Już w najbliższy poniedziałek (5 listopada) ruszy remont sali obsługi świadczeniobiorców w Zachodniopomorskim Oddziale Narodowego Funduszu Zdrowia w Szczecinie. Interesanci będą obsługiwani w tymczasowych pomieszczeniach. Można się spodziewać utrudnień. Dlatego NFZ namawia, by sprawy, które nie wymagają osobistej wizyty w Oddziale NFZ, załatwiać korespondencyjnie.
Dla osób, które przyjdą do Funduszu, a będą chciały uniknąć ewentualnego oczekiwania na obsługę przy stanowisku, przygotowana będzie skrzynka podawcza. Do niej będzie można wrzucić wniosek, zlecenie, skierowanie czy formularz.
- Nowa sala, którą oddamy do użytku w połowie grudnia tego roku, będzie warta czasowych utrudnień: zaprosimy Państwa do miejsca wyposażonego w wygodne i estetyczne meble, nowocześniejsze systemy informatyczne, lepiej urządzonego, przyjaznego i bardziej funkcjonalnego - informuje Małgorzata Koszur, rzeczniczka prasowa ZOW NFZ w Szczecinie. - Do tego czasu będziemy zachęcać klientów, by sprawy niewymagające osobistego udziału, załatwiali korespondencyjnie: wniosek o EKUZ można wysłać tradycyjną pocztą, e-mailem, faksem lub złożyć w Internecie, przez profil zaufany. Z tej ostatniej możliwości można skorzystać także zakładając konto w ZIP - Zintegrowanym Informatorze Pacjenta. Tradycyjną pocztą można wysłać skierowanie na leczenie uzdrowiskowe, zlecenie na wyrób medyczny, formularz unijny. Potwierdzone zlecenie, gotowy EKUZ, zarejestrowany wniosek unijny – zostaną wysłane pod wskazany adres zwrotny.
W przypadku osobistej wizyty w oddziale Funduszu, aby uniknąć ewentualnego czekania na obsługę przy stanowisku, możliwe będzie skorzystanie ze specjalnie oznakowanej skrzynki podawczej, do której można będzie wrzucić wniosek, zlecenie, skierowanie czy formularz.
- Wszystkie sprawy przekazane korespondencyjnie lub do skrzynki podawczej zostaną załatwione rzetelnie i niezwłocznie, a dokumenty odesłane pocztą - zapewnia rzeczniczka i przeprasza za utrudnienia.
Nowa sala obsługi zostanie wyposażona w wygodne i estetyczne meble. Stanowiska obsługi klientów, których ilość zostanie zwiększona z 8 do 9, będą dostosowane do standardów RODO - maja zapewnić ochronę prywatności. W sali będą wydzielone strefy dla oczekujących. Łatwiejszy będzie dostęp do kancelarii - bo punkt podawczy będzie usytuowany w sali obsługi, tuż przy wejściu.
W połowie grudnia do dyspozycji interesantów zostanie oddana nowa sala obsługi. Ale to jeszcze nie będzie koniec remontu.
- Dalsze prace, które nie będą się wiązać z tak poważną reorganizacją stanowisk, planowane są na początek 2019 roku - poinformowała Małgorzata Koszur. - W styczniu zamontowane zostaną automatycznie przesuwane drzwi, co ułatwi dostęp do pomieszczeń, w tym osobom poruszającym się z wózkami dziecięcymi, na wózkach inwalidzkich, o kulach czy za pomocą balkoników. Modernizacji poddane zostaną również systemy informatyczne, które usprawnią i przyspieszą obsługę interesantów.
(sag)
Fot. wizualizacje ZOW NFZ