Wtorek 07 grudnia 2021r. 
REKLAMA

Rok w poślizgu na Łęknie. Jesienny finał coraz droższej przebudowy [GALERIA]

Data publikacji: 2021-08-28 15:21
Ostatnia aktualizacja: 2021-08-29 12:41
Rok w poślizgu na Łęknie. Jesienny finał coraz droższej przebudowy
Prace na Łęknie przy przebudowie węzła drogowego z budową odcinka trasy średnicowej. Inwestycja z rocznym opóźnieniem w realizacji. Fot. Mirosław WINCONEK  

Na początku sierpnia minął kolejny z wydłużonych termin ukończenia inwestycji przy szczecińskim węźle drogowym Łękno i budowie odcinka tzw. trasy średnicowej do al. Wojska Polskiego. Nowego aneksu z wykonawcą robót w tej kwestii wciąż nie ma. Całe zadanie zaliczy przynajmniej roczny poślizg. Podawany teraz jako ten realny scenariusz jego finału to październik tego roku, ale to wciąż jedynie deklaracje, a nie konkret.

Zgodnie z ostatnim aneksem do umowy, termin zakończenia prac budowlanych przypadał na pierwszy tydzień sierpnia. Był już przekładany kilka razy. W trzeciej dekadzie października ub.r. upłynął 24-miesięczny termin, w jakim zadanie miało być według zapisów tegoż kontraktu ukończone. Najpierw miasto zgodziło się na termin o trzy miesiące dłuższy. Ten jednak nie został dotrzymany. W jednym z kolejnych aneksów zawartych z wykonawcą, pojawił się zaś zapis o realizacji całego przedsięwzięcia w łącznym czasie aż 33 miesięcy i 15 dni. I ten okazał się niewystarczający. Jednym z powodów poślizgu było zaskoczenie na placu budowy warunkami gruntowo-wodnymi, a w konsekwencji konieczność dokonania korekt projektów i wykonania robót dodatkowych.

Kiedy koniec prac na węźle Łękno?

- Na chwilę obecną nowy termin zakończenia prac nie został wyznaczony - oświadczył nam Piotr Zieliński, rzecznik prasowy miasta ds. inwestycji. - Wszystkie kwestie formalne dotyczące realizacji tego kontraktu i sposobu jego rozliczenia są obecnie przedmiotem wnikliwej analizy ze strony służb miejskich nadzorujących kontrakt. Decyzje na ten moment nie zapadły.

Okazuje się, że w toku realizacji robót budowlanych konsorcjum spółek Roverpol i Rover Infraestructuras, a jeszcze przed upływem sierpniowego terminu ukończenia zadania, zostały zlecone dodatkowe prace, w tym urządzenie dodatkowego pasa jezdni dla prawoskrętu w al. Wojska Polskiego. Te realizowane są przy zamkniętym od dłuższego czasu skrzyżowaniu al. Wojska Polskiego i ul. Bohdana Zaleskiego.

Prace na węźle Łękno w Szczecinie

Kolejne z nich to wprowadzenie zmian w geometrii skrzyżowania al. Wojska Polskiego i ul. Romualda Traugutta na styku z obwodnicą.

- Chodziło o wykonanie dodatkowej relacji dla autobusów komunikacji miejskiej na jednym z wiaduktów, a konkretnie obiekcie WD-4 w relacji z łącznicy nr 1 obwodnicy (od ul. Arkońskiej do al. Wojska Polskiego) w kierunku centrum miasta - tłumaczy P. Zieliński.

Priorytetem udrożnienie Wojska Polskiego

Jak jednocześnie zaznacza miejski rzecznik ds. inwestycji, priorytetem dla miasta, jak również wykonawcy jest obecnie jak najszybsze udrożnienie ruchu w al. Wojska Polskiego. Zgodnie z deklaracjami wykonawcy, powinno tak się stać do końca września. Natomiast puszczenie ruchu po nowym odcinku tzw. trasy średnicowej – od ul. Arkońskiej do skrzyżowania z al. Wojska Polskiego - według deklaracji wykonawcy i urzędników nadzorujących inwestycję - planowane jest w październiku.

Według najnowszego z aneksów, a dokładnie tego z 30.06.2021 r., koszt przebudowy węzła na Łęknie i budowy odcinka trasy średnicowej (wcześniej zwanej obwodnicą śródmiejską) przekroczył już 140 mln 66 tys. zł. Według pierwotnych zapisów umowy, cena, jaką zaoferował wykonawca w przetargu, wynosiła 128 988 695, 13 zł. ©℗

Mirosław WINCONEK

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Mieszkaniec
2021-08-30 14:34:49
Po co wy się wszyscy tutaj podniecacie sami na takiego włodarza głosowaliście więc macie, a co najlepsze przy następnych wyborach znowu pójdziecie na niego zagłosować.
Zwykły obywatel
2021-08-29 12:01:02
A czy te obecne dodatkowe zlecenia przypadkiem nie przypominają zapomnianego zasilania nowego odcinka linii tramwajowej na Arkońskiej ? Czy ta inwestycja nie ma w nadzorze i planowaniu ludzi od projektowania i wyobraźni ?
Zwykły obywatel
2021-08-29 11:57:29
A czy np. ktoś się w ogóle interesował ilością ludzi pracujących na tej budowie i wpływie tego elementu na czas realizacji kontraktu ? Czy ktoś dokładnie przeanalizował czas niezbędny na opanowanie zaskakujących, nikomu nieznanych warunków gruntowo-wodnych na czas realizacji umowy ? Dlaczego dodatkowe zlecenia ze strony inwestora pojawiają się dopiero teraz, na końcu strasznie wydłużonych robót ? Czy coś ma to usprawiedliwić ? Dać uzasadnienie do kolejnych miesięcy przedłużenia ?
Gosc
2021-08-29 11:49:35
Tyle gadacie tyle piszecie a co do czego przyjdzie to będziecie bili im brawa, bo tacy jesteście,
fin
2021-08-29 11:42:36
Priorytetem udrożnienie Wojska Polskiego..a po co ? Wkrótce w centrum rozkopią ulicę WP
fin
2021-08-29 11:40:15
zostały zlecone dodatkowe prace, w tym urządzenie dodatkowego pasa jezdni dla prawoskrętu w al. Wojska Polskiego. ..........?????????????? A to prawoskrętu w pierwotnym planie nie było??
Do -Do zgoda
2021-08-29 11:23:29
..proponuję cofnąć sie do gimnazjum i nauczyć czytać ze zrozumieniem
SromotnikBezwstydny
2021-08-29 10:50:35
Końca nie widać! To spółeczki owych szwagrów roverowych, którzy tak spaprali skrzyżowanie ul. Granitowej i Krygiera w Podjuchach!!! Parza się tam nadal i też końca nie widać! Są gorsi od "słynnego "ENERGOPOLU s.a.!!! Czy ktoś te miejskie inwestycje kontroluje, nadzoruje? Przecież to nasze, podatników pieniądze! To nasze dzieci i wnuki będą spłacać długi za tę spieprzoną robotę!!!
Viola
2021-08-29 10:31:53
Krzystek i jego kamaryla doszczętnie zdemolowali służy inwestycyjne Szczecina i efekty jak widać.
aa
2021-08-29 08:52:13
Proponuję bez przetargów,z marszu dać tym spółkom kolejne roboty. Wojska Polskiego i Kolumba. To są po prostu jakieś kpiny.
Do zgoda
2021-08-29 07:42:26
Masz rację świat idzie do przodu ale nie tak jak sobie wyobrażasz. Wszędzie wyrzuca się auta z centrów, czemu służy m.in. zwężenie woj. polskiego. Pojeździj trochę po zachodzie,przypatrz się, ogarnij kuwetę
popiół na głowy
2021-08-28 22:24:10
Podpisując umowę prywatnie, zapisuję kary umowne za poślizg terminu wykonania. Tu najwidoczniej podpisano umowę ze stawką godzinową - im dłużej trwają prace, tym więcej kosztują. Przeciągnięcie czasu pracy już zwiększyło wartość umowy o ponad 11 milionów. Czy ta kwota zostanie pokryta przez miejskich urzędników, czy przez nas, mieszkańców? Pewnie przez nas, bo nieudolnie wybraliśmy naszych przedstawicieli, więc mamy to, na co zasługujemy. Tak nam dobrze, że dobrze nam tak.
Stańczyk
2021-08-28 20:46:42
Dlaczego ta konkretna inwestycja nie jest jeszcze przedmiotem kontroli ze strony CBA lub CBŚP.Co jeszcze -jakie przesłanki muszą zaistnieć by jedna czy druga instytucja z urzędu lub na wniosek podjęła kontrolę-? Aktywista Matecki i ta druga pani od rozliczania afer w mieście-co z Wami-?
przerażony
2021-08-28 19:45:07
A teraz zacznie się dwuletni , czyli cztery lata w łeb, remont Wojska POlskiego przy skrzyżowaniu z placem Zwycięstwa. Wymyślił to idiota, by z czterech pasów ruchu zrobić deptak!!!
mi9
2021-08-28 19:44:59
Urzędnicy Krzystka wiedzą co robią, każdy miesiąc dłużej to więcej wypłat, czas na mulenie w robobci bo nic nowego nie trzeba robić. Premia, trzynastka. Teraz rozumiecie że każdy rok opóźnienia to tylko zysk dla urzędników. Nikomu nie zależy by coś wcześniej zrobić
oighrt
2021-08-28 18:19:46
Proszę, przestańcie już pisać o czymś co jest normą. Napiszcie jak coś zostanie ukończone w terminie.
ale nędza
2021-08-28 17:44:18
tramwaj tylko jednym torem :(
zgoda-kierowca,
2021-08-28 17:40:07
pełna zgoda. Takiego czegoś nie widziałem w tym mieście.. a dobiegam 60tki. Krzystek zostawi to miasto w beznadziejnym stanie... tragedia. Kiedyś miasto zieleni. Teraz miasto betonozy. Komunikacyjnie .. nic nie napiszę bo trzeba by kląć. Pojazdów przybywa z roku na rok, od wielu lat. I co? I nic. Ilość mostów od wielu lat bez zmian. Ulice zamiast przejezdne ..staja się "wąskimi gardłami" z różnych względów. To wygląda jakbyy urzędasy nie wiedzieli że świat idzie do przodu... Bez rozumnie...
jan nowak
2021-08-28 16:36:29
wykonawca tym razem nie napotkał niewybuchów, min , zasypanych dział, niezaznaczonych na mapach geodezyjnych rur przewodów , kabli - bo przy torach kolejowych trudno o takie znaleziska, więc wymyślił że na górce miał trudne warunki gruntowo - wodne. No tak, koparka zahaczyła o rurkę drenarską odprowadzającą wodę spod torów i wielkie halo. Geolodzy nie badali gruntu przed rozpoczęciem robót ? No badali , jest wynik , ale gdzieś tam leży.... pismakom można wkręcać kit
ekspert
2021-08-28 16:18:16
będzie października 2022, to jest pewne
kierowca
2021-08-28 15:49:39
Jakie to szczęście, że mamy takiego wspaniałego prezydenta i jego też wspaniałą ekipę /mam nadzieję, że żadnych kar nie naliczą/. Tylko płakać i dalej na niego głosować, jest jeszcze tyle do zepsucia.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA