Poniedziałek, 23 grudnia 2024 r. 
REKLAMA

PŻM chce inwestycji, miasto się dziwi

Data publikacji: 03 stycznia 2018 r. 15:44
Ostatnia aktualizacja: 04 listopada 2020 r. 22:45
PŻM chce inwestycji, miasto się dziwi
 

Jak już informowaliśmy, Grupa Polska Żegluga Morska zapowiedziała złożenie wniosku o dokapitalizowanie spółki Polsteam Żegluga Szczecińska kwotą ok. 20 mln zł i przeznaczenie jej na rewitalizację nabrzeży przy Wałach Chrobrego. Uchwała w tej sprawie ma być głosowana 5 stycznia przez Zgromadzenie Wspólników PŻS. Miejska spółka Żegluga Szczecińska określiła pomysł PŻM „zadziwiającym”.

Udziałowcami Polsteam Żegluga Szczecińska są Żegluga Polska z Grupy PŻM (51 proc. udziałów) i należąca do miasta Żegluga Szczecińska (49 proc.). Trwa pomiędzy nimi spór dotyczący bulwaru Chrobrego i nabrzeża Wieleckiego. Miasto chciało kupić udziały Żeglugi Polskiej i wyremontować nabrzeża. Wstępnie w tej sprawie porozumiało się z poprzednimi władzami PŻM. Jednak obecne nie chcą się pozbywać udziałów.

Według miasta, modernizację nabrzeży można było dawno rozpocząć, gdyby doszło do sprzedaży udziałów na rzecz miejskiej spółki.

– Miasto było i nadal jest gotowe zrealizować to zadanie we własnym zakresie – czytamy w oświadczeniu Żeglugi Szczecińskiej. – Z niejasnych przyczyn Grupa PŻM wycofała się jednak z deklaracji sprzedaży, by następnie wyrazić kuriozalną chęć zadłużania nierentownej spółki Polsteam Żegluga Szczecińska pod zastaw bulwaru i nabrzeża. Kolejny pomysł Grupy PŻM jest równie zadziwiający. Spółka Polsteam Żegluga Szczecińska nie posiada ekspertyzy budowlanej określającej stan techniczny nabrzeży, wymaganego zakresu remontu ani analizy rentowności inwestycji.

ŻS przypomina, że nabrzeża są przedmiotem sporu sądowego. Jak dodaje, wspomniane przez Grupę PŻM dokapitalizowanie PŻS polegałoby na przeznaczeniu określonej kwoty przez obu wspólników zgodnie z posiadanymi udziałami.

– Nie jest to zatem „prezent” od Grupy PŻM, ale swoista próba zmuszenia miasta do dofinansowania upadającej firmy – Polsteam Żegluga Szczecińska – zaznacza ŻS. 

Oświadczenie kończy deklaracja, że miasto „konsekwentnie dążyć będzie do likwidacji nierentownej spółki, przejęcia nieruchomości i ich przebudowy i modernizacji”.

– Niezależnie od decyzji, jaką podejmą udziałowcy reprezentujący miasto, Grupa PŻM i tak zainwestuje 10 mln zł w spółkę Polsteam Żegluga Szczecińska – mówi Krzysztof Gogol, rzecznik prasowy Grupy PŻM.

Jak dodaje, inwestycje w PŻS już trwają: prowadzone są remonty na statkach pasażerskich „Odra Queen” i „Peene Queen” (m.in. wymiana silników). Na każdą jednostkę przeznaczono po 100 tys. euro. Ponadto jeszcze w tym roku planowane są zakupy. Spółka ma powiększyć swoją flotę. Rzecznik PŻM wyjaśnia też, że wycenę remontu nabrzeży przeprowadzono na zasadzie porównania kosztów remontu analogicznych szczecińskich nabrzeży. (ek)

Fot. Elżbieta Kubowska

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Ja chcę remont
2018-01-04 14:36:19
Do kogo należą wyremontowane nie tak dawno nabrzeża? Ktoś powinien się zająć remontem nabrzeży z taką samą sprawnością. Ale nie - polityka. Dwa koryta walczą o utrzymanie. Wyremontować, zrobić przetargi na dzierżawę lokali i oddać nabrzeża ludziom, do ku*wy nędzy!
ano
2018-01-04 07:02:11
Komisarz ma racje... Nie mozna pozbywac sie majątku A znamy, znamy Odrodzil właściwie juz nie istniejace PŻM . Kto nie wie niech poszuka jak było a jak jest.A Kowalski niech sie uspokoi i pojdzie wreszcie na emeryture .Sypie sie sypie, .80 lat to za wiele na dzialanie mądre.
Jest Kasa!
2018-01-03 23:42:10
Komisarz da miastu popalić!!! Jeszcze go nie znacie?? Jest Kasa, marynarzom co możliwe pozabierano!!

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA