Trzy nowe linie autobusowe od lutego 2021 r. w Szczecinie
Trzy nowe linie autobusowe od lutego 2021 r. w Szczecinie
Data publikacji: 18 grudnia 2020 r. 13:56
Ostatnia aktualizacja: 19 grudnia 2020 r. 08:16
Pętla Kołłątaja. Do autobusów dotąd sześciu linii, które na niej zaczynają i kończą swoje kursy, od lutego przyszłego roku mają dołączyć jeszcze te obsługujące trzy nowe trasy Fot.: Mirosław WINCONEK
W 2021 roku szykują się zmiany w siatce połączeń komunikacyjnych w Szczecinie. Wstępne propozycje przedstawił właśnie Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego. Na początek uruchomione miałyby być od lutego trzy nowe linie autobusowe do osiedli na północy miasta. Co do planowanego przebiegu tras teraz mają wypowiedzieć się radni poszczególnych rad osiedli.
- Szereg prowadzonych na różnych etapach inwestycji miejskich wymusza wprowadzanie zmian w komunikacji miejskiej. Nie mniejsze znaczenie ma także fakt rozrastania się niektórych dzielnic. Korekty i nowości w siatce połączeń zawsze są trudnym zadaniem i poprzedzają je liczne analizy - zaznacza Hanna Pieczyńska, rzeczniczka prasowa ZDiTM. - Plan na pierwsze w nowym roku pozytywne dla pasażerów zmiany zakłada uruchomienie od 1 lutego trzech nowych linii oraz korekty na 3 kolejnych.
Jak kursować będą autobusy nowych linii w Szczecinie?
Autobusy nowej linii 89 kursowałyby z pętli Kołłątaja ulicami księcia Warcisława I i prof. Jana Królewskiego do przystanku końcowego linii 68 przy ul. Świergotki (teraz to połączenie zapewnia skomunikowanie z centrum od pl. Rodła). Ten rejon Wzgórz Warszewskich w ostatnich latach był i jest obszarem sporej aktywności licznych spółek deweloperskich. Zwłaszcza zaś po wydłużeniu do wysokości przebudowanej ul. Łącznej odcinka tzw. Trasy Północnej. Powstało tam dotąd wiele mniejszych i większych kompleksów zabudowy mieszkaniowej wielorodzinnej. Jedną z wielu swoich inwestycji zrealizował tam w rejonie ulicy Pelikana również Szczeciński TBS. Na okolicznych terenach zresztą deweloperzy wciąż są aktywni, powstają też enklawy nowej zabudowy jednorodzinnej.
Trasa nowej linii 92 przebiegałaby z kolei częściowo śladem tej, którą pokonują autobusy linii 51 (Kołłątaja - Osów/Głębokie), czyli m.in. ulicami Fryderyka Chopina i Chorzowską, a dalej przebudowanym odcinkiem ul. Miodowej do pętli Podbórz, gdzie przy jej skrzyżowaniu z ul. Podbórzańską kończą i rozpoczynają kursy autobusy linii 87.
Autobusy trzeciej z nowych linii 99 obsługiwałyby z kolei trasę z pętli Kołłątaja ulicami Zygmunta Krasińskiego, Duńską, Szczecińską, Łączną, Hożą, Robotniczą, Dębogórską do zajezdni na Golęcinie przy ul. Wiszesława. I - jak tłumaczy H. Pieczyńska - w założeniu mają stanowić dodatkowe wsparcie linii 87 na odcinku Kołłątaja – Duńska.
Zmiany w kursowaniu innych linii autobusowych
W związku z tym przewidziane są równocześnie zmiany w rozkładach jazdy kolejnych trzech obecnych linii. W przypadku linii 51 byłaby to ich korekta wynikająca z faktu uruchomienia wspomnianej nowej linii 92. Zmiany na linii 68 będą oznaczać z kolei zwiększenie częstotliwości kursów w godzinach szczytu na odcinku między pl. Rodła i ul. Kormoranów, jako rozwiązanie wspomagające dla linii 107 na odcinku pl. Rodła – ul. Komuny Paryskiej. Natomiast planowana zmiana rozkładu linii 69 będzie konsekwencją wprowadzenia do siatki stałych połączeń nowej linii 89.
Brakuje pośpiechu w tamtym rejonie miasta a pomysł pokoju warto przemyśleć fajnie by łączyło od.bukowe centrum komuny paryskiej hożą do pokoju ciekawy pomysł
A
2021-01-12 19:50:25
Pomysl z linia A też spoko pod szpital
Stanowski
2021-01-12 19:48:40
Dla naszej społeczności(mieszkaniec stołczyna) od jakiegoś czasu widać poprawę wizerunku chodź jest dużo do poprawy jeszcze to zmiany są zawszę na plus a dowodem sa te nowe linię.potrzebne jest do szpitala lepsze połączenie bez 2zdań wystarczy tylko 58zmocnić ilością kursów do23 i pomysł np z wydłużeniem jej do dworca gł.uważam za fajny pomysł wiadom kasa może być przeszkodą.a i linia na skolwin przez Zagurskiego tez ok.wszedzie widać budowy mieszkań to i warto myśleć o bus.brawo zdim@
Szpital
2021-01-12 18:18:29
Wydłużyć linie zamiast pl.rodła dworzec główny.
W końcu północ
2021-01-12 18:15:56
Fajnie że miasto idzie w te stronę przez Hożą autobus super do Golęcina.szpital tam powinien być obsługiwany od rana do23 co15-20min przez 58i wystarczy.przez zagurskiego też fajny pomysł tylko niech nie startuje z niebuszewa tylko z Krzykowa np do Skolwina przez zawadzkiego wojska Polskiego itd..za dużo na tej pętli tych autobusów w tym rejonie miasta ale dobrze ze polnoc miasta jest zauważalną strona tak trzymać.
Lubię miasto.
2021-01-12 17:39:45
Inie spoko tylko za dużo tego na tej pętli nieboszewo. Szpital na Golęcinie jest zopatrzony w58 tylko jeździ żadko a powinien od5-23co20min.i jeden na skolwin i przez zagurskiego.to wystarczy na jakiś czas.tylko nie bierzcie PKS to dramat.
olaa
2020-12-19 08:06:40
Szczecin Północ to zaniedbana i zapomniana część miasta,również pod względem komunikacji miejskiej.
Nowe linie,zwłaszcza obejmujące tereny Żelechowej czy jeszcze bardziej "północne" dzielnice,ułatwią komunikację w stronę centrum. Warto by się jeszcze zastanowić nad wykorzystaniem pętli na ulicy Ludowej.
Torowisko linii 6,czeka na remont.Stare i zaniedbane tabory straszą na linii tramwaju jadącego przez niemał całe miasto.
TZ.
2020-12-19 00:30:00
A kiedy pojawi się linia autobusowa łącząca centrum Szczecina z Zachodniopomorskim Centrum Onkologicznym na Strzałowskiej? Wiele osób przyjeżdża do Szczecina pociągami, potem muszą przesiadać się do tramwaju nr 6, a od przystanku wędrować pół kilometra pod górę. Takie same problemy mają mieszkańcy Szczecina dojeżdżający komunikacją miejską. Jeden autobus z pętli przy Kołłątaja zatrzymuje się przy bramie szpitala, ale kursuje bardzo rzadko. To potężne wyzwanie dla ludzi chorych czy osłabionych chorobą nowotworową. Nie każdy może dojechać samochodem. Najlepszym rozwiązaniem wydaje się przedłużenie linii autobusu pośpiesznego A z placu Rodła do skrzyżowania ulic Strzałowskiej i Pokoju - tam jest miejsce na pętlę.
ruina Kołłataja
2020-12-18 23:05:22
interesujące!! tylko czy ta pętla wytrzyma, jak długo będzie RUINĄ na Niebuszewie?? pełno oleju z cieknących autobusów JEDNA uboga wiata dla pasażerów dla n- ilości autobusów to PARANOJA tej firmy!! Jakaś rozbudowa?? dwa kioski do likwidacji ale ENEA na środku postawiła TRAFO jak by nie można było inaczej !!! RÓBTA tak dalej!!!
MM
2020-12-18 21:30:49
Jaki ma sens w obecnej sytuacji kierowanie strumienia pasażerów na Kołłątaja skoro lada moment Wyzwolenia (linie tramwajowe) czeka długi remont. Wszystko tam utknie. Czy nie będzie bardziej logiczne skomunikować te linie z liniami z Polic w rejonie ul. Wilczej. Przynajmniej na razie
Pytanie
2020-12-18 20:45:34
Ale z tego co pisze w artykule i na stronie ZDiTM takich zamiarów nie mają.
Człowiek
2020-12-18 20:39:17
Powinna być linia Podbórz <--> Głębokie.
Czytelnik Łukasz
2020-12-18 20:21:41
@Pytanie: nie trzeba więcej miejsca, bo nowe linie można uzyskać zmieniając numery części dotychczasowych wozów i kierując je na inne trasy.
podbórzańska
2020-12-18 16:27:45
tyle zmian i dalej nie bedzie linii warszewo - plac rodła.Wszystkie linie z warszewa kończą się na kołłątaja,omijając plac rodła.Warszewianie skazani są zawsze jechac na kołątaja.Organizator komunikacji nie zdaje sobie sprawy że generuje niepotrzebny potok ludzi by przemieszczali sie przez kołłątaja achcieliby na plac orła i dalej.
Pytanie
2020-12-18 14:16:15
Z pętli przy Kołłątaja? A gdzie jest tam miejsce na kolejne linie? Może wcześniej przydałoby się ( pętlę ) wyremontować. Bo jej stan jest bardzo zły. A jeżeli chodzi o nowe linie to super.
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.