Torowa rewolucja w Szczecinie. Tramwaje pojadą na Szafera, znikną w centrum
Torowa rewolucja w Szczecinie. Tramwaje pojadą na Szafera, znikną w centrum
Data publikacji: 11 grudnia 2021 r. 17:40
Ostatnia aktualizacja: 13 grudnia 2021 r. 22:09
Na zdj. Jazdy próbne wzdłuż ul. Szafera i na nowej pętli odbyły się pod koniec października. Fot. Nikola GAWROŃSKA
Już tylko tydzień pozostał do wjazdu tramwajów na nową pętlę przy ul. Szafera. Od soboty (18 grudnia), kursować tam będą linie 1 i 3. Przy okazji spółka Tramwaje Szczecińskie informuje o kilku innych istotnych zmianach, które wymuszą tymczasowe funkcjonowanie kilkudziesięciu linii - autobusowych i tramwajowych. Niestety, nie obejdzie się też bez zamknięcia kolejnych ulic.
Tramwaje linii 1 będą kursować na trasie Osiedle Zawadzkiego – al. Wojska Polskiego – al. Piastów – Pomorzany. Z kolei linia 3 pojedzie na trasie Osiedle Zawadzkiego – Arkońska – Kołłątaja. Tam kierowców i pasażerów czeka spora nowość. Pasażerowie będą wysiadać na dotychczasowym przystanku "Kołłątaja" w al. Wyzwolenia. Puste składy (i na to będą musieli uważać kierowcy) będą cofać do ul. Kołłątaja, gdzie na wysokości pętli autobusowej będzie zlokalizowany przystanek dla wsiadających w kierunku os. Zawadzkiego.
Dalsze zmiany z tym związane to całkowite wstrzymanie ruchu tramwajowego pomiędzy rondem Giedroycia a pl. Szarych Szeregów. Dojazd z Niebuszewa do pl. Kościuszki zapewni zastępcza linia autobusowa 812. Tramwaje kursujące dotychczas do Lasu Arkońskiego pojadą inaczej. Linia 5 z Krzekowa do Stoczni Szczecińskiej, ale przez Bohaterów Warszawy, Krzywoustego i Niepodległości, a linia 12 z Głębokiego przez al. Wojska Polskiego, pl. Gałczyńskiego, Jagiellońską. al. Piastów do Pomorzan.
Dla kierowców jest jedna dobra wiadomość: od najbliższej soboty powraca ruch na obu nitkach ul. Matejki. Niestety, zamknięta będzie nitka al. Wyzwolenia pod ul. Rayskiego do ul. Mazowieckiej. Ruch w obu kierunkach będzie się odbywał nitką przy "Galaxy".
Również w sobotę pojawią się pierwsze zmiany w związku z oczekiwanym od lat remontem ul. Kolumba. Tramwaje linii 6 jeszcze przez kilka tygodni dojadą do Pomorzan. Kierowcy muszą już wypatrywać zmian przy ul. Smolańskiej, gdzie pojawiły się dla nich odpowiednie informacje. Tam planowane jest całkowite zamknięcie przejazdu odcinkiem ul. Smolańskiej od wjazdu na teren sklepu NETTO do wjazdu na drogę wewnętrzną na tyłach budynku Smolańska 3.
Większym problemem okaże się zamknięcie tzw. "ucha Sternickiego" oraz zamknięcie Nabrzeża Wieleckiego od ul. Wyszyńskiego do ul. Nowej. Jadący ulicą Nabrzeże Wieleckie od strony Trasy Zamkowej będą mieli możliwość jazdy z prawego pasa w prawo, z lewego w lewo, a pas środkowy wyłączony z ruchu.
Bu ha ha. Projekt zalewania czego się da betonem i likwidacji miejsc parkingowych w mieście nazywają "torową rewolucją". Ile ta cudowna firma z Krakowa ma już opóźnienia ? Jak tam kary umowne ? Wyegzekwowane czy w mieście szukają usprawiedliwień żeby nie naliczyć ?
@expertwtejdziedzini
2021-12-13 19:50:25
To mnie "expercie" ubawiłeś. Szczecin ostatnie tramwaje z dotacją unijną kupił 8 lat temu, trwałość projektu to 5 lat. Pozdrawiam XD
Max
2021-12-13 17:30:47
Czy zamknięcia ulic w Centrum i na Nabrzeżu Wieleckim nie można dokonać po Nowym Roku. Obecnie przed światami Bożego Narodzenia zakrawa to złośliwość i brak myślenia. Bo właśnie w samum centrum są dwie największe Galerie Handlowe. Wokół których panuje obecnie wzmożony ruch pojazdów i pieszych. Czy tak trudno przewidzieć jaki powstanie chaos?
ExpertWtejDziedzinie
2021-12-13 13:24:51
Tramwaj linii nr 3 co któryś kurs będzie w całości wykonywał tyłem. Chodzi o to, żeby cofnąć przy okazji liczniki w pojazdach zakupionych z dotacji. Podobno natłukli kilometrów ponad limit i grożą za to wysokie kary.
@@brawo Krzystek
2021-12-13 13:02:26
Za kłopoty z dostawą ciepła odpowiedzialna jest nieudolnie zarządzana PGE, do której należą Elektrociepłownie Pomorzany i Szczecin. Na szczęście prezydent Krzystek zabezpieczył interesy Szczecinian podpisując umowę z operatorem New Cogen.
Do @brawo...
2021-12-13 12:19:33
Musi się jeszcze dużo pouczyć i zacząć myśleć / analizować. SEC nie produkuje ciepła, więc jak go nie ma, to nie ma czego przesyłać do mieszkań. Z KM będzie to samo. Będą (w miarę) nowe tory na większości tras, ale nie będzie miał kto prowadzić pojazdów szynowych. I tak to wygląda.
Ile to lat ?!
2021-12-13 11:57:58
Już zapomniałem że na Szafera jakiś tramwaj ma jeździć... w takim tempie wszytko robią i w dodatku każda nowa linia tramwajowa kończy się w polu - totalny bezsens, brak ciągłości inwestycji na Szafera zamiast do Krzemowa i dalej na Turzyn, tak samo Turkusowa, i jeszcze Gumieńce wykiwali jakąś bzdurną ankieta o wycince drzew na Przygodnej bo inaczej to tramwaju nie będzie. Przykre to wszystko 😵
Torowa Porażka
2021-12-13 10:09:50
Dopóki tramwajem nie dojedziemy do Mierzyna i do Kijewa to nie możemy mówić o torowej rewolucji tylko o kręceniu się w kółko
@brawo Krzystek
2021-12-13 10:07:10
Klakierze z magistratu co spamujesz w godzinach pracy powiedz nam dlaczego np. taki SEC który chwalił się że też ma najnowocześniejszą w Europie sieć ma kłopoty z dostarczeniem ciepła w zimnie? Zobacz jak działa komunikacja miejska i mydl nam oczu propagandą
Brawo Krzystek
2021-12-13 06:40:46
Torowa Rewolucja rozkręca się coraz mocniej ku chwale Szczecina. Za kilka lat będziemy mieli najnowocześniejszą siatkę komunikacyjną w Polsce.
Natka
2021-12-12 22:41:51
A ja się cieszę, że niedługo będziemy podróżować nowymi trasami po nowych torach i ulicach. Zobaczycie , jak będzie pięknie podróżować tramwajem do Mierzyna albo na Cukrową przez Mieszka I.A Plac Rodła po prostu nas olśni.Przyrzekłam sobie, że wybiorę się na wycieczkę tramwajową nowymi i odnowionymi liniami.A na razie...Dystans, dezynfekcja, maseczki i szczepienia.ZDRÓWEŃKA!
@Czytelnik Łukasz
2021-12-12 14:36:06
Pojedziemy w stronę Mierzyna albo na Redę i Uniwersytet? A może na Bukowe i Słoneczne? Nie zawracaj głowy jakimiś niby nowymi siatkami.
Pasażer
2021-12-12 13:02:29
Pan Łukasz zabrania mieszkańcom marudzić. Otóż mieszkańcy nie marudzą tylko oczekują wysokiej jakośći usługi publicznej transportu zbiorowego. Mydlenie oczu inwestycjami czy szumnymi nazwami rewolucji torowej nie działa. Organizacja zbiorkomu jest fatalna
Czytelnik Łukasz
2021-12-12 11:45:39
Tramwai jakby mniej, bo miasto rozkopane niemal po całości. Z czasem wszystko wróci na, nomen omen, swoje tory i wtedy, w całej okazałości, zobaczycie siatkę nowych połączeń. Nie marudzić!
shame
2021-12-12 11:41:00
Szczecin zacofany w rozwoju, tylko niejaki Jarzyna ma się tu dobrze.
Alert
2021-12-12 10:33:17
Im więcej rewolucji tym mniej tramwajów w Szczecinie i coraz większe problemy z komunikacją miejską. Likwidacja pośpiesznych spowodowała że B jest zatłoczony do granic niemożliwości. To jest czas pandemii która nie obchodzi nikogo w magistracie
Obs.ryver
2021-12-12 10:28:02
Hej, Lewobrzeze! Już macie ciepłą wodę więc nie stękajcie ! Nam na Prawobrzeżu zbudowali tzw."szybki tramwaj". W krzakach zrobili końcową stację i do tego tramwaju ani dojść ani dojechać... Trzeba wysiąść w Zdrojach. Wyjść z podziemia. Ustawić się na przystanku autobusowym i czekać i czekać... W międzyczasie przejeżdza 5 autobusów MZK, które nie mają na tym przystanku postoju.Wreszcie podjeżdża ów wyczekiwany i wówczas można dojechać na osiedla:Słoneczne, Majowe, Różanka,Bukowe(200000ludzi)
Brawo
2021-12-12 08:38:23
Torowa Rewolucja rozpędza się coraz bardziej.
@Cofanie do przodu
2021-12-11 22:25:37
Żadna przelotka nie jest potrzebna. To się nazywa trójkątowanie i jest codziennie stosowane choćby przed zajezdniami czy warsztatami na Klonowica. Tramwaj z pasażerami od strony Arkonskiej wjedzie normalnie na przystanek "Kołłątaja" w ale. Wyzwolenia. Potem cofnie przez rondo Giedrojcia aż do ul. Kołłątaja znajdując się automatycznie na prawym torze. Tam zabierze pasażerów i pojedzie w prawo, ponownie do Arkonskiej
To jak teraz dojechać z Centrum do szpitala na Arkońskiej ? Niedługo trzeba będzie mieć latający dywan by z centrum dojechać na Niebuszewo !!!!!!!!!!!! Czy oni kurwa myślą czyś inny niż chujami ????
Cofanie do przodu
2021-12-11 21:08:49
Jakaś mapka lub wizualizacja tego cofania?
Skąd dokąd będą się cofać? Jak zmienią tor skoro nie ma żadnej przelotki na torach?
@Ojej
2021-12-11 18:53:21
Jakiś ty ograniczony. 2 (słownie: dwoma) to se możesz... Nawet na tak krótkiej trasie jaką będzie mieć "3" to potrzeba minimum 3 pociągów tego typu przy utrzymaniu częstotliwości 12 minut i jeszcze trzeba mieć minimum kolejne 3 na podmianę i nie tylko. Dalej, konieczna byłaby przelotka, której na Kołataja nie ma i nie będzie. No ale trzeba mieć minimum wiedzy...
Ojej
2021-12-11 18:29:38
I niby są tramwaje dwukierunkowe ale jednak nie można ich użyć ojej, tramwaje muszą cofać, ojej
Stefan
2021-12-11 18:28:11
Ciekawe czy w końcu będą sprzątali te buspasy eksperci z tramwajów szczecińskich albo ZDiTM, bo zazwyczaj sprząta deszcz
I co
2021-12-11 18:27:13
Jednak buspas na Arkońskiej potrzeby ale jakiś dzban z urzędu, policji i projektant wcześniej o nim zapomnieli. Dopiero po wypadkach i nacisku radnych zmienili te dzbany zdanie
Pytanko
2021-12-11 18:25:21
Czy eksperci od dewastacji ze spółki tramwajowej uszkodzili jakiś chodnik albo trawnik? Tak tylko pytam z ciekawości. Bo gdzie wjadą to zostawiają ślad.
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.