Piątek, 08 listopada 2024 r. 
REKLAMA

Radny Matecki namawia do usunięcia pokomunistycznego pomnika [GALERIA]

Data publikacji: 02 marca 2023 r. 11:38
Ostatnia aktualizacja: 04 marca 2023 r. 20:49
Radny Matecki namawia do usunięcia pokomunistycznego pomnika
Dariusz Matecki: "W wolnej Polsce nie ma miejsca na sowieckie pomniki".  

Dariusz Matecki, radny Rady Miasta Szczecin i najważniejszy polityk Solidarnej Polski w województwie zachodniopomorskim, nawołuje do usunięcia pokomunistycznego pomnika przy ulicy Emilii Gierczak w Szczecinie. Zwraca uwagę na kontekst wojny na Ukrainie. 

Polityk SP przypomina, że Rada Miasta Szczecin 28 czerwca jednogłośnie przyjęła uchwałę w sprawie demontażu pomnika „Poległym w Walce o Wyzwolenie Dąbia”. 

- Do dzisiaj on tutaj stoi. Minął już rok od rosyjskiej agresji na Ukrainę. 34 lata wolnej Polski, a w dalszym ciągu w Szczecinie stoi sowiecki pomnik upamiętniający tzw. wyzwolenie, bo żadnego wyzwolenia nie było. Dzisiaj oznaczymy ten pomnik, jako "do usunięcia", bo już dawno go tu nie powinno być - mówił Dariusz Matecki podczas konferencji w Dąbiu. - W wolnej Polsce nie ma miejsca na sowieckie pomniki, w wolnej Polsce nie ma miejsca, żeby upamiętniać sowieckich zbrodniarzy. Ten pomnik 30 lat temu powinien zniknąć. 

Aby zwrócić uwagę na swój apel, radny wraz ze współpracownikami owinął obiekt czarną folią i poprzyklejał do niej antykomunistyczne grafiki. 

Zdaniem Dariusza Mateckiego na Pomorzu Zachodnim jest jeszcze kilka tego rodzaju upamiętnień, które należałoby usunąć - w Pyrzycach, w Płotach, w Nowogardzie, na Cmentarzu Centralnym w Szczecinie. ©℗

(as)

 

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

@Patriota
2023-03-04 20:15:14
Nie obraź się ale pierd... jak potłuczony... Po raz kolejny próbujecie oskarżać nie sprawcę tylko sygnalistę. To sprawca cieszył się waszymi względami, to sprawca korzystał z waszego wsparcia i to sprawca wykorzystał wasze dzieci... Może w końcu zrozumiecie że obdarzanie wzgledami dewiantów nie jest dobrym pomysłem...
@patriota
2023-03-04 19:56:49
Piszesz o tej tragedii młodego człowieka którego skrzywdził i dawał narkotyki wasz koleś z którym sobie cykaliście fotki? Jak on sobie mógł poczyniać , mieliście zamknięte oczy czy co?
Patriota
2023-03-04 14:44:50
Trzeba powiedzieć jasno, prosty lud dopuścił do kierownicy pijanego kierowcę. Jeśli się potwierdzi, że syn pewnej posłanki przez gnoi z Radia Szczecin popełnił samobójstwo, to obiecuję sam wam nakopię do dupy.
matka
2023-03-04 14:37:01
Matecki za własne pieniądze rozwalaj nawet całe Dąbie.
dziekujemy za pamięć
2023-03-04 08:44:44
super artykuł, Pan M. robi w sumie dobrą robotę, dzięki niemu zauważam takie zasłużone pomniki.
