Praktycznie bez dyskusji w czwartek (13 października) szczecińscy radni z komisji ds. gospodarki komunalnej, rewitalizacji i ochrony środowiska zgodnie powiedzieli „nie" pomysłowi urzędników magistratu i szefostwu spółki Nieruchomości i Opłaty Lokalne rozszerzenia w mieście obszaru Strefy Płatnego Parkowania od 1 lipca 2017 roku o kolejne ulice, ale i place. Równie jednomyślnie wypowiedzieli się też przeciwko zamiarowi tworzenia niestrzeżonych płatnych placów parkingowych na terenach poza drogami publicznymi.
Przypomnijmy, przygotowany na najbliższą sesję i wniesiony pod obrady przez prezydenta Piotra Krzystka projekt zmian uchwały o SPP przewidywał zwiększenie jej pojemności z obecnych 8 tysięcy do 12 tys. miejsc postojowych, a liczba ulic nią objętych (w całości bądź w części) wzrosłaby w wyniku tej operacji z 80 do 136. Konsekwencją jego realizacji byłaby jednocześnie kolejna akcja wymiany parkomatów za niemałe pieniądze. Radni komisji 8 głosami wydali o projekcie w tej wersji negatywną opinię, przy braku głosów poparcia dla tej koncepcji.
Zgodnie i też negatywną opinię - przy ledwie jednym głosie wstrzymującym się - radni komisji komunalnej wydali o drugim z pakietu parkingowego projekcie uchwały o zasadach korzystania z płatnych placów parkingowych niestrzeżonych (PPPN) poza drogami publicznymi. Radni uznali, że nie będą dawać przyzwolenia na tworzenie czegoś w miejscach, które wskazywane są tylko jako lokalizacje sugerowane. I po tym, jak usłyszeli, że urzędnicy rozważają objęcie nowym systemem opłat m.in. ul. Kolumba (przy mostku na Wyspę Jaskółczą), ul. Duczyńskiego (przy Trasie Zamkowej), ul.ul. Kaszubska/Czarnieckiego i ul. Piotra Skargi, obecnie bezpłatny parking vis-à-vis pomnika Czynu Polaków.
W porządku obrad sesji radnych w najbliższy wtorek (18 października) ma za to znaleźć się projekt stanowiska rady miasta zobowiązujący prezydenta Piotra Krzystka i podległe mu służby do niezwłocznego podjęcia działań w celu dostosowania oznakowania poziomego w obszarze SPP ograniczonego znakami pionowymi (D-44 i D-45) do wymogów określonych w tym zakresie rozporządzeniem ministra infrastruktury z 14 lutego 2014 roku. ©℗
Szerzej na temat pomysłów dotyczących płatnego parkowania w Szczecinie także w piątkowym magazynie "Kuriera Szczecińskiego" i w e-wydaniu z 14.10.2016 r.
Tekst i fot. Mirosław WINCONEK