Sobota, 27 lipca 2024 r. 
REKLAMA

Rowery zabrały miejsca do parkowania

Data publikacji: 04 stycznia 2019 r. 10:07
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 12:29
Rowery zabrały miejsca do parkowania
 

Kilka dni temu na skrzyżowaniu ulicy Jagiellońskiej z Pocztową w Szczecinie pojawiły się stojaki do parkowania rowerów. Ustawiono je na miejscu, gdzie przez lata parkowały samochody. Teren ten należy do tych, gdzie ciężko zaparkować, gdyż jest to obszar przed strefą płatnego parkowania, gdzie nie obowiązują opłaty. Nic dziwnego, że wielu kierowców zostawia tu swoje samochody i do pracy udaje się pieszo. Inni zmotoryzowani, którzy chcieliby zatrzymać się tu na chwilę (chcą nawet płatnej strefy) i zjeść chociażby „szybki” obiad w stojącej na rogu restauracji, mają z tym problem.

Ludzie odpowiedzialni (?) za organizację ruchu w mieście ustawili (zimą, kiedy rowerzystów jest bardzo mało) w czterech punktach (na każdym rogu) stojaki do parkowania rowerów. Odbyło się to kosztem kilkunastu miejsc do parkowania aut. Stojaki, jak widać na zdjęciu postawiono na trotuarze, z którego wypadają kostki i są kałuże. Wielu kierowców parkuje obecnie równolegle do chodnika co powoduje, że przejazd jest utrudniony.

