wtorek, 10 grudnia 2019.
Strona główna > Wiadomości > Szczecińska wojenka o nabrzeża - lecą głowy

Szczecińska wojenka o nabrzeża - lecą głowy

Szczecińska wojenka o nabrzeża - lecą głowy
Data publikacji: 2018-01-04 18:04
Ostatnia aktualizacja: 2019-07-09 12:00
Wywietleń: 4018 308155

– Usunięcie naszego przedstawiciela z rady nadzorczej Polsteam Żegluga Szczecińska to jasny sygnał, że zapowiedź o planach współpracy była pozorna. Chodzi po prostu o przejęcie nabrzeży – uważa prezes Żeglugi Szczecińskiej. Wojna o atrakcyjne tereny u stóp Wałów Chrobrego trwa.

W środę, 3 stycznia odbyło się Nadzwyczajne Zgromadzenie Wspólników Spółki Polsteam Żegluga Szczecińska, której wspólnikami są państwowa Żegluga Polska (należąca do Grupy Polska Żegluga Morska) oraz miejska Żegluga Szczecińska.

– Przedmiotem obrad było podjęcie uchwał o zmianie w składzie Rady Nadzorczej spółki. Przedstawiciel Żeglugi Polskiej SA zaproponował odwołanie ze składu Rady Nadzorczej Anny Zaniewskiej – reprezentującej Żeglugę Szczecińską – oraz powołanie Małgorzaty Nowosławskiej – kierownika Działu Kadr Morskich PŻM. Pomimo głosowania „przeciw” przedstawiciela Żeglugi Szczecińskiej Zgromadzenie Wspólników podjęło przedmiotowe uchwały – informuje Dariusz Sadowski z Centrum Informacji Miasta UM.

– Usunięcie naszego przedstawiciela z Rady Nadzorczej pozbawia nas możliwości nadzoru nad bieżącą działalnością spółki. To zatem jasny i klarowny sygnał, że zapowiedzi o planach współpracy były pozorne. Takie decyzje pokazują prawdziwe intencje i teraz widać, że nie chodzi tu o wspólne działania, ale po prostu o przejęcie nabrzeży – mówi Ireneusz Nowak, prezes Żeglugi Szczecińskiej.

Według miasta, działania podejmowane przez Żeglugę Polską SA, ograniczające wpływ mniejszościowego wspólnika na funkcjonowanie spółki Polsteam Żegluga Szczecińska, nie znajdują uzasadnienia merytorycznego.

– Mogą jedynie świadczyć o zmniejszaniu transparentności działania oraz o pozornej chęci współpracy z miastem i Żeglugą Szczecińską. Warto podkreślić, że do kompetencji Rady Nadzorczej należy m.in. powoływanie, odwoływanie i ustalanie wynagrodzenia zarządu oraz wyrażanie zgody na rozporządzanie składnikami aktywów trwałych, w tym oddanie ich do korzystania innym podmiotom na podstawie umów prawa cywilnego, jeżeli wartość rynkowa przedmiotu rozporządzenia przekracza równowartość kwoty 50 tys. euro – dodaje Sadowski

(dar)

Fot. Elżbieta KUBOWSKA

Komentarze

jack
już widzę jak PZM wykłada miliony zł na renowacje nabrzeży, kaktus mi na dłoni wyrośnie jak oni wyłożą kasę na ten remont
2018-01-06 12:42:25
Kolos
Na szczęście PŻM nie odda Żegludze Szczecińskiej tych nabrzeży i utrzyma morskie przeznaczenie. Bo jak to będzie miejskiej spółki to od razu Golema tam coś postawi tak jak obok na miejskich terenach.
2018-01-05 15:26:05
fogo
Hogofogo i ty chcesz być prezydentem. Motyle w brzuchu by Ci się przydały moze wtedy w główce pojawiła by sie troska o Morskie Oblicze Szczecina, a nie nędza PŻM. Niestety menadżerowie jak ś.p. Ryszard Karger rodzą się rzadko
2018-01-05 13:13:11
Gość
Miasto powinno oddać te tereny z zastrzeżeniem że PŻM ma przeprowadzić odpowiedni remont w ciągu maks. 3 lat. I niech teraz się zarząd zastanawia, skąd spółka, która ponoć była w tak słabym stanie finansowym że trzeba było komisarza wprowadzać weźmie kasę na ten remont.
2018-01-05 12:13:17
Zen
Jeszcze żaden polityczny klakier nie był dobrym gospodarzem. Zwłaszcza z nadania "dobrej zmiany", albo "aby żyło się lepiej". To że nabrzeże jest państwowe, czyli niczyje widać gołym okiem. Wygląda gorzej niż sypiąca się elewacja z budynku PŻM. Najbardziej chce mi się śmiać z solidarności PŻM. Chcieli dobrej zmiany to mają. Teraz im głupio się odezwać, że jeden bajzel przykrywa się drugim bajzlem. Miasto teraz powinno oddać udziały i niech PŻM pokaże teraz działanie tego "dobrego gospodarza". Szkoda czasu na przepychanki z pseudo politykami. PŻM, szczecinianie czekają na remont nabrzeży! W przerwie jarania szlugów na 7 pietrze weźcie się za efektywną robotę i z resztą emerytów obmyślcie jak powinny wyglądać nabrzeża, które są wizytówką morskiego Szczecina. Nie zapomnijcie o zamówieniu tabliczek "Nabrzeże Lecha Kaczyńskiego", zaprojektowaniu miejsca na pomnik i kapliczkę. Prezydent Krzystek będzie mieć dzięki oddaniu udziałów więcej pieniędzy na budowanie połączeń tramwajowych do galerii handlowych. Same plusy.
2018-01-05 08:28:53
b
Przecież odwołana pani przyszła do RN dopiero 2 miesiące temu, więc o co chodzi.
2018-01-05 06:43:34
@tkm
Miasto się jednak upiera, bo dobrze wie, ile tak naprawdę są warte te tereny. Ale nie ma szans w tym sporze. PŻM zmodernizuje nabrzeża, zrobi to taniej i lepiej niż miasto. Z korzyścią dla podatników.
2018-01-05 00:11:01
tkm
W takiej sytuacji Miasto powinno sprzedac swoje udziały i wyraźnie oznakować tę część nabrzeża należącą do "dobrej zmiany"
2018-01-04 22:24:25
No tak
Brawo Wreszcie jesy Gospodatrz w PZM
2018-01-04 22:16:25
HogoFogo
Tytuł sugeruje, że wspomniane nabrzeża były niczyje i właśnie zaczęła się walka pomiędzy dwoma konkurentami o ich przejęcie. Otóż nie!!! Nabrzeże od dawna należy do PŻM. Jeśli ktoś upiera się przy wojennej nomenklaturze to właściwym określeniem jest "Atak miasta Szczecin na nabrzeża PŻM". W tej rozgrywce kibicuję ekipie PZM. UM Szczecin może zaoszczędzone w ten sposób pieniądze wydać na likwidację pieców węglowych w swoich mieszkaniach komunalnych (na co przecież wciąż brak środków)... lub na spinacze biurowe.
2018-01-04 20:22:57
I po herbacie
Nie ma w tym nic dziwnego. Większościowy udziałowiec spółki skorzystał z przysługującego mu prawa. Rozpoczynając tę "wojenkę" o nabrzeża, trzeba było się z takim scenariuszem liczyć.....a teraz to PŻM ma pełnie władzy a miasto obudziło się z ręką w nocniku. Chyba słabych prawników ma miasto skoro nie przewidzieli takiego scenariusza.
2018-01-04 18:41:06
somsiad
No to teraz niech wykładają 20 baniek lub więcej na remonty nabrzeży .
2018-01-04 18:30:54

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu
Pogoda
3
na godz. 03:00
Zobacz prognozę na trzy dni

Przez granice

Dodatek specjalny do „Kuriera Szczecińskiego”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
CZYTAJ WIĘCEJ

Über die Grenzen

Sonderbeilage der Zeitung „Kurier Szczeciński”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
LESEN SIE MEHR

Filmy

Wielka Parada Mikołajów

Nekrologi

kondolencje

Sonda

Czy obowiązek tworzenia korytarza życia i jazdy na suwak zwiększą bezpieczeństwo na drogach?

 

W Kurierze Szczecińskim
Pierwsza strona
Kup najnowsze lub archiwalne wydanie Kuriera Szczecińskiego w wersji elektronicznej.
Przejdź do eKuriera
Zamieść ogłoszenie w Kurierze Szczecińskim oraz w wersji elektronicznej.
Daj Ogłoszenie