niedziela, 27 września 2020.
Strona główna > Wiadomości > Dwadzieścia milionów na nabrzeża

Dwadzieścia milionów na nabrzeża

Dwadzieścia milionów na nabrzeża
Data publikacji: 2017-12-29 08:18
Ostatnia aktualizacja: 2019-07-09 11:59
Wywietleń: 2807 307099

Za tydzień (5 stycznia 2018 r.) odbędzie się Zgromadzenie Wspólników spółki Polsteam Żegluga Szczecińska. Najważniejszy punkt spotkania to głosowanie nad uchwałą o przeznaczeniu około 20 milionów złotych na rewitalizację szczecińskich nabrzeży przy Wałach Chrobrego.

Przypomnijmy, że udziałowcami spółki Polsteam Żegluga Szczecińska (PŻS) jest Żegluga Polska z Grupy PŻM (51 proc. udziałów) oraz należąca do miasta Żegluga Szczecińska (49 proc.).

– Na posiedzeniu 5 stycznia udziałowcy reprezentujący Grupę PŻM przedłożą wniosek o dokapitalizowanie spółki Polsteam Żegluga Szczecińska sp. z o.o. kwotą ok. 20 milionów złotych, z wyraźnym zastrzeżeniem, by środki te przeznaczyć na rewitalizację nabrzeży przy Wałach Chrobrego – zapowiada Krzysztof Gogol, rzecznik prasowy Grupy PŻM. – Udziałowcy reprezentujący Grupę PŻM wyrażają przekonanie, że wniosek o dokapitalizowanie spółki w tak szczytnym celu zostanie również poparty w głosowaniu przez stronę reprezentującą miasto. Inny scenariusz nie jest brany pod uwagę, skoro władze Szczecina wielokrotnie deklarowały swoją gotowość do rozpoczęcia prac rewitalizacyjnych, a jako jedyną barierę wskazywały niechęć ze strony drugiego partnera w spółce Polsteam Żegluga Szczecińska, tj. Żeglugi Polskiej z Grupy PŻM. Obecnie to właśnie Żegluga Polska wychodzi z taką propozycją.

Z przeprowadzonych przez udziałowców PŻS reprezentujących Grupę PŻM wstępnych analiz, dotyczących koniecznych nakładów inwestycyjnych, wynika, iż koszt modernizacji nabrzeży należących do spółki (bulwar Chrobrego, Nabrzeże Wieleckie) wyniesie ok. 20 mln zł.

– Gdyby w trakcie realizacji inwestycji koszty zostały przekroczone, Grupa PŻM jest gotowa do zaangażowania dalszych środków – zastrzega rzecznik.

Wspomniane 20 mln zł zostałoby przeznaczone m.in. na umocnienie dna nabrzeży, wymianę systemu odbojowego, wymianę nawierzchni i posadowienie tzw. małej architektury. Po modernizacji u stóp Wałów Chrobrego mogłyby cumować statki mające do 9 m zanurzenia, a więc m.in. oceaniczne cruisery, największe żaglowce itd.

– Jeśli udziałowcy reprezentujący miasto 5 stycznia poprą wniosek o dofinansowanie spółki PŻS, prace modernizacyjne będą mogły ruszyć już w 2018 roku i potrwać dwa lata – dodaje K. Gogol. – Rewitalizacja reprezentacyjnych nabrzeży przy Wałach Chrobrego wpisuje się w strategię rozwoju miasta oraz regionu, która jest tożsama ze strategią spółki Polsteam Żegluga Szczecińska.

(ek)

Fot. Elżbieta KUBOWSKA

Komentarze

o
to który bank przejmie dług inwestycyjny?
2017-12-30 19:55:36
Jas
Do Mariusz: PŻM jest pogrążone w kryzysie finansowym więc jakim cudem mają jeszcze mieć kasę na bulwary i to nie 20 mln a 10 mln podobno a resztę miasto ,a miało być tak pięknie ...
2017-12-29 23:49:10
mariusz
lepiej by Krzystek tym si enie zajmowal ani jego wspaniala brygada. spartola jak wszystkie niie inwestycje miejskie I kasa roztrwonia. lepej by tym zajal sie PZM.
2017-12-29 16:13:46
abc
Dla dobra miasta nie powinno byc podziałow i wszystkie opcje polityczne powinny działac wspolnie,bo leży to w naszym wspólnym interesie-mieszkancow miasta,ttsr i filharmonia zrobily nam najlepsza reklame od 20 lat wiec trzeba dalej wszystko odnawiac,obstawiam ze czesc kasy bedzie z budzetu miasta a czesc z ministerstwa morskiego-zapewne marszałek Brudziński coś tu podziałał bo obecnie to najwazniejszy człowiek w polityce z naszego regionu jakkolwiek by go nieoceniac ma duzo do powiedzenia i jest prawa reka prezesa a bez wsparcia w Warszawie mozemy miec ograniczone pole manewru w inwestycjach jako samo miasto.
2017-12-29 11:03:22
HogoFogo
Szkoda. Miasto zrobiłoby to za 40 mln z szansą na dodatkowe 20 mln na usuwanie usterek.
2017-12-29 11:01:43
Bartek
Aby bulwary lepiej funkcjonowaly nalezy schowac cala jezdnie od stoczni do mostu dlugiego pod ziemia, przy walach stowrzyc plac a od trasy do mostu zabudowac kamienicami, ale taki rozmach i Krzystek...
2017-12-29 10:49:49
Gryf
Pisowska propaganda i celowa zagrywka polityczna.
2017-12-29 10:42:44
mieszkaniecc
@uf -przestan siac ferment ,zaprojektuj lepsze bulwary i za darmo je zbuduj ,na co czekasz
2017-12-29 10:32:05
Holownik
Jeżeli Polsteam Żegluga Szczecińska postawi na tym nabrzeżu prom z funkcją hotelowo - gastronomiczno - kongresową i 4 stateczki to zapomnijcie o udostępnieniu nabrzeża na imprezy miejskie czy Tall Ship-y lub cumowanie Cruisera. Bo gdzie przeholują na 5 dni prom ? W 2018 w Szczecinie mamy Światowe Dni Morza. A temat remontu to taki temat zastępczy. Pytanie powinno brzmieć - kto wykłada 20 mln i skąd one przypłynęły ?
2017-12-29 10:01:02
Szczecin leży nad wodą!
Cyżby marszałek Brudziński w końcu przemówił niektórym do rozsądku(jak wspominał w studiu Kroniki ) jeśli tak to należą mu się podziękowania za działanie dla dobra miasta i jego mieszkanców co wiąże się z rewitalizacją i remontem najważniejszych nabrzeży w mieście, brawo !.W 2020 szykuje się chyba kolejny finał TTSR więc trzeba działać jak najszybciej.
2017-12-29 09:45:24
uf
Może jest nadzieja, że ta część Szczecina nie podzieli losów, pożal się Boże, ....bulwarów.
2017-12-29 08:38:46
Moni
A pod zastaw nabrzeże?:)
2017-12-29 08:32:39

Dodaj komentarz

logo hejt stop
Akceptuję regulamin. Link do regulaminu
Pogoda
10
na godz. 12:00
Zobacz prognozę na trzy dni

Filmy

Skoki z komina Wiskordu

Nekrologi

kondolencje

Joannie Walczak

Sonda

Czy wprowadzenie ulic z uspokojonym ruchem przy zachowaniu miejsc parkingowych w okolicach pl. Orła Białego w Szczecinie to dobre rozwiązanie?

 

W Kurierze Szczecińskim
Pierwsza strona
Kup najnowsze lub archiwalne wydanie Kuriera Szczecińskiego w wersji elektronicznej.
Przejdź do eKuriera
Zamieść ogłoszenie w Kurierze Szczecińskim oraz w wersji elektronicznej.
Daj Ogłoszenie