Po raz pierwszy na torach pojawiła się w 2001 r. Obsługiwana była wagonem z połowy lat 20. XX w. Turystycznej linii tramwajowej 0 w latach świetności towarzyszyły także autobusowe linie 50 i 100, na które wyjeżdżał kultowy Jelcz Ogórek.
Tramwajowa „zerówka” powraca także w tym roku, ale obsługiwana będzie wyłącznie wagonami polskiej produkcji z rodziny N. Po raz pierwszy na trasie pojawi się też skład tych ponad 50-letnich wagonów, który można było ujrzeć we wrześniu ub. roku podczas obchodów 125-lecia tramwaju elektrycznego w Szczecinie.
– Od 2 lipca do 27 sierpnia uruchomiona zostanie tramwajowa linia turystyczna 0, która obsługiwana będzie taborem historycznym przez Tramwaje Szczecińskie sp. z o.o. Linia kursować będzie wyłącznie w niedziele – informuje Marta Kwiecień-Zwierzyńska z Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie. – Obowiązywać będzie na niej taryfa dla linii turystycznych, cena biletu normalnego 3,50 zł, ulgowego – 2,50 zł.
Jak co roku sprzedaż biletów odbywać się będzie bezpośrednio w pojazdach u konduktorów.
Trasa tegorocznej linii jest zbliżona do tej z poprzedniego sezonu, zlikwidowano jednak dojazd do pętli na os. Zawadzkiego, który zabierał sporo czasu. Tramwaje będą wyruszać z pętli przy ul. Potulickiej i pojadą trasą: ul. Narutowicza, al. 3 Maja, Brama Portowa, al. Niepodległości, pl. Żołnierza Polskiego, pl. Hołdu Pruskiego, ul. Matejki, Malczewskiego, Parkowa, Dubois, Antosiewicza, Firlika, Jana z Kolna, Wyszyńskiego, Brama Portowa, Krzywoustego, al. Bohaterów Warszawy, Wawrzyniaka, al. Wojska Polskiego, pl. Szarych Szeregów, pl. Rodła, al. Wyzwolenia, Brama Portowa, ul. 3 Maja, ul. Narutowicza, ul. Potulicka. Na trasie będą obowiązywać przystanki: Potulicka, Brama Portowa, pl. Żołnierza Polskiego, Stocznia Szczecińska, Wyszyńskiego (przystanek linii 6), Brama Portowa, pl. Kościuszki, pl. Gałczyńskiego, pl. Szarych Szeregów, pl. Grunwaldzki, pl. Rodła, pl. Żołnierza Polskiego, Brama Portowa i Potulicka.
Z pętli przy ul. Potulickiej tramwaje będą wyruszać o godz.: 14.02, 15.22 i 16.42. ©℗
Tekst i fot. Tomasz TOKARZEWSKI