@Tak
2023-03-03 14:36:36
Technicznie to Szczecina przed wojskami gen Batowa bronili do końca Walończycy z SS Wallonie. Niemcy zwiali... Warto też przypomnieć że decyzję o wysiedleniu ludności cywilnej z Szczecina podjęło niemieckie dowództwo podczas przekształcania miasta w Festung Stettin... To nie jest pomnik wyzwolicieli tylko pomnik okupantów którzy zwyciężyli innego okupanta.
do oliver
2023-03-03 13:33:04
Jakby matołecki kiedykolwiek sie przejmował tym, ze na jego fanaberie są marnowane pieniądze mieszkańców. Powinien z własnej kieszeni pokryć likwidację, skoro tak bardzo mu przeszkadza ten pomnik ale oczywiście tego nie zrobi, bo on potrafi tylko gardłować ale płacić mają, jak zawsze, inni. Ten gość to pasożyt społeczny i szkodnik
Oliver
2023-03-03 09:21:28
Pan RADNY się do TEMATU zabiera od DUPY STRONY, jak przystało na towarzystwo wiadomego pochodzeia ideologicznego, żeby etnicznego nie napisać. Na głosy liczy POSPOŁU i BIEDOTY. Przecież ten POMNIK to GRÓB jest, MASOWY! Trzeba by przekopać wykopać, zakopać jeszcze raz we jakimś MAUZOLEUM, najpierw teren ogrodzić, księdza zawołać, KOPARKOWEGO, IPN, itd ... kto za to zapłaci? W czynie SPOŁECZNYM BĘDZIETA DZIAŁAĆ?
Piłsudski
2023-03-03 09:20:23
A ja wzywam do usunięcia Mateckiego.
Dziega
2023-03-03 09:16:26
Matecki powinien się ysunac na maczna
Tak
2023-03-03 08:55:02
Tak,Tak, Matecki zna bardzo dobrze historie Szczecina, to nie Rosjanie wyzwalali Szczecin to Niemcy wyzwalali Szczecin od Niemiec. A Polskie pomniki na Ukrainie też nie mają racji bytu bo Polacy byli okupantami Lwowa, Stanisławowa i wielu innych miast na Ukrainie.
@1944-1993
2023-03-03 08:22:36
No to jeszcze raz i na spokojnie, to jest pomnik wyzwolicieli tylko tak się składa że ci wyzwoliciele wcześniej napadli razem ze swoim sojusznikiem Niemcami Polskę i okupowali znaczną jej część a potem gdy się pożarli to w końcu jednego okupanta zastąpił inny. Więc nikt tu nie wyzwalał a jedynie dwoch okupantów miało konflikt i po poczatkowym sukcesie jeden z nich przegrał. Wyzwolenia tu nie widzę a co najwyżej zniewolenie...
@Józef cd2
2023-03-03 07:49:50
Rotmistrz Pilecki powiedział,że Auschwitz to były igraszki w porównaniu do metod ubeckich.Na szczęście takich przygłupów,ludzi ograniczonych,bez elementarnej wiedzy,którzy w domu nie mają żadnej książki opisującej dzieje Polski zostało w Polsce niewielu.Dlatego składam Panu Dariuszowi Mateckiemu podziękowania,że pomimo opluwania,wyszydzania i gróźb robi piękną robotę dla sprawy polskiej.Chylę nisko mój stary kark.Były więzień polityczny PRL.W.B.
@Józef cd
2023-03-03 07:41:41
Lewactwo nie ma pojęcia,że komuniści w swojej historii zamordowali ponad 100 milionów ludzi na całym świecie.Do nich nie dociera,że system komunistyczny został narzucony Polsce siłą wbrew woli społeczeństwa.Oni nie pamiętają,że Jaruzelski w imieniu wojska polskiego wydał wojnę narodowi i wsadzał do więzień najlepszych synów i córki Polski.Ogrom zbrodni Armii Czerwonej i Ludowego Wojska Polskiego jest niewyobrażalny,a ich metody represji przechodzą ludzkie pojęcie.
acotam
2023-03-03 07:39:30
jakby ważniejszych spraw nie było?! że owinęli to dobrze. ponosić koszty likwidacji ? szkoda miejskich pieniędzy lepiej dać tym biednym rencistom którym PiS zabrał ulgę rehabilitacyjną. Chyba że Matecki zadeklaruje że usunie na własny koszt- byle nie z funduszu solidarności zawłaszczonego przez ziobrystów.
@Józef
2023-03-03 07:29:11
Nie pisz do lewactwa o Panu Cogito,albowiem oni nie wiedzą kim był Zbigniew Herbert,Marek Hłasko,Marek Nowakowski i inni polscy pisarze nie kłaniający się czerwonej zarazie.Nie mają pojęcia,że Polski orzełek zgubił koronę w drodze do zniewolenia kraju.Dla nich Rokkosowski był polakiem,Jaruzelski bohaterem.Nieważne,że zmieniono nazwę Katowice na Stalinogród,że komuniści chcieli przyłączyć Polskę do CCCP.Skąd mają wiedzieć,że Ludowe Wojsko Polskie strzelało do polaków.liczy się co pokaże TVN.
Aleksandria
2023-03-02 23:03:59
Ja bym zaczęła od wyburzenia tych KOŁCHOZOWYCH BLOKÓW - CELI dla ludu pracującego miast demokratycznego państwa prawa RAZWIEDUPRU JUDY ... a Michu Kaśka powiedział, wczoraj słyszałam, przy okazji sensancji metropolirtarnej z KOPARKĄ na ZAMKU, mówił, że to jakaś PROWOKACJA jest WIRTUALNEJ POLSKI WSI!
Kwiczol
2023-03-02 22:44:00
Brawo Matecki.Czerwona zaraza ujada,Slychac wycie-znakomicie!
1944-1993
2023-03-02 22:29:49
Ponawiam pytanie: co się stało z gwiazdą z tego pomnika? A teraz bez zacietrzewienia i na spokojnie jeszcze raz: 1 Armia Polska w ZSRS (berlingowcy), która u boku Armii Czerwonej przymaszerowała z Ukrainy, składała się w części z Polaków, którzy nie zdążyli do Armii Andersa i walczyli pod znakiem orła. Większość oficerów stanowili sowieci (różnej narodowości) spod znaku gwiazdy. Okupacyjna armia czerwona została tu aż do 1993. Trzeba rozróżnić te dwa tematy.
Krótko
2023-03-02 22:01:06
Szczecin przeprasza za Mateckiego
Piotr
2023-03-02 21:03:49
Mam nadzieję, że pan redaktor złożył zawiadomienie na komisariacie Policji Szczecin-Dąbie. Nieważne czyj to pomnik, nie wolno dewastować.
Józef
2023-03-02 20:46:35
Zauważyliście po czym poznać postkomunistę? Po chamstwie w dyskusji, obelgi , poniżanie przez nazwisko, upokarzanie, rechot półgłówka zamiast argumentu. To właśnie nimi brzydził sie Pan Cogito
Rotmistrz
2023-03-02 20:43:02
Ci sami obrońcy pomnika w Dąbiu głosowali i popierali Kwaśniewskiego pijanego na grobach polskich oficerów zamordowanych przez Rosjan. To wypaczone umysły
@1944-1993
2023-03-02 20:19:28
I co w związku z tym? Po pierwsze, to w tamtych czasach gwiazdą wszystko oznaczano, to żaden wyjątek. Po drugie, w armii czerwonej było wielu Polaków, zwłaszcza w oddziałach na tym terenie. Czego nie pojmujesz? Poczytaj wcześniejsze wpisy, już wszystko zostało opisane. A jak ci mało, to poczytaj troche rzetelnych źródeł, to może sie dowiesz kto wyzwalał pomorze i najwięcej krwi tu przelał. Może ty nikogo nie znasz ale ja mam w rodzinie przodków którzy walczyli w tej armii i byli Polakami
Janek z Rudego
2023-03-02 20:18:19
Rokossowski był Polakiem i dlatego uciekł do Moskwy? Co za brednie tu piszą , widać że to dla nich Miller jeździł z reklamówką do Moskwy po pieniądze by rozruszać na nowo komunę w Polsce. Robotnicy mieli rację że to tałatajstwo pogonili no ale ich oszukano. Precz z komuną !
Dąbiak
2023-03-02 20:15:12
Hej komuchy, nie możecie sobie tego pomnika wziąć i postawić w swojej partyjnej siedzibie? Po co nam tu wciskacie komusze pamiątki? My możemy po nowemu uczcić ofiary wojny
Leo Bonhardt
2023-03-02 20:12:35
Czegóż to nie wymyśli radny szMatecki, aby zaistnieć w przestrzeni publicznej.
do 1944-1993
2023-03-02 20:06:24
Idąc taką drogą dedukcji, można dojść do różnych wniosków. Jakby spojrzeć na niektóre wydarzenia, niektórych ludzi to dopiero byś się zdziwił co można wydedukować.
1944-1993
2023-03-02 19:44:20
Co się stało z gwiazdą z tego pomnika? Orła tam nie było, tylko gwiazda, więc chyba wiadomo, którą armię upamiętnia. Robotniczo-Chłopska Armia Czerwona (Rabocze-Kriestjanskaja Krasnaja Armija) wraz z NKWD byłą armią okupacyjną na ziemiach dzisiejszej Polski od 1944 do 1993 roku.
kot Filemon
2023-03-02 19:42:01
Dariusz Matecki, radny Rady Miasta Szczecin i najważniejszy polityk Solidarnej Polski w województwie zachodniopomorskim wyraźnie chce przebić popularnością naszego Szczecińskiego celebrytę - kota GACKA. Panie radny obaj jesteście grubi z przejedzenia i wyglądacie podobnie, ale GACEK ma to coś a Pan ma... chyba nie trzeba rozwijać myśli, każdy niech sobie dopisze co Pan ma...
gosc
2023-03-02 19:33:55
matecki..wypie..przygl...
Nie wierzę TFU !!!
2023-03-02 19:09:26
Matecki = DÓMA POMOŻA
@Baca
2023-03-02 18:03:45
Czy ty w ogóle masz pojęcie o jakim pomniku mówisz? O czyim portrecie piszesz? Bo chyba nie o rzeźbie 2 anonimowych żołnierzy którzy widnieją na tym pomniku i są ubrani w Polskie mundury? Następnym razem zanim sie wypowiesz, to dokształć sie w temacie ignorancie. ten pomnik nie ma nic wspólnego z komunistami, poza faktem że powstał w czasie komuny - jak wiele innych w naszym mieście
@2 Wojna Światowa
2023-03-02 17:53:35
Kolejny głąb poPiSujacy się nieznajomością historii. Wróć do szkoły albo przeczytaj wcześniejsze komentarze, choć wątpię ze zrozumiesz. To jest pomnik ofiar bitwy o Dąbie, a nie żadnych komuchów. Wśród tych ofiar było bardzo wielu Polaków ale nawet wśród pozostałych czerwonoarmijców, niewielu było komunistów, większość została wcielona do armii przymusowo i czy chciała czy nie, walczyła za naszą wolność od nazistów. Za najwyższą ofiarę, należy im się pamięć i nie ma znaczenia nic więcej
@Czas
2023-03-02 17:25:13
Nigdy nie powinien tam stanąć.
kaśka
2023-03-02 17:20:09
Czy możemy mieć pomniki bohaterów (niekoniecznie z tej półki co Michu) czy jakiś politykier będzie nam narzucał co jest OK, a co nie.W jego przypadku, nie wyrywałabym się, mając nieciekawych przodków, to jest bardzo śliskie. Na polityce się nie znam,ktoś kiedyś zwrócił mi uwagę, że jak przodkowie byli wyznawcami pewnych doktryn, to następne pokolenia też (albo takich samych, albo wprost przeciwnych). Tak na marginesie dziwię się takim politykom,mają rodziny, dzieci, jak spojrzeć w lustro? Mamona
@Czas
2023-03-02 17:08:13
Przyjdzie czas "dekaczyzacji", to będą spadać wszystkie pomniki buty tego reżimu jeden po drugim. Pal sześć JPII, on przynajmniej nie był z pisu. Pierwszy to powinien polecieć pomnik przy Wojska Polskiego, postawiony na złość i wbrew woli mieszkańców Szczecina
2 Wojna Światowa
2023-03-02 17:05:35
Drugą wojnę światową wywołali Niemcy z Hitlerem i ZSRR ze Stalinem i niby dlaczego mamy tym drugim wystawiać pomniki bo się pokłócili z pierwszymi? To oni sprowadzili morze nieszczęścia na Europę i oni byli sojusznikami do 1941 roku i równo mordowali Polaków, Finów, Żydów, Francuzów, Anglików i innych. Won z mojego kraju z tymi pomnikami morderców
Czyżby
2023-03-02 17:03:43
Matecki znów wracał w nocy z butelką z nadodrzańskich bulwarów?
Baca
2023-03-02 17:02:23
Komuchy się strasznie zdenerwowały że im pomniki się zabiera. No cóż zawsze zostaje jakiś portret w domu
Czas
2023-03-02 16:33:23
A może czas usunąć pomnik obrońcy pedofilów z Jasnych Błoni?
Olga
2023-03-02 16:17:11
TW Michu z rodziną wiedzą jak ten problem rozwiązać.
@czerwony kapturek
2023-03-02 16:16:51
To jest oczywiste. Choć z drugiej strony, może i dobrze że da w końcu spokój tym nieszczęsnym pomnikom i przestanie marnować miejskie pieniądze na bezsensowne i kosztowne rozbieranie pomników, czyli zmienianie historii wedle swojego widzi-misie. To samo czeka pomniki kaczyzmu, jak ten reżim w końcu upadnie
@KM53 cd
2023-03-02 15:51:27
Wróć, jednak znana jest przynajmniej przybliżona liczba polskich ofiar: "Stąd zostały do niego powołane polskiej jednostki, których Stalin i inni rosyjscy decydenci szczególnie nie żałowali. Krwawe walki trwały 4 dni i pochłonęły życie ponad 2000 polskich żołnierzy." - a to tylko część z poległych Polaków. Więcej tutaj, zeby Matecki mógł uzupełnić wiedzę i przestać opowiadać bajki: https://hydrierwerke.opx.pl/bitwa-o-szczecin
@KM53
2023-03-02 15:47:33
Całkiem dobrze gadasz jak na pisowca. Matecki nie zna historii. Szczecin poddał sie bez większych walk(były drobne potyczki) ale dopiero po zdobyciu Dąbia, które broniło się długo, przez 12 dni i kosztowało życie ponad 7 tysięcy żołnierzy z 1 i 2 Frontu Białoruskiego, w których służyło wielu Polaków a jednym z dowódców był Polak, Konstanty Rokosowski. Nie wiadomo ilu dokładnie Polaków poległo pod Dąbiem, ale pewnym jest ze stanowili sporą część żołnierzy. I to ich pamięci poświęcony jest pomnik.
czerwony kapturek
2023-03-02 15:35:53
A wszystko to w jednym celu, aby zasiąść dumnie w ławie po wyborach i brzucha swego nie dopiąć paskiem od spodni. Po wyborach nastanie cisza i temat pomników zostanie schowany bo będą ważniejsze tematy.
SPadaj
2023-03-02 15:10:03
Składam oficjalny wniosek o usunięcie pomnika J…o P….a II (skrót od jednego polaka ;) z Jasnych Błonii.
KM53
2023-03-02 15:03:57
Zawsze głosowałem na PiS, ale w tym przypadku nie zgadzam się z argumentacją radnego Mateckiego w kwestii całkowitej likwidacji miejsc pamięci z 1945 roku. Twierdzenie, że nie było żadnego wyzwolenia Szczecina, jest w kontekście faktów historycznych dość kuriozalne. Niemcy opuścili Szczecin bez walk (z wyjątkiem Dąbia), ponieważ nie mieli żadnych szans na jego obronę wobec zbliżających się Rosjan. Negatywnie oceniam również projekt likwidacji pomników na cmentarzach.