Tekst i fot. Mirosław KWIATKOWSKI

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Wolne miasto Szczecin
2019-01-04 15:01:41
Straż Miejska i Wydział Ruchu Drogowego KMP w Szczecinie-do roboty,telefon,laweta i wio z takimi łosiami do Stobna na plac.Dwa tygodnie akcji,odpowiedni medialny rozgłos i poprawi się parkowanie łosi na wjazdach wyjazdach do/z posesji,na pasach,czy martwych polach.Wam przybędzie w statystykach a miastu zastrzyk gotówki.Sprawa do rozwiązania w miesiąc.Nie rozumiem w czym jest w tym mieście problem.Jeżeli jeden z drugim komendantów nie potrafi od swoich podwładnych wyegzekwować tego,zwolnić ich ze stanowisk.Takich Komendantów którzy sobie nie radzą nam w mieście nie potrzeba.W kolejce czekają inni.
jacek
2019-01-04 14:38:49
Najpierw wybudowaliscie jezdnie dla samochodów a teraz za nasze pieniądze wypieracie je na korzyśc rowerów ,może postawcie znaki zakaz ruchu i wrócimy do ryksz oraz powozów i moze wyprowadzmy sie do jaskin bo rowerzysta wazniejszy od nawet pieszego.Chore miasto i tyle jeszcze zmienicie zdanie ale bedzie za pózno.
Rower to pojazd
2019-01-04 14:36:58
JAk zaparkują rower to będziemy dzwonić na Policję, ze parkuje pojazd w odległości mniejszej niż 10m przed przejściem.
Superintendent
2019-01-04 14:15:52
@Ch.Eng - jakbym miał takiego durnia na łajbie pode mną, to bym go zwiózł w pierwszym porcie a, że bełkoczesz jak pijak to na własny koszt i koszt podmiany zmiennika
Ch. Eng.
2019-01-04 13:31:53
Znaki zakazu parkowania dotyczą pojazdów samochodowych. Rower takim nie jest. Nie pouczać jak sie nie zna tematu.
Ahmed Neumann
2019-01-04 13:30:08
Tylko islam jest odpowiedzią na konflikt rowerzystów i zmotoryzowanych. W Niemczech już to odkryli.
gg
2019-01-04 13:24:51
Zabrania się zatrzymania pojazdu: 1) na przejeździe kolejowym, na przejeździe tramwajowym, na skrzyżowaniu oraz w odległości mniejszej niż 10 m od przejazdu lub skrzyżowania; 2) na przejściu dla pieszych, na przejeździe dla rowerzystów oraz w odległości mniejszej niż 10 m przed tym przejściem lub przejazdem; na drodze dwukierunkowej o dwóch pasach ruchu zakaz ten obowiązuje także za tym przejściem lub przejazdem; Dlatego ustawiono tam stojaki rowerowe, aby zachować te obowiązujące 10 m.
Popieram brawo.
2019-01-04 13:18:16
Czy nikt z komentujących nie zauważył,że stawiane są te "stojaki" tylko tam gdzie są w pobliżu pasy-? A skoro tak,to nie trudno domyśleć się dlaczego.Przepisy PRD mówi wyraźnie jaką należy zachować odległość parkując od przejść dla pieszych i martwych pól wyłączonych z ruchu.Ta odległość to 10 m. Nie każdy kierowca myśli głową i potrafi myśleć,a więc jest ogromnym zagrożeniem dla innych.Tacy janusze i jelenie za nic mają miejsca w których nie parkuje się.Ciesze się i namawiam gorąco Zarząd Dróg aby takich wyłączeń w obrębie pasów czy wjazdów na posesje stawiać jak najwięcej.Karać surowo wywożąc im auta wszystkich tych którzy nas narażają na pieszych lub innych użytkowników na utratę zdrowia i życia.Takie stojaki stawiane są także na Pogodnie.Inicjatywa ma poparcie,szkoda tylko,że jest ich tak mało.
rozwiązanie
2019-01-04 13:06:09
No to może czas najwyższy wprowadzić tam strefę płatnego parkowania, to powinno zapewnić więcej miejsc parkingowych, bo częśc kierowców nie będzie chciała płacić i przeniosą się w inne miejsca.
gg
2019-01-04 12:52:25
Przeciez po to zostąło to postawione aby samochody nie rozjezdzaly chodnika- co widac na fotce, skoro jest zakaz parkowania to jest zakaz, nikt nie ma prawa czy obowiazku dojechac wszedzie autem, pozatym wiele samochodow parkowalo tam w poprzek tak ze nawet chodnikiem nie dalo sie przejsc, jedne sensowne rozwiazanie to parkowanie bokiem wzdluz ulicy
@mx
2019-01-04 12:49:01
Ludzie nie jeżdżą na rowerach nie dlatego, ze nie ma klimatu (choć ten stale się -prawdziwej zimy nie było już od ładnych patu lat), tylko dlatego, ze te miasto nie ma oferty dla osób, ktore chciałyby jezdzic rowerami. W efekcie czego na drogach są tylko rowerowi zapaleńcy. Pomijam to, że najwięcej rowerow jest w krajach skandynawskich, a nie tam, gdzie jest gorąco. Wiekszość z nas woli pozamykać się w samochodach, niż walczyc na drodze o kawałek przestrzeni dla siebie. I tyle.. Kilka stojaków tego nie zmieni, ich główną rolą jest głównie poprawienie bezpieczeństwa piechoty. To, czy zaparkuje tam rower to jest rzecz drugorzędna.
Marcin
2019-01-04 12:42:01
Samochody parkowały tam niezgodnie z prawem! Zniszczyły chodniki i zasłaniały pieszych na pasach! Bardzo dobrze, że postawili tam stojaki...
Może wreszcie czas zrobić porządek w tamtym rejonie
2019-01-04 12:36:07
Wymalować miejsca do parkowania, osłupkować miejsca w których parkować nie wolno, tak jak w innych rejonach Szczecina to może wreszcie skończy się tam Bangladesz
@Lokals
2019-01-04 12:22:57
Nie można parkować 10m przed przejściem, więc jeden ogranicznik by tu nie pomógł. Wkurzają mnie kierowcy takim zachowaniem, bo nie dają szansy innym kierowcom sprawdzenia sytuacji na skrzyżowaniu czy przejściu dla pieszych. Ciężko czasem wyjechać z podporządkowanej, bo nic nie widać. A to, czy to są stojaki, czy słupki, nie ma już większego znaczenia. Rowery nie zasłaniają widoczności, a skoro można coć postawić coś z pożytkiem dla innych, to czemu nie. I szczerze nie obchodzi mnie, że nie ma gdzie stanąć, wielu kierowców ma z tym problem, ja też, ale sami sobie generujemy takie sytuacje, koniecznie chcąc zaparkować pod samym oknem. Skoro mieszkańcom przeszkadza, że nie ma gdzie parkować, to niech piszą do urzędu o wprowadzenie płatnej strefy.
mx
2019-01-04 12:16:15
Poustawiali niepotrzebne stojaki. 1 na 10 jest wykorzystywany. Ludzie nie jeżdżą na rowerach i nie będą jeździć bo tu nie ma klimatu Hiszpanii czy Portugalii. Druga kwestia to odległości pomiędzy dzielnicami co też zniechęca do poruszania się rowerem. Kilku pedałowych debili z magistratu psuje fajnie zorganizowane miasto. Wywieźć te stojaki na złom albo sprzedać w cholerę do ciepłych krajów.
Ale...
2019-01-04 12:14:43
Rower to też pojazd. Więc zgodnie z przytaczanymi przepisami ustawy PoRD nie może tam pakować pomimo umieszczenia tam stojaków.
Leszek
2019-01-04 12:08:34
W tym miejscu nie można parkować żadnym pojazdem, więc .... Nie wiem tylko po co postawili stojaki w miejscu w którym rowerem też nie wolno parkować.
HogoFogo
2019-01-04 12:08:09
Zabawne, że artykuły o rowerzystach ilustrowane są zwykle fotografiami pokazującymi ich zupełny brak zainteresowania wobec przeznaczonej dla nich infrastruktury. Tutaj widzimy puste stojaki rowerowe. Z kolei uczestnicy rajdu nad Świdwie nie korzystali ze ścieżki rowerowej do Tanowa lecz z jezdni.
-szczecin
2019-01-04 12:06:50
To miasto to syf. Z dnia na dzień za nasze pieniądze, idioci tworzą nam uteudnienia. Wybierzcie kogoś z głową na karku i róbcie referenda odwoławcze tych imbecyli z urzędów
jolka
2019-01-04 12:06:33
Czy pan redaktor Kwiatkowski ma prawo jazdy? Jeśli tak, proponuję natychmiast oddać je do wydziału komunikacji i już nigdy więcej nie wsiadać za kierownicę, bo swoją ignorancją w zakresie podstawowej znajomości przepisów stwarza realne zagrożenie dla otoczenia.
Pieszy
2019-01-04 12:05:59
REDAKTOR NIE ZNA PRZEPISÓW! AUTA PARKOWAŁY W ODLEGŁOŚCI MNIEJSZEJ NIŻ 10 M OD PRZEJŚCIA CO POWODOWAŁO, ŻE PIESZY POJAWIALI SOE NA PASACH ZNIKĄD. POPIERAM!!!!
2 w 1
2019-01-04 12:04:15
Jak pisali poprzednicy - auta tak czy inaczej nie powinny tam parkować gdyż jest to niezgodne z przepisami więc twierdzenie, że zostały zabrane miejaca parkingowe dla aut jest nieprawdziwe. Może warto było by się pochylić nad kwestią parkowania przez kierowców bezpośrednio na jezdni przed skrzyżowaniem zamiast winić za ten stan rzeczy zamontowane stojaki. Drugą kwestią, której nie zauważył autor artykułu jest poprawienie widoczności przejść dla pieszych. Kiedy auta były parkowanie bezpośrednio przed przejściem ani pieszy nie widział nadjeżdżających pojazdów ani kierowca pieszych, co było sytuacją niebezpieczną. Warto było by się zastanowić nad pozytywnymi aspektami inwestycji zamiast krytykować i tak niezgodnie z faktycznym stanem rzeczy.
Lokals
2019-01-04 12:01:00
Prawda jest taka, że w dzielnicy, gdzie w ogóle jest ciężko zaparkować, wycięto lekko licząc 8 - 10 miejsc postojowych. Dla bezpieczeństwa przed przejściem można postawić jeden ogranicznik, a po kiego trzy. Same stojaki to porażka, bardzo się zdziwię jak zobaczę choć raz przypięty tam rower. Sama ich lokalizacja to tylko alibii dla czyjejś chorej poprawności w ruchu drogowym. Wiem, że samochody parkują czasem za blisko przejścia, ale tam naprawdę nie ma gdzie stanąć. Co mają robić mieszkańcy wyłapywać tych co pracują w strefie i pakują tuz poza nią na cały dzień zajmując miejsca i co ... wyrzucać te samochody. Jest bardzo ciasno i trzeba się zmieścić, teraz będzie trudniej bo w ramach głupkowatych rozwiązań będzie jeszcze mniej miejsc. Łatwo anonimowo rzucać g.. i się popisywać jaki to ja legal jestem. Prawda jest taka, że nigdy na raz nie będzie tam zaparkowanych tylu rowerów co postawili stojaków, a zaparkować samochodu nie ma gdzie
ajj wajj
2019-01-04 11:59:57
Rowery mi zabrały miejsca do parkowania, i jeszcze mnie pogryzły, straszne. Mam horom curkem.
Pieszy
2019-01-04 11:55:42
Dokładnie. AUTA PARKOWAŁY W ODLEGŁOŚCI MNIEJSZEJ NIŻ 10 M OD PRZEJŚCIA DLA PIESZYCH CO JEST NIEZGODNE Z PRAWEM A POZA TYM PIESZY POJAWIAŁ SIĘ NA PASACH "ZNIKĄD" POPIERAM!!!!
Kierwca
2019-01-04 11:50:14
Redaktorze Kwiatkowski, pora na odświeżenie przepisów PORD. To są miejsca gdzie można parkować z/w na bliskość skrzyżowania i przejścia dla pieszych
Szczecinianin
2019-01-04 11:50:05
Jak przeczytałem w innych komentarzach, nie tylko ja widzę, że autora tego artykuł chyba poniosło, albo miał problem z zaparkowaniem i robi „gównoburzę” Tak jak napisał ktoś wyżej, to miejsca przed przejściem dla pieszych, tam nie powinno się parkować, bo utrudnia to widoczność, po drugie rowerów w mieście coraz więcej, też muszą gdzieś parkować, a dziury i kałuże...aż się roześmiałem :) powstały tam właśnie przez auta parkujące w tym miejscu, poza tym...w czym kałuża przeszkadza w parkowaniu roweru...dzisiaj jest, jutro jej nie będzie ;) Ten artykuł obraża ludzi myślących, autor ma chyba czytelników za kretynów.
5
2019-01-04 11:37:44
Zararkuj rower na pocztowej moze ci go nie ukradna:)
Poważny
2019-01-04 11:25:27
Pan redaktor chyba żartuje. Parzcież widać że samochód stoi wręcz na linii warunkowego zatrzymania przed przejściem dla pieszych co z pewnością znaczy że parkuje bliżej niż dozwolone 10m od przejścia. Proszę się nie poniżać i zmienić ton tego artykułu. https://www.youtube.com/watch?v=jDdn4BUQRl8
Redaktorze..
2019-01-04 11:19:23
..zapomniał redaktor dopisać _nielegalne_ miejsca do parkowania. Lokalizacje stojaków są uzgodnione z organami odpowiedzialnymi za bezpieczeństwo ruchu drogowego, a sama inicjatywa dofinansowana jest ze środków rządowych.
N
2019-01-04 11:02:16
Zlikwidować rowery i cyklistów
hmmmm....
2019-01-04 11:00:43
a czy te stojaki na rowery nie są przy przejściu dla pieszych gdzie samochody nie powinny i tak stawać?
Nikt nic nie zabrał
2019-01-04 10:42:25
Tam dalej są miejsca do parkowania, tylko dla rowerów. Pan Redaktor Kwiatkowski niech nie sieje niepotrzebnego fermentu.
M
2019-01-04 10:31:34
Najlepiej byłoby zlikwidować zimę...

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA