przetargu będzie miał 50 miesięcy na realizację zadania, w tym 15 miesięcy na prace projektowe i uzyskanie decyzji ZRID. Z czasu realizacji robót budowlanych są wyłączane okresy zimowe – podaje Robert Karelus, rzecznik prasowy prezydenta Świnoujścia.
Świnoujście złożyło wniosek aplikacyjny do Centrum Unijnych Programów Transportowych o dofinansowanie inwestycji budowy tunelu łączącego wyspy Uznam i Wolin z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wniosek przeszedł etap formalny, został pozytywnie oceniony i dopuszczony do konkursu, którego rozstrzygnięcie planowane jest na przełomie sierpnia i września br. Planowane oddanie tunelu do użytku to przełom 2021/22 roku.
BaT
Fot. GDDKiA |