Środa, 26 listopada 2025 r. 
REKLAMA

Ruszył przetarg na modernizację ul. Szafera

Data publikacji: 20 lutego 2019 r. 10:11
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 12:33
Ruszył przetarg na modernizację ul. Szafera
 

Ruszył przetarg na jedną z najbardziej wyczekiwanych inwestycji drogowych w Szczecinie: modernizację ul. Szafera i budowę pętli tramwajowo-autobusowej. Otwarcie ofert nastąpi 28 marca.

REKLAMA

Inwestycja obejmuje przebudowę 1,2 km ul. Szafera – od al. Wojska Polskiego do skrzyżowania z ulicami Romera i Modrą. Co przyszły wykonawca będzie musiał wykonać? Przede wszystkim wybuduje dwupasmówkę. Poza tym chodniki i ścieżki rowerowe.

Przy okazji firma, która wygra przetarg, przebuduje skrzyżowanie ul. Szafera z ul. Zawadzkiego na trójwlotowe rondo dwupasowe o średnicy zewnętrznej 50 m, skrzyżowanie z ul. Jarzyńskiego na trójwlotowe rondo dwupasowe o średnicy zewnętrznej 44 m, skrzyżowanie z ulicami Romera i Modrą na czterowlotowe rondo dwupasowe o średnicy zewnętrznej 77 m i skrzyżowanie z ulicami Modrą i Szeroką na rondo turbinowe o średnicy zewnętrznej 40 m. Wybuduje też parking dla samochodów osobowych: 187 stanowisk, w tym jedenaście dla osób niepełnosprawnych.

Oprócz robót drogowych firma ułoży też dwukierunkowe torowisko tramwajowe w pasie rozdzielającym jezdnie oraz wybuduje pętlę tramwajowo-autobusową przy hali widowiskowo-sportowej z czterema torami przy peronach tramwajowych i peronie autobusowo-tramwajowym oraz ze stanowiskami postojowymi dla autobusów.

Inwestycja powinna być zrealizowana w ciągu 18 miesięcy. Projekt przebudowy ul. Szafera objęty jest dofinansowaniem w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

(lw)

Wizualizacja UM

Na zdjęciu: Pętla autobusowo- tramwajowa

REKLAMA

Komentarze

Platan
2019-02-21 08:09:15
Moim zdaniem, do tej inwestycji należy dodać torowisko do ulicy Żołnierskiej.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
40 lat minęło !
2019-02-20 18:07:54
ile to już lat minie od pomysłu do realizacji? - czterdzieści! lat [~1978~2020], pomysłodawcy z BPBK Sz-n to już zapewne na emeryturach, a projektanci gdańscy jakoś nie czują tutejszego klimatu :(
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Grześ
2019-02-20 16:39:29
Po co robić pętle przy Netto-Arena skoro tramwaj ma jechać dalej na Krzekowo i do Taczaka. Wtedy się zamknie obwodnica dla sieci tramwajowej w śródmieściu.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
West
2019-02-20 15:58:17
Tak tak. Wszystko ładnie. A kto będzie prowadził te tramwaje które tam pojadą? Teraz nie ma ludzi do pracy bo widać że tramwaji brAkuje na linii bo nie ma motorniczych.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Dziwne
2019-02-20 14:36:22
Dziwny jest ten zwyczaj budowy co chwilę pętli - na Arkońskiej pętla i zaraz znowu koło hali pętla. Na ul. Kwiatowej pętla i ma być kilometr dalej pętla. Zapętlamy się - i kasa będzie pewnie nieczynna :) Te tory - jeśli będzie jeździć tam jakaś linia - może odciążą linię 75.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
oby
2019-02-20 11:31:49
Byle nie Energopol
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Koko
2019-02-20 11:11:36
A na Szerokiej dobudują ścieżki rowerowe to takie proste. Oby przetargu nie wygrał ten sam co to Arkońską robi.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
,.
2019-02-20 10:45:00
Czyli widać, że od Szafera tramwaj pojedzie, do Żołnierskiej, nowy szlakiem, równoległym do Szerokiej. A Szeroka dalej wąska...
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
czytenik
2019-02-20 10:26:42
Pięknie. Szkoda tylko, że nie przewidziano żadnych drzew. Betonowa pustynia, na której w lecie będzie ciężko "wyrobić".
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
@&@
2019-02-20 10:21:16
A co z przebudową Szerokiej, którą geniusze Krzystka w trakcie remontu zwęzili?
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Tylko zalogowani użytkownicy mają możliwość komentowania
Zaloguj się Zarejestruj
REKLAMA
REKLAMA