czwartek, 21 czerwca 2018.
Strona główna > Wiadomości > Tramwaje ruszą - może po 25 stycznia

Tramwaje ruszą - może po 25 stycznia [GALERIA]

Tramwaje ruszą - może po 25 stycznia
Data publikacji: 2016-01-19 20:31
Ostatnia aktualizacja: 2018-02-14 21:15
Wywietleń: 293 104673

Wtorek był już czternastym, wcale nie ostatnim dniem, napraw szyn w torowiskach za mostem Długim w ulicach Energetyków, Gdańskiej i na przebudowanej pętli Basen Górniczy. Co najmniej do przyszłego tygodnia utrzymana zostanie autobusowa komunikacja zastępcza z linią 807 i wszystkimi innymi zmianami w połączeniach z prawobrzeżem miasta po wycofaniu 5 stycznia stamtąd wszystkich tramwajów.

Obowiązują też tymczasowo zasady korzystania z biletów, w tym możliwość dojazdu auobusami lini pośpieszych bez podwójnej taryfy, czyli jak na liniach zwykłych lub przez osoby, które wykupiły bilety okresowe, pociągami spółki Przewozy Regionalne.

Pośpiechy A, B, C, D, E i G dodatkowo zatrzymują się na przystankach Merkatora, Parnica, Port Centralny Energetyków na żądanie pasażerów. Ponadto autobusy linii B, D i G zatrzymują się również na żądanie na przystanku Jaśminowa ZUS.

- Taumer mobilizuje brygady i chce skończyć naprawy jak najszybciej - do 25 stycznia, a może uda się wcześniej - taką wiadomość przekazał "Kurierowi" we wtorkowe popołudnie Jarosław Gaszyński, rzecznik prasowy Energopolu Szczecin S.A., generalnego wykonawcy inwestycji, na której jednym z podwykonawców była krakowska spółka Taumer, zatrudniona właśnie do montażu, w tym spawania szyn nowych torów.

Przypomnijmy, że ze względów bezpieczeństwa tramwaje zostały wycofane z ulic Energetyków i Gdańskiej w trybie awaryjnym 5 stycznia br. ledwie po czterech meisiącach użytkowania. Kiedy okazało się, że puszczają spawy w szynach nowych torów. Szyny dostarczyła ThyssenKruppGfT Polska, dystrybutor wyrobów hutniczych, a ich producentem była firma VoestAlpine Schienen GmbH z Austrii. Ten sam pośrednik z tej samej austriackiej huty - jak ustaliliśmy - dostarczył również szyny do budowy nowego odcinka trasy tzw. szybkiego tramwaju z Basenu Górniczego na prawobrzeże do ul. Turkusowej. Tę inwestycję realizowało konsorcjum firm Szybki Tramwaj (Mytoll)-Strabag, a montażem torów zajmowała się dla odmiany wrocławska firma BTW Bahn Technik. I tam spawy zaczęły puszczać, tyle że wcześniej, bo już w drugiej połowie listopada ubiegłego roku. Naprawy zostały ukończone 7 stycznia. Tam wady wykryto w 3 proc. spawów. Na odcinku wciąż naprawianym, za który odpowiadały Energopol i Taumer, nieprawidłowości dotyczyły 108 na na ponad 800 spawów.

- W tej chwili trwają przeglądy przez Tramwaje Szczecińskie już wykonanych napraw. Niestety padający śnieg nie ułatwia pracy - tym stwierdzeniem kończy oficjalny komunikat Energopolu, przekazany nam we wtorek, rzecznik tej spółki.

Najbliższe dni zweryfikują, na ile nowa data 25 bm. jako orientacyjny, drugi termin zakończenia napraw w torowiskach jest tym razem realna. ©℗

Mirosław WINCONEK

Fot.: Mirosław WINCONEK

Na zdjęciu: Wtorek, 19 stycznia na torowiskach w ulicach Energetyków i Gdańskiej. Po dwóch tygodniach napraw, a dla pasażerów z komunikacją zastępczą zamiast tramwajów.

 

 

Tramwaje ruszą - może po 25 stycznia Tramwaje ruszą - może po 25 stycznia Tramwaje ruszą - może po 25 stycznia Tramwaje ruszą - może po 25 stycznia Tramwaje ruszą - może po 25 stycznia Tramwaje ruszą - może po 25 stycznia Tramwaje ruszą - może po 25 stycznia Tramwaje ruszą - może po 25 stycznia Tramwaje ruszą - może po 25 stycznia Tramwaje ruszą - może po 25 stycznia

Komentarze

SromotnikBezwstydny
"...Szyny dostarczyła ThyssenKruppGfT..." "...ich producentem była firma VoestAlpine Schienen GmbH z Austrii..." "...firma BTW Bahn Technik. I tam spawy zaczęły puszczać..." Z tego wniosek,że Germańcy traktują PL gorzej niż Trzeci Świat. Nie mamy juz polskich hut, polskich stalowni więc musimy brac każdy szajs jaki nam "europejczycy" wrzucą...za cięzkie pieniądze!!! Czy są jeszcze w PL prawnicy zdolni wygrać proces przeciw szwabskim partaczom ???
2016-01-20 08:35:24
TZ.
Niemieckie firmy, niemiecka technika, niemiecka solidność.
2016-01-20 06:54:18
Super spawy
A ci spawacze z tych niemieckich wysokiej klasy firm mieli uprawnia spawaczy, czy stosowali odpowiednie mieszanki do tych super szyn, czy zachowali odpowiednie warunki a zwłaszcza atmosferyczne i proces wykonania spoin? Tam jest coś nie tak
2016-01-20 02:49:26
obserwator
Żal i złość człowieka ogarnia kiedy na to wszystko patrzy. O jakich opadach śniegu mówi rzecznik Energopolu, może pomylił miasta ! Żal tylko tych ludzi którzy "muszą te szyny jakoś zespawać"...od 14 dni w tych samych miejscach ( w różnych pozycjach-na stojaco , siedząco, leżąco, z głową poniżej poziomu szyn...). To wszystko brutalnie pisząc przypomina grzebanie na siłę w pewnej części ciała.Spawarka , przecinarka i łopata to podstawowe narzędzia urzywane podczas tej naprawy. Aż żal kiedy w internecie ogląda się prawidłowe spawanie szyn tramwajowych (nie mylić z naprawą dorazną czy tymczasową ). Żal i złość...!!!
2016-01-19 21:07:30
@
25- ale którego miesiąca ?
2016-01-19 19:49:59

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu
Pogoda
11
na godz. 00:00
Zobacz prognozę na trzy dni

Przez granice

Dodatek specjalny do „Kuriera Szczecińskiego”
Przez granice
CZYTAJ WIĘCEJ

Über die Grenzen

Sonderbeilage der Zeitung „Kurier Szczeciński”
Uber die grenzen
LESEN SIE MEHR

Filmy

Strefa kibicowała naszym
Odsłonięcie pomnika Lecha Kaczyńskiego
Finalistki Gryfii na plenerze cz.2
Poprzedni Następny

Nekrologi

W Kurierze Szczecińskim
Kup najnowsze lub archiwalne wydanie Kuriera Szczecińskiego w wersji elektronicznej.
Przejdź do sklepu
Zamieść ogłoszenie w Kurierze Szczecińskim oraz w wersji elektronicznej.
Daj Ogłoszenie
Cyfrowy