Po miesiącu od blokad w rejonie szczecińskiego mostu Długiego nie ma już śladu po odcinku starych torów w obu kierunkach do wysokości ul. Sołtysiej. W pasie przebudowywanej trasy tramwajów na styku ulic Wyszyńskiego i Nabrzeże Wieleckie na nowej podbudowie z betonu leżą już krzyżownice i pierwsze z elementów rozjazdów z lukami przecinającymi jezdnię na skręcie w ul. Wyszyńskiego w kierunku centrum.
Usypywane są też kolejne odcinki warstw konstrukcyjnych pod nowe tory na wysokości przejścia dla pieszych przez ul. Wyszyńskiego. Dalej w kierunku Bramy Portowej kontynuowane są prace ziemne, w głębokich wykopach trwa m.in. montaż rur kanalizacyjnych, a z gruntu co i rusz wydobywane są tam wciąż całe fragmenty jeszcze przedwojennych murów ceglanych. Tak samo zresztą było wzdłuż obu odcinków ul. Nabrzeże Wieleckie.
Wykonawcą inwestycji za ponad 25.8 mln zł jest ZUE S.A. z Krakowa, a jej finał ma nastąpić jeszcze w tym roku. ©℗
(MIR)
Fot. Mirosław WINCONEK