Wódz OTUA
2023-03-02 14:55:30
Przypominam trzeciemu pokoleniu ubeków,że to armia kacapska napadła na Polskę w 1939 r i tylko dzięki zbiegowi historii stanęli w 1941 r po naszej stronie.Na ich koncie jest Katyń i tysiące rozstrzelanych polaków przez sowietów.Po wojnie nas zniewolili,mordowali,grabili i gwałcili niemal przez pół wieku.Nie ma miejsca dla pomników zbrodniarzy w naszej Ojczyźnie.Brawo Panie Dariuszu.Warto było być bitym przez esbeków i siedzieć w więzieniu mając takich dzielnych,młodych antykomunistów.
Ary
2023-03-02 14:35:16
Kto to jest ten Matecki? Następny półgłówek nieznający historii? A o upaińcach lepiej niech nie wspomina, bo tam mają się dobrze pomniki zwyrodnialych brodniarzy, odpowiedzialnych za zbrodnie ludobójstwa, kilkuset tysięcy Polaków.
@@Matołecki
2023-03-02 14:24:07
A tak pomstujecie na Czarnka... A twój wpis pokazuje że nie tylko z historią na bakier jesteście ale też macie kłopoty z logicznym myśleniem i rozumieniem prostych zależności.
Starszy Pan
2023-03-02 14:21:53
Na tym pomniku stoi polski żołnierz w polskim mundurze. Nie ma żadnych symboli radzieckich, rosyjskich czy ukraińskich. Może Panu Mateckiemu polski mundur się nie podoba?
Aneta
2023-03-02 14:17:19
Dewastowanie nocą pomnika, jak pospolity chuligan. Liczę że za ten czyn Mateckim zajmie się prokuratura. Materiału dowodowego w postaci zdjęć nie brakuje.
Shoffeq
2023-03-02 14:12:51
Taka prawda ,że nienawiść jest wielka do p.Mateckiego i można go nie lubić ale pisanie ,że to dziedzictwo i niszczenie schedy wcześniejszego pokolenia to aż na głos chce mi się śmiać. Albo porównanie do pomnika kolejarza to już hit .Ludzie myśmy zdziczeli i nie widzimy gdzie jest prawda.
@Raz sierpem, raz mł
2023-03-02 14:10:02
A potrafisz ty odróżnić symbole komunizmu od pomników ofiar działań wojennych? Gdybyś żył w tamtych czasach i został siłą wcielony do armii czerwonej, następnie walczył gdzieś daleko na zachodzie o jakiś tam Stettin, a w tych walkach zginął. To czy nie lżej było by twojej umęczonej duszy, gdyby ktoś uszanował twoją pamięć i pamięć twojej ofiary? W armii czerwonej było wiele narodów, w tym również Polacy. Zwłaszcza w II froncie, który na tych terenach walczył
Historyk
2023-03-02 14:09:52
Ciekawe czy pan Dariusz jest równie krytyczny w stosunku do swojego ojca, Tajnego Współpracownika o pseudonimie "Michu"? Może redakcja pójdzie tym tropem, ale raczej nie mamy co na to liczyć niestety.
Babcia Stasia
2023-03-02 13:47:59
Mój Pulpecik znowu w akcji :) Dareczku pamiętaj, jak będziesz wracał do domku to kup majonez!
TW Michu - kto to?
2023-03-02 13:40:34
Berliner Innenstadt Berlin, Niemcy. Sprawdź na googlarce: 52.515988, 13.372121
Paweł
2023-03-02 13:35:32
A ja namawiam do usunięcia radnego Mateckiego.
10mg
2023-03-02 13:27:55
Czy Policja już dostała zgłoszenie o akcie wandalizmu i zniszczeniu pomnika? Konserwator zabytków powiadomiony? Czy teraz już każdy może sobie zakleić karteczkami pomnik i wchodzić na niego? Tego skrzata na Wojska Polskiego też już można obkleć?
Pomnik skrzata
2023-03-02 13:09:39
pan radny się poPISuje, a w dodatku coraz grubszy i większy. Tłuste miesiące przed wyborcze, rozumiemy COŚ w życiu trzeba robić i za COŚ trzeba kupić pana ulubione pączki - Tłuste pączki.
Gienio
2023-03-02 13:01:46
Bylem pewien ze chodzi o tego komuniste Lecha K. co stoi na Wojska Polskiego.
Poseł na sejm
2023-03-02 12:58:43
Poseł na sejm X kadencji powinien uchylić rąbka tajemnicy, skąd mu nogi wyrastają, a nie epatować wyborców bełkotliwym parolingiem i powierzchownym, ale jakże nachalnym dyskursem politycznym.
@Matołecki
2023-03-02 12:55:42
Popieram!!!! ..w Berlinie, tym zgniłym zachodzie, stoi pomnik poległych w trakcie zdobywania tego miasta. Same ruskie tam leżą /czyli białorusini, rosjanie, ukraińcy i reszta z ZSRR ..Polacy wcieleni do ich armii też /, 5000 sztuk!!! I co? I nic. Oni polegli zdobywając Berlin. Nikt tego nie niszczy, nie usuwa, ..to kawałek historii świata. A te pajace, na siłe chcą zmienić przeszłość. Matły co nie chodzili do szkoły - uwaga, prawdziwe: czasu nie da się cofnąć.
Raz sierpem, raz mł.
2023-03-02 12:47:47
Symbole czerwonej zarazy miały już dawno zniknąć - pytanie, dlaczego Szczecin tego nie czyni? Czyżby doradcy prezydenta miasta, związani z tamtym reżimem, nie mogą tego podpowiedzieć?
TZ.
2023-03-02 12:46:25
Pan Matołecki powinien też domagać się usunięcia pomnika kolejarza sprzed Dworca Głównego. Ten pomnik powstał również w czasach komunistycznych, a kolejarz mógł należeć do PZPR. Pan Matołecki nie mógłby tak dzisiaj hulać, gdyby w 1945 ruskie wojska nie zdobyły Szczecina i nie przypadłby on Polsce. Ten czyn zbrojny upamiętnia właśnie pomnik w Dąbiu i pomnik na Cmentarzu Centralnym też.
Ryba
2023-03-02 12:32:55
Akurat sowieckich pomników nie powinno już u nas być ale ja akurat jestem za delegalizacja takich partii jak jego komórka macierzysta. Ponadto jak nastaną normalne czasy trzeba jak najszybciej usunąć 1000 pomników Kaczyńskiego i posprzątać Wawel
Arek
2023-03-02 12:11:04
Polacy i Ukraińcy też ginęli za Szczecin
Piotr
2023-03-02 12:10:06
Kilku spaślaków niszczy państwowe mienie, wysłać ich do komunikacji miejskiej na kurs motorniczego i do uczciwej roboty za grosze. Pomnikowanie miasta to element polityki, aby rząd mógł się lansować i fotki strzelać dla mas pracujących na patopolitykierów. Miejsce każdego pomnika jest na cmentarzu, także pomnik na Bukowym watykańskiego władcy przenieść na cmentarz centralny, Symbole spod znaku pomnika nikomu nie są potzebne.
Matołecki
2023-03-02 11:58:23
"W wolnej Polsce" nie ma miejsca na takich matołów jak on. A za wandalizm powinien usłyszeć zarzuty karne. To że matołecki nie zna historii, nie oznacza że cos sie nie wydarzyło. Dąbie długo stawiało opór i zginęło podczas walk wielu żołnierzy armii czerwonej, na którą składało sie wiele narodów - w tym Polacy i Ukraińcy. Tak wiec ten pomnik, jest też ku pamięci poległych Polaków ale matołecki jest zbyt tępy żeby to pojąć. PS: Po co kurier promuje tego idiotę?
xyz
2023-03-02 11:55:53
Czeka panie Matecki ciezka walka.Szczecin to miasto ubekow ,sbekow, trep,ow LWP i ich potomkow.Tutaj wielkim mirem cieszy sie niedoszly magister,ktorego wyznawcy komuny uwazaja za najlepszegoprezydenta oraz towarzysz miiler dzis wybrany do eurokolchozu przez polactwo.
Waldek
2023-03-02 11:44:59
Odezwą się sowietoluby i będą bronić czerwonej gwiazdy

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA