Piątek, 27 grudnia 2024 r. 
REKLAMA

„Skarby” z ulic

Data publikacji: 02 października 2019 r. 06:32
Ostatnia aktualizacja: 02 października 2019 r. 06:32
„Skarby” z ulic
 

Buty, odzież, resztki opakowań czy części samochodowych – tego typu „ozdoby” na szczecińskich ulicach nikogo nie dziwią, a służby odpowiedzialne za ich sprzątanie raczej niewielu znaleziskom się już dziwią. W ostatnim czasie doszło jednak do takich sytuacji.

– Każdego dnia zmienia się wystrój jezdni, który jest wynikiem nie tylko nieszczęśliwych wypadków, ale także działania osób bez wyobraźni. Niejednokrotnie pisaliśmy o wiadrach, butlach gazowych czy śmietnikach – przypomina Hanna Pieczyńska, rzecznik miasta ds. dróg i transportu miejskiego. – Tym razem do przedmiotów, które służby usuwają z pasa drogowego, doliczamy kanapę, fotel, kontener i... toi toi.

Każdego dnia średnio 6 razy miejskie służby wyjeżdżają do zdarzeń szczególnych, czyli usuwania różnych przeszkód zagrażających uczestnikom ruchu drogowego w Szczecinie. Firma Vicaro, z którą ZDiTM podpisał właśnie umowę, będzie otrzymywała za to zadanie ryczałtową kwotę niespełna 29 tys. zł miesięcznie.

– Tylko do końca sierpnia do usuwania skutków kolizji było ponad 1300 wyjazdów, uprzątnięto prawie 200 martwych kotów, kilkadziesiąt saren i dzików. Były także psy, borsuki, fretki, jelenie, lisy, łabędzie i wiele innych gatunków zwierząt – wylicza Hanna Pieczyńska. – Niestety, poza sytuacjami losowymi związanymi z kolizjami i wypadkami zdarzają się również działania osób nieodpowiedzialnych i lekkomyślnych. W poprzednich latach służby były wzywane także do usunięcia z jezdni beczki, płyt nagrobnych, ławki, a nawet telewizora! „Fantazja” mieszkańców naszego miasta często powoduje niebezpieczeństwo dla uczestników ruchu drogowego.

– Apelujemy zatem do kierowców, pieszych i rowerzystów. Jeśli widzą coś nietypowego na jezdni, prosimy o telefon do dyspozytora Centrali Ruchu lub Straży Miejskiej – dodaje Hanna Pieczyńska.

Firma, z którą podpisana jest umowa na usuwanie skutków zdarzeń szczególnych, musi dysponować specjalistycznym sprzętem, m.in.: podnośnikiem koszowym, piaskarką, zamiatarką, polewaczką, piłą łańcuchową. Od zgłoszenia dyspozytora Centrali Ruchu wykonawca ma 15 min na reakcję, a likwidacja musi nastąpić w możliwie najkrótszym czasie. Wykonawca zobowiązany jest do usuwania zanieczyszczeń i przeszkód powstałych w wyniku wypadku, kolizji, zdarzeń losowych (silne wiatry, wyładowania atmosferyczne, osuwiska ziemi), aktów wandalizmu stwarzających zagrożenie dla uczestników ruchu drogowego. ©℗

ToT

Fot. ZDiTM

REKLAMA
REKLAMA

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA