wtorek, 12 listopada 2019.
Strona główna > Wiadomości > SLD o przemyśle stoczniowym

SLD o przemyśle stoczniowym

SLD o przemyśle stoczniowym
Data publikacji: 2018-10-01 18:58
Ostatnia aktualizacja: 2019-07-09 12:21
Wywietleń: 1816 354136

- Przyszłość zarówno Szczecina, jak i całego regionu jest bardzo mocno uzależniona od odbudowy przemysłu stoczniowego - powiedział na poniedziałkowej (1 października) konferencji Sojuszu Lewicy Demokratycznej Dariusz Wieczorek, kandydat do Sejmiku Województwa Zachodniopomorskiego.

Polityk zwracał uwagę, że w naszym województwie obecnie funkcjonują trzy organizmy gospodarcze: "Gryfia", Park Przemysłowy i tereny spółki ST3, które powinny ze sobą współpracować. Apelował również do wszystkich sił politycznych o wspólne pochylenie się nad problemem przemysłu stoczniowego.

- Dzisiaj jest potrzeba współpracy rządu, samorządu województwa i prezydenta Szczecina, żeby dokonać inkorporacji do Stoczni "Gryfia" pozostałych dwóch jednostek gospodarczych - uważa Wieczorek. - Dzięki temu powstałby jeden organizm, który oprócz remontów statków mógłby również zajmować się ich produkcją. 

Ponadto mówiono o koncepcji budowy promów w Stoczni "Gryfia".

- Jest ona jedynym zakładem w naszym regionie, który ma papiery na działalność stoczniową - przypominał Włodzimierz Wiśniewski, przewodniczący Wolnego Związku Zawodowego Pracowników Gospodarki Morskiej przy Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia SA. - Dzięki niej możemy odbudować przemysł okrętowy. Idea budowy promu jest przez nas popierana, ponieważ będzie gwarantowała miejsca pracy i godne zarobki.  

Wiśniewski podkreślił, że musi być konsensus miedzy wszystkimi firmami związanymi z przemysłem okrętowym.

- Na odbudowie przemysłu stoczniowego powinno zależeć nie tylko władzom zarządu stoczni, ale również władzom miasta, wojewodzie i marszałkowi - wyliczał przewodniczący. 

- Nie ma silnej gospodarki morskiej Szczecina bez przemysłu stoczniowego - dodał Dawid Krystek, kandydat SLD na prezydenta Szczecina. - Proponujemy stworzenie komunikacji miejskiej, która będzie dowoziła pracowników do Wyspy Gryfia, a następnie ich odwoziła.

Ponadto Krystek stwierdził: - Wiemy też, iż miasto ma możliwość wspierania w kwestiach ulg podatkowych od nieruchomości, co ułatwiłoby stoczniom działalność. ©℗

(KK)

Fot. Elżbieta Kubowska

 

 

Komentarze

do Obs.ryver
Mało wiesz, bo biuro jest i pracuje.
2018-10-07 16:38:39
Kaczygród
Nie ma Stoczni Szczecińskiej mówię to... ja... Sam ją zamykałem... A teraz bronię jej jak lew... Rudyendharcerz P.S. Do zobaczenia na Komisji 22
2018-10-02 20:45:50
do partyjnych - nie tylko z sld
Najpierw sprawcie aby psie kupy nie zalegały na chodnikach , trawnikach . Jak tego dokonacie , to może uda sie Wam jakąś stocznię wybudować np. zakład wytwarzający kajaki i łódki z tworzywa sztucznego .
2018-10-02 19:10:09
Papiery
Firma zdycha a OPZZtom tylko polityka i wybory w głowie. Oni żyją w innym świecie, a tymi ich papierami, bez fachowców to się mogą tylko podetrzeć.
2018-10-02 17:58:46
Obs.ryver
Wszak to "Solidarność" wykończyła przemysł stoczniowy(i nie tylko!) w tym Stocznię Szczecińską im.Warskiego!!! dlaczego? Bo była zbudowana przez "komunę"...dla Ludzi Pracy. Odpowiem tez niektórym, spawacze wrócą...ale biuro konstrukcyjne - to zupełnie inna bajka....
2018-10-02 14:22:45
@ Ala
Szkoda, że nie byłaś w środku. Dużo już zainwestowano w sprzęt i maszyny, chociaż potrzeba znacznie więcej. A ludzie z Norwegii i Niemiec wracają. Zrobiła się nawet mała kolejka oczekujących na zatrudnienie w stoczni.
2018-10-02 13:40:35
Ala
Za późno. Nie ma co odbudowywać. Brak wyspecjalizowanych pracowników (już dawno są w Norwegii czy Danii). Nie ma żadnych maszyn i urządzeń specjalistycznych (albo ktoś je przytulił do siebie i nieźle na tym zarobił albo już się rozpadły z rdzy). Co jakiś czas przejeżdżam koło dawnej stoczni i widzę obraz nędzy i rozpaczy. Po stoczni poza napisem nie ma już nic. Rozumiem, że są wybory i kiełbasa wyborcza musi być ale...panowie bez przesady.
2018-10-02 08:21:42
dziwne
Przecież w czerwcu na kongresie morskim w Szczecinie zapowiedziano konsolidację przemysłu stoczniowego. Gryfia i Stocznia Szczecińska za rok lub za dwa lata będą mieć jeden zarząd, najpierw jednak muszą przejść pod nadzór ministerstwa gospodarki morskiej. Sprawa powszechnie znana, a panowie o tym nie słyszeli?
2018-10-02 00:12:58
Czy to nie Jacek Piechota z SLD
jako pierwszy zaczął likwidacje przemysłu stoczniowego i ciężkiego w Polsce (pamiętam jak mówił ze jest pacyfistą i dlatego trzeba rozwalić polską zbrojeniówkę).
2018-10-01 23:28:49
SLD razem ze Służbą Bezpieczeństwa
Ja dla SLD nie wróże sukcesu, do wyborów idzie z byłymi funkcjonariuszami SB , którzy sa na ich listach wyborczych.
2018-10-01 21:41:01
Takie jest SLD
Zniszczyli Stocznię Porta Holding tylko po to, by posiąść Porta Petrol. Teraz chce tę stocznię odbudować? Pytam tow. Wieczorka: na co teraz liczysz? Pozdrówcie tow. harcmistrza TW Roberta - wychowawcę i "opiekuna" harcerzy.
2018-10-01 21:34:53
SLD-wscy kłamcy.
To jakaś paranoja. Lewacy , którzy rozłożyli na łopatki Stocznię Szczecińską i Gryfię mówią o odbudowie przemysłu stoczniowego. Nie dziwię się , że pan przewodniczący Wolnego Związku Zawodowego ( tak naprawdę to lewacki OPZZ i ludzie z SLD ) chce , aby państwo wpompowało w Gryfię kolejne miliony. Jego ludzie na wysokich stanowiskach kręcą tam niezłe lody. A chcą jeszcze większe. A Gryfia co roku ma potężne milionowe straty. Tylko dlaczego władze PIS w regionie na to pozwalają ? A może PIS i SLD są w zmowie.
2018-10-01 20:31:29
Panie Wiśniewski
Panie Wiśniewski, czy te głoszo ne przez pana hasła o połączeniu stoczni są uzgodnione z pana pracodawcą czyli stocznia Gryfia? Czy ma pan zgodę zarządu Gryfii do wypowiadania się w tym temacie? Czy ma pan zgodę na udział w wiecu jako pracownik Gryfii w godzinach pracy?
2018-10-01 20:09:04
Nigdy więcej komuny w Szczecinie!
Czy ten Wieczorek jest normalny? Przecież to właśnie jego kumple, komuchy z SLD rękoma członka KC PZPR Millera i Piechoty zlikwidowały przemysł stoczniowy w Szczecinie dusząc Portę Holding i zamykając pod fałszywymi zarzutami walczący o przetrwanie zakładu ówczesny zarząd PH(w pełni prawomocnie uniewinniony po latach procesu). Całość w zemście za wejście PH w rynek paliwowy zastrzeżony zdaniem komuchów wyłącznie dla nich. Potem zresztą paliwową część holdingu (Portę Petrol) sprzedano, bądź "sprzedano" czerwonemu baronowi z tego rynku. Widocznie komuch Wieczorek myśli(?), że ludzie zapomnieli. Nie komuchu! Pamiętamy!
2018-10-01 19:47:36

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu
Pogoda
4
na godz. 21:00
Zobacz prognozę na trzy dni

Przez granice

Dodatek specjalny do „Kuriera Szczecińskiego”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
CZYTAJ WIĘCEJ

Über die Grenzen

Sonderbeilage der Zeitung „Kurier Szczeciński”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
LESEN SIE MEHR

Filmy

Z wielką flagą przez Szczecin

Nekrologi

Sonda

Czy ścieżki wydeptane przez pieszych na trawnikach, poboczach i skwerach powinny być uwzględniane przez projektantów miejskich przestrzeni?

 

W Kurierze Szczecińskim
Pierwsza strona
Kup najnowsze lub archiwalne wydanie Kuriera Szczecińskiego w wersji elektronicznej.
Przejdź do eKuriera
Zamieść ogłoszenie w Kurierze Szczecińskim oraz w wersji elektronicznej.
Daj Ogłoszenie