Poniedziałek, 23 grudnia 2024 r. 
REKLAMA

Remont w NFZ. Jeśli możesz, odłóż wizytę

Data publikacji: 31 października 2018 r. 09:04
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 12:24
Remont w NFZ. Jeśli możesz, odłóż wizytę
 

Już w najbliższy poniedziałek (5 listopada) ruszy remont sali obsługi świadczeniobiorców w Zachodniopomorskim Oddziale Narodowego Funduszu Zdrowia w Szczecinie. Interesanci będą obsługiwani w tymczasowych pomieszczeniach. Można się spodziewać utrudnień. Dlatego NFZ namawia, by sprawy, które nie wymagają osobistej wizyty w Oddziale NFZ, załatwiać korespondencyjnie.

Dla osób, które przyjdą do Funduszu, a będą chciały uniknąć ewentualnego oczekiwania na obsługę przy stanowisku, przygotowana będzie skrzynka podawcza. Do niej będzie można wrzucić wniosek, zlecenie, skierowanie czy formularz. 

- Nowa sala, którą oddamy do użytku w połowie grudnia tego roku, będzie warta czasowych utrudnień: zaprosimy Państwa do miejsca wyposażonego w wygodne i estetyczne meble, nowocześniejsze systemy informatyczne, lepiej urządzonego, przyjaznego i bardziej funkcjonalnego - informuje Małgorzata Koszur, rzeczniczka prasowa ZOW NFZ w Szczecinie. - Do tego czasu będziemy zachęcać klientów, by sprawy niewymagające osobistego udziału, załatwiali korespondencyjnie: wniosek o EKUZ można wysłać tradycyjną pocztą, e-mailem, faksem lub złożyć w Internecie, przez  profil zaufany. Z tej ostatniej możliwości można skorzystać także zakładając konto w ZIP - Zintegrowanym Informatorze Pacjenta.  Tradycyjną pocztą można wysłać skierowanie na leczenie uzdrowiskowe, zlecenie na wyrób medyczny, formularz unijny. Potwierdzone zlecenie, gotowy EKUZ, zarejestrowany wniosek unijny  – zostaną wysłane pod wskazany adres zwrotny.

W przypadku osobistej wizyty w oddziale Funduszu, aby uniknąć ewentualnego czekania na obsługę przy stanowisku, możliwe będzie skorzystanie ze specjalnie oznakowanej skrzynki podawczej, do której można będzie wrzucić wniosek, zlecenie, skierowanie czy formularz. 

- Wszystkie sprawy przekazane korespondencyjnie lub do skrzynki podawczej zostaną załatwione rzetelnie i niezwłocznie, a dokumenty odesłane pocztą - zapewnia rzeczniczka i przeprasza za utrudnienia.

Nowa sala obsługi zostanie wyposażona w wygodne i estetyczne meble. Stanowiska obsługi klientów, których ilość zostanie zwiększona z 8 do 9, będą dostosowane do standardów RODO - maja zapewnić ochronę prywatności. W sali będą wydzielone strefy dla oczekujących. Łatwiejszy będzie dostęp do kancelarii - bo punkt podawczy będzie usytuowany w sali obsługi, tuż przy wejściu. 

W połowie grudnia do dyspozycji interesantów zostanie oddana nowa sala obsługi. Ale to jeszcze nie będzie koniec remontu.

- Dalsze prace, które nie będą się wiązać z tak poważną reorganizacją stanowisk, planowane są na początek 2019 roku - poinformowała Małgorzata Koszur. - W styczniu zamontowane zostaną automatycznie przesuwane drzwi, co ułatwi dostęp do pomieszczeń, w tym osobom poruszającym się z wózkami dziecięcymi, na wózkach inwalidzkich, o kulach czy za pomocą balkoników.  Modernizacji poddane zostaną również systemy informatyczne, które usprawnią i przyspieszą obsługę interesantów.

(sag)

Fot. wizualizacje ZOW NFZ
 

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Edmund
2018-10-31 20:59:53
Mam 72,miałem umówioną wizytę na marzec 2o20.jako źe jestem ugodowy wpadnę za 20 lat.
Edmund
2018-10-31 14:45:39
Mam 72,miałem umówioną wizytę na marzec 2o20.jako źe jestem ugodowy wpadnę za 20 lat.
Świnoujścianka
2018-10-31 10:33:55
Rozmawiając z pracownicą ZOW NFZ miałam wrażenie, że dodzwoniłam się do rzeczywistości żywcem wziętej z filmy "Miś". Jestem pewna, że wizualizacja, aranżacja etc niewiele pomoże.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA