Poniedziałek, 23 grudnia 2024 r. 
REKLAMA

TAK dla nowoczesnego schroniska

Data publikacji: 03 lutego 2016 r. 13:05
Ostatnia aktualizacja: 11 kwietnia 2021 r. 15:42
TAK dla nowoczesnego schroniska
 

W Szczecinie trwa dyskusja na temat Schroniska dla Bezdomnych Zwierząt. Budować nowoczesne na miarę współczesnych standardów w opiece nad zwierzętami czy jednak ograniczyć inwestycję tylko do modernizacji starego? Przenieść placówkę w nowe miejsce czy pozostawić w starym? To tylko niektóre z pytań, jakie teraz zadają sobie osoby nieobojętne na los zwierząt w naszym mieście.

Nasz „Kurier" otworzył łamy dla społecznej dyskusji o schronisku. Dzisiaj publikujemy kolejny głos, przesłany przez Karolinę Wilas, jedną z inicjatorek projektu modernizacji tej placówki, zrealizowanego w ramach Szczecińskiego Budżetu Obywatelskiego, przedstawicielkę strony społecznej w obradach tzw. okrągłego stołu dla schroniska. Oto treść jej listu:

„W związku z ukazaniem się informacji dotyczących dwóch nowych lokalizacji pod budowę Schroniska dla Bezdomnych Zwierząt, chciałabym jako osoba, której los zwierząt zawsze był bliski, przedstawić swoje stanowisko na ten temat.
Temat schroniska od lat był zaniedbywany, a jego problemy spychane pod dywan. Potrzeba było zamieszania wokół projektu obywatelskiego, tzw. okrągłego stołu zwołanego na wniosek wolontariuszy, pokazania nieprawidłowości, protestu mieszkańców Szczecina, by osoby odpowiedzialne na funkcjonowanie miasta dostrzegły problem tego miejsca. Cieszy fakt, że działania osób, którym los zwierząt nie jest obojętny, nie idą na marne. Że miasto wychodzi z tą inicjatywą i poszukuje rozwiązania.
Całym sercem popieram budowę nowego schroniska. Obecne miejsce, choć częściowo modernizowane, czy to ze środków SBO, czy miejskiej kasy, pozostawia nadal wiele do życzenia. Począwszy od zbyt małej kwarantanny, braku miejsca do wyprowadzania psów nią objętych przez okres 14 dni, przez nieocieplone boksy bytowe, niedostateczną ilość pomieszczeń: szczególnie braku salki pooperacyjnej, miejsca do pielęgnacji zwierząt, domu kota z prawdziwego zdarzenia czy pomieszczeń gospodarczych. Wymieniać by można bez końca.
Teren przy al. Wojska Polskiego, choć świetnie skomunikowany, jest zbyt mały. Dla porównania podam, że Schronisko w Dobrej ma do dyspozycji powierzchnią 2 tysięcy metrów kwadratowych. Schronisko w Szczecinie – teren o ponad połowę mniejszy. Pomieszczenia socjalne, salki z kociętami i szczeniakami, gabinet lekarski czy boksy psów leczonych działają po dziś dzień w budynku starej chlewni: ze ścianami wypchanymi słomą i kanalizacją liczącą kilkadziesiąt lat. O ile to miejsce w ostatnich miesiącach wymagało pilnych remontów (przykład: metalowe elementy boksów, które stanowiły realne zagrożenia dla zdrowia i życia zwierząt) czy doinwestowania w niezbędny sprzęt lekarski, żeby zwierzęta mogły być objęte profesjonalną opieką i leczeniem. O tyle patrząc w przyszłość, niezaprzeczalnym jest potrzeba budowa nowego schroniska: od podstaw i na miarę XXI wieku. Nie mniej ważnym aspektem są względy ekonomiczne - generalna modernizacja istniejącego stanu,czyli wyburzenie wszystkiego i zbudowanie od nowa, pochłonie dużo wyższe koszty. Jednak jego powierzchni nie zmieni nawet o metr. Wskazana lokalizacja, np. przy ul. Chopina, to teren liczący 1,8 tys metrów kwadratowych z możliwością powiększenia o sąsiadującą działkę. Czyli zbliżony do tej, na której działa schronisko w Dobrej.
Nowa inwestycja to nowa infrastruktura, nowe budynki socjalne, nowoczesne i ocieplone boksy dla psów, nowoczesne pomieszczenia dla kotów z dużą wolierą dla tych wychodzących. Szczeniaki i kocięta, zamiast siedzieć zamknięte w klatkach, mogłyby mieć swoją przestrzeń do integracji i zabaw. To też nowe izolatki czy szpitalik dla tych potrzebujących. To większy gabinet lekarski z salką pooperacyjną, do której by trafiałyby zwierzęta po zabiegach. Być może nawet z pracownią RTG, której nie dało się stworzyć w ramach SBO z uwagi na stan techniczny budynku przy al. Wojska Polskiego. To nowe pomieszczenie do pielęgnacji zwierząt. To nowoczesna kuchnia, gdzie można przygotowywać posiłki. To nowa salka edukacyjna dla dzieci i młodzieży. W nowej lokalizacji można by - na wzór schroniska w Dobrej - otworzyć dwa-trzy wybiegi dla psów, wyznaczyć miejsce i je tam szkolić.
Nowe miejsce to nowe możliwości. I - co najważniejsze - możliwość poprawy bytu tych, których nie kto inny jak człowiek, skazał na bezdomność".
Karolina Wilas
* * *
Czekamy na kolejne głosy w dyskusji o przyszłości szczecińskiego Schroniska dla Bezdomnych Zwierząt. Będziemy je przedstawiali kolejno na łamach naszego „Kuriera". ©℗
(an)

Fot. Robert WOJCIECHOWSKI

Karolina Wilas (na pierwszym planie) w trakcie obrad tzw, okrągłego stołu dla schroniska.

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Mieszkaniec Osowa
2016-02-17 21:31:28
Przeniesienie schroniska powinno być zrealizowane do lokalizacji poza miastem. Jeśli ma być ono budowane od zera to warto zrobić to w miejscu dogodnym dla wszystkich a na granicach miasta miejsc odludnych nadal jest dużo. Lokalizacji na Osowie czyli nadal "w mieście" oczywiście nie chcą mieszkańcy bo będzie to uciążliwe ale nie potrzebują też zwierzęta, bo na przykład hałas przejeżdżających obok aut będzie dla nich niekorzystny. Po co dyskutować o lokalizacji tak konfliktowej jeśli można wybrać miejsce inne z korzyścią dla obu stron - wystarczy odrobina dobrej woli i rozsądku.
NOWY
2016-02-11 09:43:04
TAK Niech będzie schronisko dla zwierząt blisko starego OSOWA Hałas wam przeszkadza bo schronisko będzie 300 m w linii prostej od waszych domów A ja maaaaam budowę ukochanego przez starych Osowian NETTA 10 m od okien Halas od 6.30 rano smród spalin i żal że sprzedaliście nas NOWYCH za dofinansowanie festynu czy placu zabaw
Po moim trupie
2016-02-10 22:12:16
Tutaj mieszkają rodziny z dziećmi! Co będzie, jeśli jakiś pies ucieknie ze schroniska i pogryzie jakieś dziecko lub matkę spacerującą z wózkiem? Wtedy będzie afera "gdzie byli pracownicy?", "kto pozwolił na budowę schroniska w pobliżu osiedla domków jednorodzinnych?". SCHRONISKU MÓWIMY NIE, NIE I JESZCZE RAZ NIE!!!
Osowianka Monika
2016-02-10 21:03:21
My, mieszkańcy OSOWA stanowczo SPRZECIWIAMY SIĘ budowie schroniska na Naszym Osiedlu!!! Dlaczego widzimisię JEDNEGO dewelopera ma być ważniejsze niż zdanie setek ludzi mieszkających na terenie, przy którym miałoby być zlokalizowane nowe schronisko? Skoro radni tak się wyrywają do robienia interesów to może niech zrobią jakieś konsultacje społeczne? Niech pochodzą po domach i popytają ludzi tu mieszkających czy faktycznie chcą tego schroniska?! Zamiast "uszczęśliwiać" ludzi na siłę lepiej ruszcie dupy ze stołków i do ludzi! Frontem do ludzi, a nie dupą! Wiecznie rządzić miastem nie będziecie, a w zależności jak się zachowacie w tej sytuacji, tak się Wam, drodzy radni, odwdzięczą (albo i nie, jeśli dopuścicie do budowy) mieszkańcy naszego pięknego i CICHEGO osiedla.
Nie zgadzam się na schronisko na Osowie
2016-02-10 19:10:03
Całkowicie rozumiem, że potrzebne jest nowoczesne schronisko dla zwierząt, ale nie może ono stanąć na Osowie. Przede wszystkim z powodu hałasu - zaraz obok jest Las Arkoński, który jest siedliskiem dzikich zwierząt i terenem rekreacyjnym, nie wspominając już o domach kilkaset metrów dalej. Dlaczego nie można go zbudować na obrzeżach miasta?
ara
2016-02-10 18:03:35
Sprzeciwiam sie powstaniu schroniska na Osowie!!! Natomiast z pewnoscia jest potrzeba budowy nowego, ale w miejscu na uboczu. Poza zabudowaniami. Miasto jak zawsze kombinuje wbrew woli mieszkancow... nastepne wybory to zweryfikuja
Miłośniczka zwierząt
2016-02-10 16:54:33
Tak dla nowego schroniska,ale nie w mieście!!!Jest tyle terenów podmiejskich,tam zwierzęta będą miały komfort.Mieszkam na Osowie,oczywiście słychac szczekanie,szczególnie rano,gdy są karmione.Wiele lat temu słyszeliśmy ryk lwa,znajomi byli zdumieni.Pomysł z lokalizacją Chopina to bzdura!!!Czy doczekamy się ZOO w Szczecinie?
Osowiały
2016-02-10 16:03:40
NIE dla lokalizacji schroniska na Osowie. Od mojego domu wlini prostej będzie 300 metrów.
NIE dla hałasu
2016-02-10 13:37:56
czy jeżeli notoryczne szczekanie psów będzie przeszkadzać mieszkańcom to można będzie wezwać straż miejską i zgłosić sprawę do sądu o zbytnim natężeniu hałasu? Osów to dzielnica bardzo spokojna - cisz i spokój to główne powody dla których tu mieszkamy... i chcemy aby tak pozostało.
Kasia
2016-02-10 13:16:57
Jestem na nie z powodu lokalizacji ludzie mieszkający na osowie słyszą wycie psów z wojska Polskiego a co dopiero będzie jak schronisko będzie na Chopina
Katarzyna
2016-02-10 12:12:50
Nie dla lokalizacji na Osowie. Uważam, ze trzeba znaleźć lepsza lokalizację z dala od terenów zamieszkanych.
Ewelina
2016-02-10 11:43:38
TAK dla przebudowy NIE dla lokalizacji Chopina! Nie rozumiem ludzi ktorzy twierdz ze jest to odpowiednia lokalizacja ja co prawda juz chyba wszedzie wypowiadalam sie na ten temat ale to juz tak drazni ze niby dobry dojazd ze sporo miejsca ludzie tu sie mozna dostac tylko jedna linia komunikacji miejskiej a poza tym jest to chyba za blisko jednak lasu a w lesie jak wiadomo zyje (bynajmniej na razie)dzika zwierzyna ktora ploszona a na pewno do tego dojdzie zacznie migrowac na dalsze spokojniejsze zakontki osowa i siac tam zniszczenie! moze warto o prawobrzezu pomyslec skoro na lewobrzezu nie ma miejsca ktore nikomu by nie wadzilo
Marco
2016-02-10 11:25:39
Tak dla budowy nowego schroniska, ale NIE na Osowie gdzie od podanej lokalizacji do najbliższych domów jest w linii prostej mniej niż 300 m (i nie chodzi mi tu o ogródki działkowe na Skarbowku). Uważam, ze spokojnie można znaleźć lepsza lokalizację z dala od terenów zamieszkanych.
tosca
2016-02-10 11:25:00
NIE .NIE.NIE.schronusko w centrum to totalna pomyłka!!!!
NIE dla nowej lokalizacji
2016-02-10 11:21:42
Ludzie obudźcie się! Miastu zależy na budowie nowych mieszkań przy ul. Wojska Polskiego a nie na bezdomnych zwierzętach. Developer jasno się wyraził ze zacznie iwestycje jak miasto przeniesie schronisko.
aga
2016-02-10 11:21:14
Nie zgadzam sie na taka lokalizacje, trzeba naprawic to stare schronisko !!! My mieszkancy Osowa bedziemy protestowac i to mocno!!!
Dominaxo
2016-02-10 11:18:07
Tak dla nowego schroniska i zdecydowane NIE dla proponowanej lokalizacji, takie inwestycje buduje się poza obszarami zabudowanymi a nie w pobliżu rozwijającego się osiedla osów i arkońskiego
En
2016-02-10 11:09:21
Zdecydowanie TAK, dla pozostawienia schroniska w obecnej lokalizacji, która jest optymalna pod każdym względem. Na wybieg można przeznaczyć tereny obok schroniska. Kiedyś były plany rozbudowy zoo...Mam wrażenie, że miasto z pomocą wolontariuszy chce przepchnąć swoje interesy, nie patrząc na mieszkańców.
Racjonalista
2016-02-10 11:01:16
Tak dla schroniska, ale Nie dla jego proponowanej lokalizacji. Dobro obywateli powinno stawiać się nad dobrem zwierząt i tyle w temacie. Oczywiście zwierzaki też trzeba szanować
Nie !
2016-02-10 10:53:35
jezeli Pani Karolinie Wilas tak zależy na nowoczesnym schronisku to moze niech sobie pod swoim domem wybuduje takie schronisko. wszyscy sa mądrzy jeżeli takie obiekty powstaja poza ich otoczeniem.
NIE DLA SCHRONISKA W MIEŚCIE
2016-02-10 10:52:19
dlaczego schronisko musi powstac w miescie? To w Dobrej znajduje sie daleko od zabudowan mieszkalnych. Dlaczego by nie rozbudowac tego w Dobrej i zrezygnować ze schorniska na terenie Miasta Szczecin?
nie dla korzyści dla Developera
2016-02-10 10:29:27
jedyną przyczyną pomysły przeniesienia schroniska jest to iż okoliczne tereny znajdujące się w okolicy obecnej lokalizacji należą do developera ktory chce tam zbudować luksusowe mieszkania. Ktorych nikt nie kupi jezeli bedzie w poblizu schronisko ktore raczej nie zapewnia luskusu takim zabudowaniom. Delevloper jasno podkreslił iż zacznie budowe jak miasto przeniesie schronisko. I to jest głowny powod decyzji o przeniesieniu schroniska. Miastu nie zalezy na dobru zwierząt a na pieniadzach ktore otrzyma z podatkow z osiedla. wiecej na: http://regiodom.pl/portal/wiadomosci/inwestycje/szczecin-luksusowe-osiedle-powstanie-przy-alei-wojska-polskiego w artykule znajduja sie dwie sprzecznosci. Najpierw prezes developera mowi ze schronisko nie przeszkadza a potem mowi ze rozmowy beda prowadzone jak juz miasto podejmie decyzje o przeniesieniu schroniska. "Przedstawiciele inwestora mają zjawić się w Szczecinie w kwietniu, gdy już znane będą nowe propozycje dla schroniska dla psów".
Kynolog
2016-02-05 18:12:01
I właśnie o to chodzi.Wybrac miejsce dobre dla zwierząt i dla ludzi.O ile to przeniesienie schroniska jest postanowione.Po to konsultacje są potrzebne!
msand
2016-02-05 17:07:56
Kynolog - śmiechłam (głównie z nicka bo argumentacja zadziwiająca - począwszy od konsultacji gazoportu kończywszy na pubach). A zgiełk uliczny Wojska Polskiego, imprezy na Arenie, Pas taktyczny 12tej że strrzelnicą na Bezrzeczu nie przeszkadza? Daruj sobie.
Kynolog
2016-02-05 14:37:22
Miasto ma podejmować decyzje o lokalizacji po konsultacji z mieszkańcami.Jesli są zastrzeżenia od mieszkańców i grożą protesty to należy wybrać inne miejsce.Terenow wolnych jest dużo na taki cel i to na terenach oddalonych od Chopina.Zwierzakom będzie lepiej w zaciszu a chętni na adopcje psa zawsze dojadą.
msand
2016-02-05 11:08:05
Gościu mało bywasz na Arkonce zatem, skoro bezpośredniego sąsiedztwa nie widzisz. Znaczy jak Zawadzkiego powstało po budowie w 50tych schroniska, to ludzka rzecz fetor i hałas? Bo "po", nie "przed"? Większego debilizmu jak żyję, nie słyszałam. Źolnierze 12tej też narażeni??? Stopień kretyniady osiągnął zenit.
cypeacek
2016-02-04 23:41:16
tak! nowoczesnego schroniska!!!!!
Gość
2016-02-04 22:55:52
O ile wiem na Arkońce nikt nie mieszka a os.Zawadzkiego powstało po schronisku.Wiec nie obrażaj ludzi,którzy walczą o mieszkańców których ta inwestycja pozbawi spokoju i nie tylko..Zrób sobie schronisko pod oknem!
nie chcę schroniska na Chopina
2016-02-04 22:14:06
jeżeli chodzi o pieniądze to napiszmy wprost, bo co ta cała obłuda, że pieskom będzie lepiej. napiszmy ile miasto zyska na sprzedaży atrakcyjnej działki i na co przeznaczy te pieniądze. wtedy możemy dyskutować. nie wierzę, że w mieście nie można znaleźć lepszej lokalizacji jak Chopina, gdzie nie będzie konfliktu społecznego.
msand
2016-02-04 19:47:50
Jaki hałas??? Jaka uciążliwość??? Zbiorowo się czegoś bractwo pieniące nazarło??? Komuś na os.Zawadzkiego albo Arkonki jakiś hałas przeszkadza??? Może fetor??? A może edukacja nikomu nie zaszkodzi? Skąd te pierdy w głowach się lęgnące??? Hałasuje to Wam najwięcej ruch uliczny.
Tak!!!
2016-02-04 19:47:39
Tak!!!! dla nowego schroniska dla zwierzaków.
Pomorzanka
2016-02-04 17:06:23
A dlaczego nie wykorzystać pomysł M.Jacyny Witt z 2014 roku aby schronisko przenieść obok lotniska w Daniu?Może Pani Radna pomoże mieszkańcom Osowa i Skarbówka w proteście przeciw lokalizacji schroniska na Chopina.Zawsze interesujące jest którzy radni sprawdzą prawdziwe intencje pomysłodawców i pomogą mieszkańcom a miastu podsuną mniej konfliktowe rozwiązanie!Wdzięczność i głosy w wyborach zapewnione!
Obserwator
2016-02-04 16:22:10
NIE DLA SCHRONISKA NA OSOWIE! Schronisko obecne pochłonęło!? tyle pieniędzy i jest do likwidacji???Nie można planować budowy schroniska w centrum obszaru rekreacyjnego jakim jest Skarbowka.Ci starsi,biedni ludzie nie zasługują na takie potraktowanie.! Mieszkańcy Osowa mają dostać w prezencie hałas którego nie chce potencjalny developer na Woj.Polskiego!?
Prawo
2016-02-04 14:12:35
Dlaczego nie bierze się pod uwagę lokalizacji na prawobrzeżu Szczecina?
Em Em Szczecin
2016-02-04 14:05:37
Schronisko dla Bezdomnych Zwierząt w mieście jest bardzo potrzebne. Tym bardziej, że daleko nam do krajów bogatych, które problem ten rozwiązują rozliczając za brak opieki nad zwierzętami swoich obywateli. W takich krajach świadomość jest inna bo wynika to z ich kultury i wychowania. W naszych wypowiedziach widać jak podchodzimy do tego problemu. Wszyscy, zarówno obywatel jak i przedstawiciele władzy. Smutne.
Skarbówek
2016-02-04 12:37:25
Z tego co wiem, Skarbówek to głównie siedlisko mieszkalnych willi nieudolnie udających "altanki działkowe" a nie miejsce wypoczynku babć i dziadków, w przeciwieństwie do działek znajdujących się obecnie obok schroniska. I proszę nie traktować pomysłu stawiania schroniska obok zabudować jako dziwny, gdyż obecnie faktycznie też tak jest - małe osiedle znajduje się na ul. Międzyparkowej i część bloków os. Zawadzkiego także znajduje się bardzo blisko i ludzie tam jakoś żyją i nie narzekają. Zatem bez histerii, drodzy mieszkańcy okolic Chopina.
Nowa lokaliacja
2016-02-04 11:59:47
Tak się składa, że obecnie w bliskiej okolicy schroniska znajdują się dwa osiedla - na ul. Spacerowej i Zawadzkiego. Mieszkam na tym drugim, w zasadzie w pierwszym bloku najbliżej schroniska, tuż za działkami w linii prostej jest to może 300 m i jakoś nigdy nie miałam problemu z powodu "ujadających psów" które niby słyszy Pan/Pani w odległości na Osowie 2 km. Nie słyszałam w ogóle, żeby ktoś na to narzekał. Ponadto przypominam, że wartość żadnej działki nie jest stała - tak samo, jak może ona zyskać na wartości, tak może też stracić. Taka kolej rzeczy i nikt nie musi tu niczego nikomu dopłacać. Osowa także to dotyczy. Także te argumenty może sobie Pan/Pani wsadzić do kieszeni:) A co do schroniska to najwyższy czas aby coś z nim zrobić, potrzebuje ona nie tylko modernizacji ale też powiększenia, każda lokalizacja gdzie te dwie potrzeby będą spełnione będzie dobra!
Nowa lokaliacja
2016-02-04 11:59:23
Tak się składa, że obecnie w bliskiej okolicy schroniska znajdują się dwa osiedla - na ul. Spacerowej i Zawadzkiego. Mieszkam na tym drugim, w zasadzie w pierwszym bloku najbliżej schroniska, tuż za działkami w linii prostej jest to może 300 m i jakoś nigdy nie miałam problemu z powodu "ujadających psów" które niby słyszy Pan/Pani w odległości na Osowie 2 km. Nie słyszałam w ogóle, żeby ktoś na to narzekał. Ponadto przypominam, że wartość żadnej działki nie jest stała - tak samo, jak może ona zyskać na wartości, tak może też stracić. Taka kolej rzeczy i nikt nie musi tu niczego nikomu dopłacać. Osowa także to dotyczy. Także te argumenty może sobie Pan/Pani wsadzić do kieszeni:) A co do schroniska to najwyższy czas aby coś z nim zrobić, potrzebuje ona nie tylko modernizacji ale też powiększenia, każda lokalizacja gdzie te dwie potrzeby będą spełnione będzie dobra!
Szczecinianka
2016-02-04 10:58:46
Pomysł przeniesienia schroniska na ul.Chopina jest chybiony.To jest teren w pobliżu zabudowy i dużych osiedli.Halasy ze schroniska,wycie i ujadanie psów, zwłaszcza w nocy,odbierze spokój mieszkańcom Osowa Arkońskiego.To przecież ci ostatni protestowali przeciw lokalizacji na Arkońskiej w 2014 roku.A teraz ten protest jest jeszcze bardziej wskazany..Wazne jest to ze lokalizacja na Chopina to bezpośrednia bliskość Skarbówki,ogrodów i domów.Czy wolontariusze chcieliby aby ich dziadkóm i babcia odebrano możliwość wypoczynku na działkach,wątpię! Schronisko może być przeniesione wyłącznie na granicę miasta lub tereny mało zamieszkałe,jeśli nie może być zmodernizowane w obecnym miejscu, gdzie wydano juz sporo pieniędzy z naszych podatków!
Kto lobbuje za Chopina, przyznawać się?
2016-02-04 07:57:06
Czy ta pani - autorka listu, zdaje sobie sprawę z tego, co pisze? Porównuje teren przy ul. Chopina do tego w Dobrej. Zapomniała tylko spojrzeć na mapę i porównać schronisko w lesie, przy granicy, oddalone od domów, z miejscem leżącym tuż przy ogródkach działkowych i jednym z większych osiedli domów jednorodzinnych (Osów). Kto zwróci różnicę w cenie nieruchomości, które stracą na wartości i kto zwróci zaliczki osobom, które je wpłaciły na poczet domów/mieszkań na Osowie, a stracą, wycofując się, bo nikt nie chce słyszeć ujadania przychodząc zmęczonym po pracy. Już teraz słychać szczekanie spacerując po Osowie, a to 2 km w linii prostej!!!
Patrzac spod mostu...,
2016-02-04 00:13:36
Tak, schronisko dla miejskiej "dziczyzny" ma byc unowoczesnione czy nowoczesne oczywiscie kosztem Podatnikow... a dziesiatki czy moze i nawet 100-ki bezdomnych Ludzi, nie maja gdzie spedzic... tak dnie jak i noce ??
Nowe Schronisko
2016-02-03 22:20:53
Zdecydowanie przydałoby się nowe, większe schronisko z wybiegami.
Darek P.
2016-02-03 18:08:31
A ja popieram przeniesienie w nowe miejsce. Powód jest jeden: w starym miejscu nie ma czego modernizować. To wszystko nadaje się do rozbiórki i zbudowania od nowa. A co w tym czasie będzie ze zwierzętami?
Tak
2016-02-03 17:20:40
Tak dla futrzaków.
watch dogs
2016-02-03 16:58:19
Ktoś wie, która firma deweloperska ma obiecany ten teren pod mieszkaniówkę?
Szczecinianka
2016-02-03 16:19:19
obecny teren można powiększyć. obok jest duzo miejsca na zagospodarowanie. Nalezy skończyć z układami developerow, którzy tylko w sobie zanany sposób otrzymują najatrakcyjniejsze miejsca kosztem istniejących zabudowań. Do schroniska powinien być dogodny dojazd, a jego usytuowanie w niedalekiej odległości od centrum miasta, tak jak dotychczasowe jego położenie. Tak jest w innych stolicach Europy i dobrze to funkcjonuje. Schronisko ma być nowoczesne, a pieniądze należy zagwarantować z miasta. Jeśli są pieniądze na koszmarne pseudorzezby w centrum miasta, to na tak szczytny cel, tez powinny się znaleźć środki.
Bogdana F.
2016-02-03 14:36:04
TAK, dla nowoczesnego schroniska (zmodernizowanego ) ale w tym samym miejscu. Niedawno w Kurierze ukazał się artykuł na temat funkcjonowania i świetnej lokalizacji tego schroniska i dalej, że władze miasta (p. Mync)chcą zagarnąć ten teren dla developera, który zakupił sąsiedni obszar pod budowę ekskluzywnego osiedla i szczekanie psów przeszkadzałoby przyszłym nabywcom lokali. Proponuję REFERENDUM wśród mieszkańców Szczecina, bo tu głównie chodzi o przeniesienie schroniska, czyli o kasę a nie dobro zwierząt. Jest to pełna o b ł u d y argumentacja postulowana przez przedstawicielkę strony społecznej w obradach tzw. okrągłego stołu o "modernizacji schroniska dla bezdomnych zwierząt".

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA